“Jednostavnost nije cilj. Ona je nusproizvod dobre ideje i skromnih očekivanja. Dizajn može biti umetnost. Dizajn može biti estetika. Dizajn je tako jednostavan. Zato je tako komplikovan.” Paul Rand
Jednostavnost, vedrina, svetle boje i nesvakidašnji komadi nameštaja poznatih dizjnera osnovne su odlike jednog beogradskog stana. Da bi bio potpuno prilagođen potrebama porodice, kompletno je adaptiran, počevši od plafona, podova, zidova i drvenarije. Ipak, njegova osnovna struktura je zadržana, a najveća intervencija izvedena je u trpezarijskom delu koji je dobio proširenje, tako što je kuhinja premeštena i integrisana u prostor dnevne sobe.
Svi podovi su obloženi parketom od beljenog hrasta, a zidovi su uglavnom svetlih nijansi uz poneki koloristički akcenat. U komfornom prostoru dnevne sobe dominiraju topli, neutralni tonovi. Udobna ugaona sofa boje peska, crne kožne fotelje i masivan, nizak stočić, jednostavna crna stojeća lampa i neobičan, crni čiviluk, forme drveta.
Kuhinja poznatog italijanskog proizvođača “Valcucine” sastoji se od kombinovanih elemenata bež i sive boje, a detalj koji umnogome doprinosi prijatnoj atmosferi je luster (“Flos”), trodelnog staklenog abažura.
Stolice (“Vitra”) su istovremeno elegantne, neformalne i što je najvažnije, udobne. Krevet u spavaćoj sobi odvojen je pregradnim zidom od radnog dela ugradnom belom policom za knjige, a radna stolica dizajnersko je delo braće Bouroullec. U drugom delu stana dominiraju svetle i nešto vedrije nijanse: žuta, ljubičasta, roze, bela i svetloplava, koje dečijoj sobi daju neophodnu živost.
U dnevnom boravku: garnitura boje peska (“Saba”), crna kožna fotelja Utrecht, dizajn Gerrit T. Rietveld (“Cassina”), nizak tamnosmeđi stočić (“Pianca”), lampa China (“Penta”), crni čiviluk (“Casamania”), zidne police i pravljeni kamin od italijanskog travertina (“Beokamini”).
Kuhinjski elementi u bež-sivoj kombinaciji (“Valcucine”), sa staklenim minimalističkim lusterima (“Flos”). U trpezariji: plastične stolice Eames Plastic Side Chairs (“Vitra”), ugradna bela polica, jednostavan beli pamučni stoljnjak, antikvarni luster i drvena posuda Tao (dizajn: Milica Jović).
U dečjoj sobi: žuta stolica Eames Plastic Armchair (“Vitra”), bela polica za knjige i igračke od stiropora (Casamania), cvetni tepih (“Brink&Campman”), beli luster (“Slamp”). Tepih geometrijskog dezena (“Brink&Campman”), fotelja pastelnih tonova s floralnim motivima (“Saba”), narandžasta pokretna kaseta za radni sto s dve fijoke (“Casamania”) i žute zavese (“Mottura”). Kupatilo: obloženo kvalitetnim mozaik pločicama (“Bisazza”). Stakleni, zeleni lavabo (“S.A.B. enterijeri”), s drvenim donjim delom, pravljenim po meri, iznad kojeg je okruglo ogledalo.
Simpatična bela polica od stiropora (“Casamania”), s pregradama različitih oblika, idealna je kako za igračke, tako i za školski pribor. Žuta plastična stolica Eames Plastic Armchair (“Vitra”), s nogarima za ljuljanje, uklapa se s ljubičastim zidom, a beli luster, s abažurom od plastičnih listića, daje prostoriji dodatnu razigranost.
U drugoj sobi dominiraju nešto intenzivnije boje. Žute zavese propuštaju dovoljno svetlosti, a jarkonarandžaste pokretne kasete za radni sto idealne su za funkcionalnalnost dečjeg radnog dela sobe. Pedantno odabran nameštaj poznatih dizajnera dao je ovom stanu, savremen, ali i zabavan karakter, te ga, uz vešto kombinovane boje i materijale, čini prijatnim mestom za život, u kojem se oseća duh jednostavnosti i smirenosti, ali u kojem nikada nije dosadno.
Tekst: Igor Vidović / Styling Ivana Vujević
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti