Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Osnovne razlike između keto i paleo dijete: Otkrivamo koja je bolja, lakša, delotvornija?

Spremni za promenu jelovnika uz koji ćete najbrže izgubiti kilograme?

  Izvor: Foto: Shutterstock

Hrana nas pokreće, ali još od praistorije namirnice su bile i lek i užitak. Baš kao je što je svako od nas jedinstvena jedinka, tako su i naše potrebe za hranom jedinstvene. 

Ne odgovaraju svima iste namirnice, tako da prilikom izbora dijete ili posebnih režima ishrane možemo da pogrešimo. Zato je najbolje da istražimo koje namirnice nam najbolje odgovaraju i šta je zaista potrebno našem organizmu.

To možemo da otkrijemo ako isprobamo različite vrste hrane i otkrijemo posle kog jelovnika se najbolje osećamo i imamo najviše energije i poleta.

U nastavku vam donosimo nekoliko načina ishrane koje vrede da ih isprobamo i otkrijemo idealni jelovnik koji odgovara našem organizmu.

#Whole 30

Ovaj režim ishrane je idealan za ljude koji imaju neidentifikovane alergije na hranu i koji se osećaju kao da su preterali s dezertom ili alkoholom. Izbacite gluten, mlečne proizvode, soju, mahunarke, šećer, prerađenu hranu i alkohol.

Nakon 30 dana možete ponovno da uvedete u svoj jelovnik jednu grupu namirnica kako biste stekli utisak kako utiče na probavu. U idealnom slučaju, trebalo bi odustati od hrane koja ne odgovara organizmu i jesti ono što je stvarno potrebno.

#Paleo 

Trendi dijeta poznata je kao "lovac-sakupljač" ishrane naših predaka. Isključuje sve od šećera do mlečnih proizvoda, prerađene hrane i većine žitarica, belog krompira i mahunarki. 

Uglavnom, sve što prirodno ne dolazi iz zemlje, ali meso je prihvatljivo. Iako ograničava unos brojnih namirnica, paleo će povećati unos hranjivih stvari.

#Keto 

Smanjuje se unos ugljenih hidrata, za 5 do 10 posto dnevnih kalorija, sa druge strane povećava zdrave masti, odnosno za 60 do 75 posto s umerenom količinom proteina tj. 15 do 30 posto.

To omogućuje telu da koristiti ketone koji su nusprodukt masti kao svoj primarni izvor goriva umesto glukoze koja je nusproizvod ugljienih hidrata. To je razlog zašto vaše telo na ovoj dijeti sagoreva više masti. 

Ne samo da se ovaj režim ishrane pokazao da pomaže kod gubitka kilograma, već se takođe pokazala da smanjuje rast tumora, pomaže kod epilepsije i drži dijabetes pod kontrolom, a pomaže i kod metaboličkih bolesti i neuroloških poremećaja.

#Kombinacija hrane 

Voće bi trebalo jesti samo na prazan želudac, proteini se unose u kombinaciji s povrćem, dok skrob i masti nisu dobro došli na jelovniku.

Različita hrana zahteva, različite PH nivoe, kako bi se pravilno razgradila i svarila. Telo ne može da svari hranu koja zahteva različite PH vrednosti u isto vreme na pravi način. Ovaj način ishrana zato garantuje gubitak težine, poboljšava probavu, povećava energiju, bolju kožu i učinkovitiju apsorpciju hranjivih svari.

Na sledećoj strani pročitajte za koga su preporučljive bezglutenska ishrana, pegan, jelovnik bez mlečnih proizvoda...

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity