Koliko jedan hotel može biti mnogo više od mesta na kome ćete prenoćiti i dobiti pristojan doručak, najbolje govore imena koja su se našla na ovoj listi.
Od Carlotna u To Catch a Thief do Chateau Marmonta u Somewhere i Hotela Bristol u Midnight in Paris, hoteli u kinematografiji su mnogo više od običnih lokacija.
Kao veliki izvor inspiracije za filmadžije tokom godina, neki od najpoznatijih hotela na svetu odigrali su glavne uloge u filmskim klasicima.
Podsetićemo se devet najboljih koji su blještali na bioskopskim platnima.
Carlton u filmu To Catch a Thief (Kan)
Zbog svog prefinjenog šarma i superluksuzne dekoracije, Carlton je bio prirodan izbor za Hičkokov klasični triler o krađi dijamanata. Sam režiser je priznao da mu je Azurna obala slaba tačka, a generacije filmofila će pamtiti blistavu Grace Kelly koja se ljubi s Cary Grantom ispred jednog od hotelskih apartmana... možda je u pitanju baš soba broj 623, sada poznata kao Alfred Hitchcock Suite.
The Chelsea Hotel u filmu Chelsea Girls ( Njujork)
Poput andergraund verzije Vile Medičijevih, Chelsea Hotel je dugo bio utočište za umetnike, a među poznate goste ubrajaju se i Charles Bukowski, Janis Joplin i Andy Warhol, koji je upravo tamo snimio svoj eksperimentalni film Chelsea Girls 1966. godine. Fokusiran na živote grupe mladih ljudi koji žive u hotelu, film je bio njegov prvi komercijalni uspeh, a u njemu je korišćena tehnika podeljenog ekrana koja je omogućila da se radnja dešava istovremeno i u boji i u crno-beloj tehnici. Praćen muzikom Velvet Undergrounda, film nas baca pravo u sred umetničke scene Njujorka iz 1960ih.
Hotel del Conorado u filmu Some Like it Hot ( San Dijego)
Hotel del Conorado - upućenima poznat i kao "The Del" - je glamurozno odmaralište u San Dijegu u kome borave Tony Curtis, Jack Lemmon i Marilyn Monroe, kada odluče da pobegnu iz svojih svakodnevnih života u filmu Some Like it Hot. Udobni hotel u viktorijanskom stilu s pogledom na prostrane plaže gde se filmska trojka odmarala na suncu, njegova daščana arhitektura i drvena građa skupa sa Art Deco enterijerima učinila ga je omiljenim utočištem važnih ličnosti, od filmskih zvezda do predsednika.
Park Hyatt u filmu Lost in Translation (Tokio)
Sofia Coppola se zaljubila u tokijski Park Hyatt hotel za vreme promovisanja svog filma The Virgin Suicides u Japanu. Toliko, u stvari, da je režiserka odlučila da upravo u njenu snimi kompletan Lost in Translation 2003. godine, te se u ovom neboderu od pet zvezdica koji se nadvija nad gradom odvija čitava radnja. Anonimni luksuz hotela se savršeno uklopio u priču razočaranog glumca (Bill Murray) i usamljene amerikanke (Scarlett Johansson), koji zajedno istražuju grad u pokušaju da se oslobode neizdržive dosade. Kroz njihove oči posećujemo pusti hotelski bar, beskrajne hodnike i zagušljive, elegnatne sobe. Ko može da zaboravi prizor Scarlett paralisane dosadom i ispružene na krevetu u roze gaćicama?
The Mamounia u filmu The Man Who Knew Too Much ( Marakeš)
Snimljen u jednom od najpoznatijih hotela u Marakešu, film The Man Who Knew Too Much nosi klasičnu orijentalnu atmosferu Mamounia hotela, dok se likovi otkrivaju u mozaicima ukrašenom hotelskom lobiju i tradicionalnom marokanskom restoranu, prolazeći kraj soba koje podsećaju na priče iz 1001 noći. Hotel ima još jednu vezu sa bioskopskim platnom, naime inspirisao je kultni Hitchcockov film The Birds.
The Chateau Marmont u filmu Somewhere ( Los Anđeles)
Film Sofije Copppole Somewhere prvi je koji je ikada snimljen u Chateau Marmontu. Da ti elegantni beli zidovi umeju da govore, ispričali bi tajne filmskih zvezda sakupljene tokom decenija; u toj meri je ekskluzivan i obavijen misterijom ovaj hotel na Sunset Bulevaru. Mnogo važniji od kulise za priču, hotel je inspirisao čitav scenario o komplikovanom odnosu uspešnog holivudskog glumca i njegove ćerke Kleo. Film je delimično autobiografski, jer je Sofia Coppola i sama tamo živela neko vreme, a konobar i sobar koji se pojavljuju u filmu zaista rade u hotelu.
Le Bristol u filmu Midnight in Paris ( Pariz)
Jedan od legendarnih pariskih hotela bio je zvezda nekoliko scena iz Vudi Alenovog filma Midnight in Paris, satiričnog prikaza mnogih klišea koji okružuju Grad Svetlosti. Le Bristol prosto preslikava bezvremeni Pariz svojim savršenim dizajnom enterijera i nenadmašnom ekipom koja savršeno funkcioniše u stvaranju vrhunskog prikaza francuske elegancije.
Villa San Michele u filmu Love on a Pillow ( Kapri)
Sakriven u firentinskom krajoliku, hotel La Villa San Michele je nekadašnja privatna vila koja je postala hotel 1952. godine, deset godina pre nego je snimljen Love on a Pillow. U filmu Rogera Vadima glavnu ulogu igra Brigitte Bardot, koja je u strastvenoj ali i destruktivnoj ljubavnoj vezi sa Robertom Husseinom, koja se odigrava u zadivljujućem okruženju firentinskog hotela. Zahvaljujući svojim bujnim baštama i sobama s pogledom na toskanske predele, hotel je postao jedna od omiljenih destinacija francuske glumice, toliko da se tamo vratila i za svoj medeni mesec.
Taj Lake Palace u filmu Octopussy ( Udajpur)
Taj Lake Palace, skulptura od mermera i slonovače, kao da lebdi u sred radžastanskog jezera Pichola, i s pravom ga smatraju jednim od najlepših hotela na svetu. Nekoliko delova filma o Džejmsu Bondu je snimljeno u njegovim divnim prostorijama, dok u njemu boravi Bond Devojka i njena banda po kojoj je film dobio ime. Svojim cvetno ukrašenim dvorištem, bazenom s vidikom, skrivenim terasama i sobama dekorisanim Hindu freskama, hotel je pravo rajsko utočište, tako da ni 007 nije izdržao a da ne padne pod čini vođe bande i njene Maharadžine palate.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti