Kako je Covid-19 poremetio dosadašnji ustaljen koncept, poznat i kao runway show u modnoj industriji, tako se i nastavio novooformljeni aktuelni trend dosadašnjih digitalnih revija ili lookbook fotografija. Iako je najavljeno da će neke revije zaista i da se održe u Parizu, sa pravim gostima na socijalnoj distanci, čini se ipak da je stara magija nestala. Novonastali princip iza zatvorenih vrata unapred snimljenog materijala, bez frke i panike živog defilea na pisti deluje kao jedna velika trku za što inovativniju video-prezentaciju. Umesto da ipak glavni spotlight bude na samim dizajnerskim komadima, sve deluje (ne)optimistično, kao da moda više nema šta da pokaže osim novog zakoraka u takozvanu sedmu umetnost.
Dokaz ovoj tvrdnji je i današnji prvi dan famoznog Haute Couture Week-a u Parizu, koji smo naravno svi oduševljeno jedva dočekali. Međutim, opšti utisak posle prvog dana je sledeći - čini se da je postalo važnije ko je režiser fashion filma, od samih prikazanih “budućih” iconic kreacija o kojima će se pričati danima. Kao da je moda zvanično dobila novu virtualnu dimenziju koja ipak u fokus stavlja “dublju” pozadinsku poruku, priču, fotografiju, lokaciju, a kreacije su ovde nažalost u sporednoj ulozi.
HAUTE COUTURE WEEK U PARIZU: Zavirite u 15 veličanstvenih SS21 kreacija koje su prikazane drugog dana
Mada nije sve tako crno, ipak smo danas svi ispred malih ekrana (mada više monitora ili displeya) mogli da pratimo kvalitetanfashion sadržaj i vodimo stilske debate koje su nam mnogo nedostajale prošle godine. Naime, sve je počelo sa modnom kućom Schiaparelli poznatijom po neverovatnom evening wear asortimanu, a koja nam je opet prikazala svoje legendarne modele u novom ruhu. Velika pink mašna na haljini, kombinovane ručne tehnike veza, predimenzionirani nakit i podsećanje na kolekcije rađene sa umetnikom Salvadorom Dalijem opet su nam zagolicale maštu kako jedva čekamo da se otvore noćni klubovi, restorani ili da proslava rođendana za sto ljudi bude idealna prilika za jednu luksuzno nesvakidašnju toaletu.
Diorova kolekcija za proleće/leto 2021. godine upravo je pravi primer video-prezentacije koju smo spominjali. Najnoviji outfiti predstavljeni su kroz prelep modni film u režiji italijanskog režiserskog maga, Matteo Garronea. Ovaj video proslavio je fascinantni univerzum divinatorskih umetnosti kojima je Christian Dior bio ogroman obožavalac - i simboličnu magiju i pluralističku lepotu tarot karata, koje kako smo pročitali neguje sadašnja kreativna direktorka Maria Grazia Chiuri. Kako su iz ove moden kuće naglasili: "Simbolika tarota nadahnjuje kolekciju bogatu preslatkim tkaninama i blistavim vezovima, gde se elegantno monohromno krojenje susreće sa večernjim odevanjem u dragocenim nijansama koje izaziva snove". Današnje vreme samo po sebi simbolizuje traženje dubljih poruka i mantri, pa je tako evidentno i modna industrija odlučila da iznosi svoje stavove, i to ne samo kroz kroj, formu i oblik kreacija sa piste, već i savršenim modnim filmićima, kao i odmah editorijalno slikanim fotkama koje gledamo ceo dan.
Tu su i Giambattista Valli kreacije sa naše najnovije ELLE naslovnice, koju krasi savršen Zendayin stav.
Donosimo vam ELLE izbor 10 najinspirativnijih modela koje smo danas imali priliku da vidimo kroz prezentacije renomiranih imena poput Iris Van Herpena, Ulyane Sergeenko ili Giambattista Vallija, čijim HC kreacijama se divimo već godinama.
Takođe, sve današnje Haute Couture prezentacije kolekcija možete pogledati na njihovom zvaničnom sajtu i poslati nam vaše komentare.
Priredila: Ana Ostojić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti