Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kroz objektiv fantastičnog Hassan Hajjaja: Ljubav Marokanki prema motorima u neobičnom spoju tradicije i trendova

Ovog talentovanog fotografa nazivaju marokanskim Andy Warholom, a njegovi radovi deo su najprestižnijih muzejskih kolekcija u Njujorku, Londonu, Los Anđelesu i Dubaiju.

  Izvor: foto: taymourgrahne.com

Hassan Hajjaj je marokanski fotograf sa londonskom adresom koji na specifičan način predstavlja identitet žene Marokanke u njenoj tipičnoj, tradicionalnoj odeći, ali u kombinaciji sa uveliko zastupljenom kulturom vožnje motora, koja je prisutna u Marakešu.

Ovo je samo jedan od načina na koji pokušava da obuhvati veću grupu identiteta kroz drugačiji vid posmatranja u kome dosadašnja vizija žene sa istoka nestaje: one koja je sputana unutar odora koje joj namenjuje sopstvena kulturna sredina. 

Umetnik se koristi sveliko zastupljenom pop kulturom i na sebi svojstven način ubacuje brendove i simbole savremene kulture unutar ovih jedinstvenih fotografija, prvenstveno u vidu svojih specifičnih okvira sa simbolima popularnih pića poput coca-cole ili fante.

Ko je Hassan Hajjaj?

Hassan Hajjaj rođen je u Larache-u, malom lučkom gradu u severnom Maroku. Preselio se u London kao tinejdžer, te danas na vrlo svojstven i poseban način spaja ove dve potpuno različite kulture, kao i subkulture koje su uticale na njegov život i koje je imao prilike da vidi u sopstvenom okruženju.

U Londonu je radio kao muzički d.j., promoter, stilista i dizajner. 

Sa fotografijom počinje nešto kasnije, u kasnim dvadesetim i to nakon svog povratka u Maroko, gde radi kao asistent fotografije za modni magazin. 

U jednom od intervjua Hasan je izjavio kako je frustriran činjenicom da se njegova zemlja koristi samo kao kulisa za zapadnu ženu i njeno odevanje, te da ga to iskustvo podstiče da učini Maroko glavnim motivom sopstvenog rada.

Karakteristika njegovih portreta koja ga povezuje sa drugim važnim umetnicima iz ovog domena, a sa afričkog kontinenta, kao što su Malik Sidibe i Seydou Keita, jeste u njegovom inovativnom osećaju modernosti koji suprotstavlja tradicionalnu odeću sa marokanskog podneblja kao što su hidžab, nikab, babouche i abaje sa razvijenom bajkerskom kulturom u Maroku i sčuvenim zapadnjačkim brendovima kao što su: Nike, Louis Vuitton, Coca Cola i drugi.

Svoju prvu samostalnu izložbu marokanski fotograf održao je Njujorku, 23. jula 2014. godine u Taymour Grahne galeriji u Tribecu, a za svoj specigfičan pristup subkultuloroškom i kulturološkom fenomenu koji predstavlja na svojim radovima, mnogostruko je nagrađivan.

Više o umetniku i njegovim radovima saznajte na: www.taymourgrahne.com

Izvor: kultivisise.rs

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity