Od 15. septembra do 28. oktobra u nekoliko odabranih galerija kao što su Galerije Kulturnog centra Beograda (Podroom, Likovna, Artget), Galerija Srpske akademije nauka i umetnosti (SANU), zgrada Muzeja grada Beograda (Resavska 40b), U10 galerija i Remont galerija, biće odražno 57. izdanje Oktobarskog salona.
Umetnički direktori Gunar Kvaran i Danijel Kvaran pripremili su sjajan program i učešće najuticajnijih umetnika iz celog sveta.
Koncept 57. Oktobarskog salona počiva na činjenici da je zapadno shvatanje savremene umetnosti postalo univerzalno i da „kakofonija“ od početka 21. veka biva imenitelj disparatnih umetničkih pravaca.
Izgleda da preispitivanje umetnosti i toga šta umetnost može biti čini glavnu nit koncepta izložbe. Naziv izložbe „Čudo kakofonije“ sugeriše konstelaciju dela koja izražavaju, svojim oblikom, strukturama i sadržajem, raznolikost i bogatstvo kakofoničnog izraza kao važnog elementa ili stanja na međunarodnoj sceni savremene umetnosti na početku ovog veka. Kustosi će kroz izložbu istražiti umetničku produkciju u svetu; razmotriti različite umetničke scene, različite generacije.
Te tako struktuisana izložba predstavljaće „instalaciju kao ogledalo sveta“, kao raznorodnu situaciju bogatu kakofonijom. Nasuprot pežorativnom prizvuku, „Čudo kakofonije“ treba posmatrati kao pozitivnu situaciju, iz koje se stvara nova vrsta energije kojom se mogu preneti disonantne, pa čak i konfliktne ideje i izrazi.
Stanje suživota „mnogostrukih identiteta“ koji se udaljavaju od čistote i prenose zajedničke raznolikosti, toleranciju, mnogostrukost i, u stvari, demokratski govoreći, poštovanje drugoga, da bi se stvorio smisleni narativ o umetnosti i kulturi, društvenim pitanjima i politici.
Konkurs za učešće na 57. Oktobarskom salonu trajao je od juna 2017. do oktobra 2017. godine. Cilj konkursa je bio da se kustosi upoznaju sa lokalnom umetničkom praksom, kao i da izaberu radove domaćih umetnika koji bi izlagali na Salonu.
Na konkursu je bilo 305 predloga za izlaganje, a rezultati javnog konkursa bili su objavljeni u decembru 2017. godine. O pristiglim prijavama odlučivali su umetnički direktori i selektori Salona Gunar i Daniel Kvaran, te su za izlaganje izabrani sledeći umetnici: Ćalić Marija, Delić Lidija, Ivanović Nina, Kojić Tijana, Milak Radenko, Nikolić Nemanja, Zdjelar, Katarina, Milisković Branko.
Kustosi su pored izabranih domaćih umetnika pozvali i etablirane domaće i inostrane umetnike da učestvuju sa postojećim radom ili radom posebno izvedenim za izložbu. Preliminarna lista umetnika broji preko šezdeset umetnika iz zemlje i inostranstva (BiH, Crna Gora, Hrvatska, Brazil, Kanada, Kina, Češka, Danska, Engleska, Francuska, Nemačka, Island, India, Iran, Japan, Holandija, Norveška, Poljska, Rusija, Slovenija, Južna Afrika, Južna Koreja, Švajcarska, Tajland, SAD), a konačna lista objavljena je u četvrtak 8. februara 2018. godine na prvoj konferenciji za štampu Oktobarskog salona.
Domaći umetnici koji će svoje radove izlagati na ovogodišnjem Salonu su sledeći: Vladimir Veličković, Dušan Otašević, Đorđe Ozbolt, Ivan Grubanov, Ivana Bašić, Marija Calić, Vuk Ćuk, Maja Đorđević, Aleksandra Domanović, Nina Ivanović, Marta Jovanović, Tijana Kojić, Jelena Mijić, Branko Milisković, Nemanja Nikolić, Katarina Zdjelar.
Neki od najrelevantnijih inostranih umetnika uzeće učešće na ovogodišnjem Salonu: Olafur Elijason, Anselm Kifer, Hito Stejerl, Takaši Murakami, Joko Ono, Lari Bel, Sindi Šerman, itd.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti