Moda, muzika i Curious X: ELLE razgovara s MATES dvojcem o IQOS kolekciji koju smo odmah poželeli da nosimo

ELLE donosi specijalan intervju s Markom i Sašom koji otkrivaju šta ih je vodilo dok su slušali pesme i skicirali prve ideje, ali i šta Beograd predstavlja za njih.

B0070215.jpg
Foto: Promo

Hrabro. Kreativno. Naše.Taman kada smo pomislili da je inspiracija presušila, da se moda neretko čini tek kao nemušti posmatrač igri senki u svetu koji se menja brže nego što bilo ko može da prihvati, Beograd nas je još jednom podsetio zašto je bio i ostao jedan od najuzbudljivijih kosmopolitskih gradova na starom kontinentu.

Poput svetionika koji razbija maglu i paradoksalno sivilo utkano čak i u monumentalnim arhitektonskim obeležjima, prestonica nikada neće prestati da donosi nove, drugačije ideje, te otvara vrata kreativnosti i strasti, s uspehom prizivajući snagu tradicije i mladalački duh inovacije.

U tom maniru, od 15. do 20. maja, tokom Beogradske nedelje mode, prostor Hangara bio je stecište mode i mesto susreta nostalgije i perspektivnih nada.

B0070464.jpg B0070464.jpg
Foto: Promo

Jedna od najupečatljivijih modnih priča bila je IQOS x MATES kolaboracija, koja je stilskom izrazu udahnula tonove muzike i reimaginacije. Dizajnerski duo MATES — Marko Ilijev i Saša Stević — udružio je snage sa brendom IQOS kako bi stvorio limitiranu kolekciju inspirisanu reinterpretacijama tradicionalnih pesama. Vizuelni identitet linije nadahnut je IQOS Curious X projektom, oslanjajući se na emocije i vibracije koje donose kultne domaće numere, iznova oživljene kroz talenat umetničkih parova: Angellina i Mapo Keys, Džordži i Neda Nikolić, Iva Lorens i A.N.D.R.

Foto: Promo

ELLE je bio na licu mesta, te smo iz prve ruke pogledali ekskluzivne komade i odabrali favorite (od dukserice “Hej lepa devojko” i kačketa “'ajde Jano” nećemo se odvajati do daljnjeg). Drugog dana, IQOS zona označena je kao the-place-to-be za ljubitelje kvalitetnog zvuka, budući da su tokom večeri u Hangaru nastupili svi muzički parovi koji su učestvovali u , dok su pobednici glasanja na IQOS sajtu, Angellina i Mapo Keys, zatvorili muzički program numerom “Čaje Šukarije”. Nismo propustili ni reviju autorske mode, te personalizaciju kolekcije uz pomoć MATES tandema i DJ setove koji su trajali do kasno u noć.

Foto: Promo
Foto: Promo
Foto: Promo

Foto: Promo

IQOS zona osmislila je i dodatne sadržaje: showroom prezentacije, open design market, foto aktivacije, kao i Curious X Fashion Bar koji je nudio miks koktela i slatkih zalogaja.

A kako je izgledalo stvarati ovu posebnu kolekciju? U nastavku, donosimo specijalan intervju s Markom i Sašom koji otkrivaju šta ih je vodilo dok su slušali pesme i skicirali prve ideje, ali i šta Beograd predstavlja za njih.

Koji je bio prvi impuls koji vas je inspirisao da se upustite u ovaj projekat?

M: Radoznalost, nepoznatost, novi izazovi.

S: Rekao bih da je to bio kreativni impuls — pomislio sam da bi ovo moglo biti izuzetno kreativno, veoma izazovno i uzbudljivo i to je bilo to. A svemu tome dodajemo i da je IQOS jasno dao viziju da to mogu samo Mejtsi da urade :)

Kako ste pristupili reinterpretaciji pesama kroz modnu kolekciju?

M: Slušajući pesme u njihovom originalnom, a potom i novom izdanju, ideje su se nizale i onda sam pomislio da treba pomešati “Mejts" i neki drugi ugao posmatranja u jednu mini kolekciju.

S: Bilo je zaista uzbudljivo i pokušali smo svakoj pesmi da priđemo iz nekog drugog ugla — u nekom slučaju polazna tačka bilo je područje odakle datiraju najranije zabeleženi podaci o pesmi, dok smo kod neke druge pesme kao polaznu tačku uzimali segmente tradicionalne nošnje i tako korak po korak formirao se jedan divan i zaista bogat moodboard.

Foto: Promo

Da li ste imali strogo definisane asocijacije ili ste se prepustili instinktu?

M: Postojale su stvari koje su bile definisane, ali to me nije sprečavalo da se poigram u okvirima koji će pomiriti različite vrste ideja, pristupa i sagledavanja neke šire slike.

S: Apsolutno je instinkt imao vodeću ulogu i rekao bih da su nam izvođači mnogo pomogli u prvom koraku jer smo i njihovu energiju i senzibilitet utkali u samu atmosferu.

U čemu se vas dvojica najviše razlikujete, u kreativnom smislu?

S: Rekao bih da Marko ima češće jasnu krajnju viziju i sliku kako želi da nešto izgleda dok sam ja neko ko donosi ideje o tome kako bismo do toga mogli doći — naravno uvek na što složeniji i komplikovaniji način.

M: Saša je detaljista, a ja sam osoba koja gleda uvek krajnji utisak i celinu.

Foto: Promo

Ove sezone ste … (dovršite rečenicu bez previše razmišljanja – prva asocijacija obično je najbolja)

M: Radoznao.

S: Ove sezone sam u odluci da provedem vreme sa Sašom (velikim i malim). Naravno i Dobijem (moj pas).

Na koji način doživljavate Perwoll Fashion Week u kontekstu razvoja savremene modne scene u Beogradu?

M: Događaj koji opstaje uprkos raznim izazovima i brzini vremena u kojoj živimo.

S: Perwoll Fashion Week doživljavam kao temelj, kao bazu, kao start, kao odskočnu dasku, kao veliku platformu odakle sve kreće. Svim mladim dizajnerima želim mogućnost da to bar jednom dožive.

Foto: Promo

Opišite Beograd leti — u tri reči.

M: Vrelina, kej, napetost.

S: Beograd leti — sunce, sladoled, bazen. A evo i gratis Pančevo leti — hlad, pivo, bazen :)