Žiri Srpskog takmičarskog programa u sastavu: Stefan Malešević, reditelj, Agnes Wildenstein, urednik DocLisboa i Nenad Puhovski, osnivač ZagrebDox-a, doneo je odluku o najboljem filmu, naboljoj kameri i najboljoj montaži. Nagrade je obezbedio Filmski centar Srbije.
Za NAJBOLJI FILM U OKVIRU SRPSKOG TAKMIČARSKOG PROGRAMA proglašen je filma “4 godine u 10 minuta” Mladena Kovačevića uz obrazloženje žirija:
“Za lepotu i jednostavnost kinematografskog pokreta u predstavljenim kadrovima ispunjenim poštovanjem prema veličanstvenoj prirodi koju prikazuje. Za dirljivu i poetičnu priču koju nam prikazuje, od proslave ljudske istrajnosti do zapanjujućih rezultata u postizanju krajnjeg cilja. Nagrada za najbolji film dodeljuje se Mladenu Kovačeviću za film ‘4 godine u 10 minuta’.”
Za NAJBOLJU KAMERU U OKVIRU SRPSKOG TAKMIČARSKOG PROGRAMA nagradu je dobio Kosta Glušica za film “ Poslednja avantura Kaktus Bate” uz obrazloženje žirija:
“Za preciznu istragu intrigantne priče i živopisan pristup animaciji. Nagrada za najbolju kameru dodeljuje se Kosti Glušici za film ‘Poslednja avantura Kaktus Bate‘."
Za NAJBOLJU MONTAŽU U OKVIRU SRPSKOG TAKMIČARSKOG PROGRAMA nagrađeni su Thomas Ernst, Ana Lagator i Nataša Pantić za film “Kada dođu svinje” uz obrazloženje žirija:
“Za nežni portret žene koja se na snažan i veseo način nosi istorijom svoje zemlje i koju prenosi na svoje unuke na šaljiv način. Nagrada za najbolju montažu u filmu "Kada dođu svinje" dodeljuje se Thomas Ernst, Ana Lagator i Nataša Pantić”.
Žiri Međunarodnog takmičarskog programa u sastavu: Jasmin Bašić, Ženevksa filmska komisija, Nikolas Feodorov, selektor festivala FIDMarselle i Čarna Manojlović, Akademija umetnosti Beograd.
Za NAJBOLJI FILM U OKVIRU MEĐUNARODNOG TAKMIČARSKOG PROGRAMA proglašeni su filmovi METEORI, reditelj Gürcan Keltek, dok je film Boli Bana, reditelj Simon Gillard dobio posebno priznjanje žirija, uz obrazloženja:
“Za poetično crno-belo vizuelno putovanje o ratnom stanju unutar grada, unutar uma i prirode. Mudro i istrajno uokvirujući drevne simbole, kombinujući ih sa političkim izjavama, autor oblikuje ritmički koherentne, precizne i otvorene prostore, preplićući mikro i makro kosmos. ‘Meteori’ uspevaju da stvore pažljiv i relevantan pristup nekim od najsurovovijih osnova sveta u kojem živimo.”
Žiri u sastavu trojice beogradskih srednjoškolaca: Drago Milovanović, Relja Popović i Nemanja Joković doneo je odluku o najboljem dokumentarnom filmu u okviru selekcije Beldocs Teen.
Nagradu za najbolji dokumentarni film u okviru selekcije Beldocs Teen dobio je film “Outaga Girls” u režiji Theresa Traoré Dahlberg uz obrazloženje:
"Ouaga Girls" izvanredno uspeva u svom cilju da prikazivanjem svakodnevnice približi gledaocima celokupnu socijalnu i političku situaciju u Burkini Faso. Kroz njihove lične poteškoće film slika autentični portret društva u jednoj od najsiromašnijih država u svetu. Pažljivo odabrani kadrovi, muzika kao i skladne boje stvaraju upečatljivu atmosferu, a izuzetan tok filma ostvaren je veštim odabirom scena. Prikazivanjem njihovog napora da bez obzira na nepogodan položaj i neuobičajeno zanimanje ne gube nadu, film šalje bezvremenu poruku zajedništva.”
Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs dodeljuje posebnu nagradu direktora festivala filmu “Okupirani bioskop”, rediteljke Senke Domanović za vanredno uspešan sinematografski narativni izraz u potrazi za uređenim društvom i napretkom srpske kinematografije.
O festivalu Beldocs:
Večeras, svečanim zatvaranjem u novootvorenoj Kombank dvorani, zavšio se 11. Međunarodni festival dokumentarnog filma Beldocs, premijernim prikazivanjem filma rediteljke Senke Domanović „Okupirani bioskop“. Tokom ovih osam festivalskih dana, na Beldocsu je prikazano 98 filmova, podeljenih u 14 programskih celina u 11 bioskopskih dvorana. Među skoro 130 gostiju Beldocsa, Beogradom su prošetali Ejbel Ferara, kultni američki reditelj, Rut Bekerman, ovogodišnja pobednica Berlinala, Ulrih Zajdl, jedan od najznačanijih reditelja današnjice i mnogi drugi. A publika je imala priliku da pristutvuje njihovim masterčasovima, razgovor sa autorima i pogleda premijerno filmove koje su selektori Marko Grba i Igor Stanojević izabrali.
Ovogodišnji Beldocs festival su podržali: Evropska unija kroz program Kreativana Evropa MEDIA, Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Filmski centar Srbije, Sekretarijat za kulturu grada Beograda, ambasade Švajcarske, Holandije, Brazila, Izraela, Portugala, Austrijski kulturni forum, Gete Institut Beograd, Italijanski kulturni centar, MEDIA desk Srbija i Al Jazeera Balkan.
Beldocs festival trajao je od 7-14. maja u u sledećim dvoranama: Sava centar, Dom omladine Beograda, Dvorana kulturnog centra Beograda, Kombank dvorani, Jugoslovenska kinoteka, Muzej jugoslovenske kinoteke, Muzej savremene umetnosti Beograda, bioskop Fontana, Centar za kulturu ”Vlada Divljan”, Cineplexx Ušće i Art bioskop Kolarac.
Filmski centar Srbije obezbedio je nagrade za najbolje filmove na predstojećem Beldocs festivalu, kao i podršku u iznosu od 2.000 EUR za podršku pobedniku konkursa Beldocs in Progress, za domaći film u fazi razvoja.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti