Ne krećemo svi u život sa istim prtljagom, ali upravo je fascinantno kako se neke žene rode pod srećnom zvezdom i izrastu u vitke boginje vretenastih mišića i zanosnog seksepila, koje pršte kreativnošću, posvećenost karijeri nimalo ih ne ometa u superuspešnoj misiji savršenih majki, supruga i humanitarki, a urođeni osećaj za stil nepogrešivo ih svrstava u malobrojnu elitu modnih ikona...

Hmmm... Svaka čast supertalentovanim selfmade pojedincima, ali u svetu (pre)zasićenom medijima imidž zvezda najvećim delom rezultat je komplikovane sinergije vojski PR-ovaca, trenera, nutricionista, raznoraznih coacha, samoprozvanih stručnjaka i beauty znalaca koji udružujući svoje veštine kreiraju superpoželjne jedinke... koje se graniče sa savršenstvom.

U često basnoslovnim budžetima najveći deo kolača odlazi na kreiranje prepoznatljivog modnog stila, budući da su za oblikovanje javne percepcije diva koje obožavaoce broje u šestocifrenim brojkama najčešće ključni stilisti - ili, kako ih mediji često nazivaju image makeri, ili čak „arhitekti“.

U njihovom slučaju, odelo čini čoveka. Primera za potkrepljivanje te kontekstu prilagodljive maksime nebrojivo je mnogo. Čak je i aktuelne izbore u Americi popratila vest o angažmanu Anne Wintour u kampanji Hillary Clinton. Najpoznatija modna urednica svoje veštine i znanja „pozajmila“ je demokratskoj kandidatkinji za osmišljavanje njenog izgleda, što se pokazalo kao nimalo lak zadatak - ne sme biti ni preskupo, ali ni prejeftino, mora da privlači pažnju, ali da ne izgleda ekstravagantno, mora da odaje utisak samouverenosti i ženstvenosti, da deluje opušteno, ali i ozbiljno... Zahteva je mnogo, a svako izdanje secira se do najsitnijih detalja.

Situacija u svetu medijskih zvezda ipak je nešto drugačija, ali ulozi su jednako rizični. Iako je za njih svaka vrsta publiciteta poželjna pa se i češće nego što je potrebno služe stilskim provokacijama, dobar odabir stilista garantuje više medijskog prostora, kakav god on bio. Razmislite samo o crvenim tepisima i top listama koje već idućeg jutra iskaču sa svih portala.

Zanima li vas ko je bio najbolje... ili možda najgore obučen?

Zlatna sredina u ovoj priči zanemarljiv je i, na kraju, imidžu zvezde nepotreban pojam. Ipak, stilisti nisu rezervisani samo za zvezde sa A liste. U svetu mode dobar stilista može biti podjednako uticajan u oblikovanju imidža brenda kao i glavni dizajner.

Odličan primer za to je rapidan rast popularnosti Vȇtementsa i Lotte Volkove, njihove „muze“, i najvažnije - stilistkinje. Ili, pak, Jeremyja Scotta, kog oko svega - od odabira modela do krajnjeg plana prezentacije kolekcija - savetuje Carlyne Cerf de Dudzeele, žena koja je stilizovala prvu Wintourinu naslovnicu za Vogue (Da, ona Lacroixova jakna i kičasti krst bili su njena ideja!)

PageBreak

Ipak, stilisti koji svoju modne konopce vezuju za sveprisutnu medijsku ličnost dobijaju nešto više pažnje, a njihovo iskusno oko za zvezde ponekad znači i potpuni zaokret u karijeri. Savršeni primer jeste svima omiljena stilska eksperimentatorka, Rihanna.

Sećate se Pon de Replaya?

Od prvog spota s kojim je RiRi stupila pred svetla reflektora prošlo je 11 godina, a danas je ponosna vlasnica prestižne CFDA-ine titule modne ikone daleko dogurala od preplanule ostrvske devojke sa zlatnim prstenjem. Trebalo je da prođe još nekoliko nesrećnih promena frizure i nebrojeno mnogo neslavnih izdanja zakopanih u dubinama interneta pre nego što je Mel Ottenberg stupio u njen tim.

We Found Love označio je početak nove faze u kojoj smo upoznali smelu i odvažnu, isključivo u high-end i couture obučenu Rihannu kakvu i danas, više nego ikad, s pažnjom pratimo na svakom koraku. Pozivanjem Ottenberga u svoj kamp Rihanna je jednim potezom preokrenula svoju karijeru i, iako njena muzika nije znatno evoluirala, njena modna persona danas je ozbiljan autoritet u postavljanju globalnih trendova. Ona se danas bavi dizajnom koliko i pevanjem - saradnje sa Pumom, Diorom, Manolom Blahnikom, razni parfemi i čarape samo su delić njenog rastućeg modnog carstva.

Tako je Ottenberg - koji se može pohvaliti i saradnjama sa Bjork, Pamelom Anderson, Chloe Sevigny i Cate Blanchett - u svega nekoliko godina barbadosku pop slatkicu uspeo da transformiše u avangardnu boginju seksepila i provokacije.

Takav projekt je full-time posao, a to zna i Lady Gaga. Njene out-of-thisworld outfite koje ćemo godinama pamtiti posvećeno je osmišljavao, a ponekad čak i dizajnirao, sada već planetarno poznati stilista Nicola Formichetti. Zvezdi kojoj moda u celokupnom imidžu igra toliko veliku ulogu bio je potreban originalan kreativac.

Sa bogatim iskustvom rada u modnim časopisima, Formichetti je svojim neverovatnim idejama Gagu uspeo da preokrene u Mother Monster, ali već nakon nekoliko godina tron je prepustio svom asistentu Brandonu Maxwellu koji je već neko vreme Gagin glavni stilista.

Njemu dugujemo njenu novu stilsku fazu, smireniju, uglađeniju, a još dovoljno provokativnu da bismo znali da je reč o istoj medijskoj personi. Pored ovih nekoliko genijalaca čije se bogato iskustvo slilo u minuciozno promišljen stil jedne odgovarajuće zvezde, brojni drugi „arhitekti imidža“ svoje mesto u vrhu profesije zaradili su deleći svoje vreme između nekoliko jednako važnih klijenata.

Najpoznatija među njima svakako je Rachel Zoe. Ona je svoje stilsko carstvo gradila uz pomoć Jill Lincoln i Jordan Johnson, ali prošle godine razdor i potencijalno veliku štetu u uspešnoj kompaniji napravio je odlazak upravo tih saradnica koje su za sobom povukle i veliki broj eksponiranih klijenata, a među njima i miljenicu crvenih tepiha - Jennifer Lawrence, ali i Kiernan Shipku i Sofiau Vergaru.

I dok njeno stilsko carstvo barem privremeno stagnira, jedna mlada devojka počela je da gradi svoje povezujući se sa medijski najuticajnijom porodicom na svetu.

PageBreak

Reč je o Monici Rose, stilistkinji zaduženoj za sva javna i privatna pojavljivanja klana Kardashian, a čije savete prima i ceo uži i širi krug prijatelja slavne reality familije - Hadid sestre, Chrissy Teigen, Chanel Iman i Kaia Gerber.

Koliki je zapravo uticaj ove, modnom svetu relativno nepoznate stilistkinje svedoči činjenica da je kombinacija njenog talentovanog oka sa uticajem slavnih sestara praktično garancija za komercijalni uspeh brenda - koliko se samo puta dogodilo da je neki odevni komad preko noći planuo odmah pošto se pojavio na jednom od njihovih Instagrama.

Iako će modni svet teška srca prigrliti K-klan, njihova moć diktiranja trendova postala je neosporiva.

Upravo na tom tragu rodila se još jedna uspešna saradnja koju smo preko noći prigrlili, nimalo svesni ogromnog zaokreta kojim je rezultirala. Znači li vam ime Kate Young nešto? Bivša asistentkinja Anne Wintour (sve se uvek vraća na nju!) u svet stylinga otisnula se potpuno neočekivano, ali iz njenog odvažnog poduhvata rodilo se nekoliko najboljih modnih saradnji.

Sienna Miller, njena klijentkinja, već dugi niz godina miljenica je stilskih rubrika, a tokom protekle godine Young je dobitnicu Zlatne maline, Dakotu Johnson, u fokus javnosti postavila zahvaljujući njenim besprekorno elegantnim, skoro staroholivudskim izdanjima.

No njen najveći uspeh u karijeri, bez imalo sumnje, jeste saradnja sa Selenom Gomez. U samo nekoliko godina, Young je Gomez od zvezde Disneyevog programa za decu dovela do uloge zaštitnog lica Louisa Vuittona. Sada su medijski naslovi o Seleni Gomez umesto za Justina Biebera počeli da se vezuju za njen modni stil.

Njena muzika još privlači najviše teen obožavalaca, ali veliki uticaj na društvenim mrežama omogućio joj je prvi izbor među poslednjim trendovima pa pop princeza rado šeta u, sa njenim likom i delom, potpuno nepovezanim Vȇtements trenerkama. Poslednja u nizu i nestručnom oku vidljivih celebrity transformacija jeste ona Celine Dion. Nešto pre početka Nedelje mode u Parizu njen stilista Law Roach nabavio je komade od svih aktuelnih dizajnera u koje je Celine spremno uskočila i u rekordnom roku završila na naslovnicama svih važnijih portala kao stilsko iznenađenje godine.

Svakako, ni njena pojavljivanja nisu prošla bez ode brendu trenutka, Vȇtementsu, samo što je u ovom slučaju spoj bio sudbinski.

Titanic hudica sada je deo istorije!

Tekst: Nambi Kezić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/ellesrbija/