U Galeriji Artget, otvara se izložba Emanuele Mašoni i Aleksandra Zografa, Apokalipsa – Bor, fotografija i strip, a kustoskinje izložbe su Milena Marjanović i Ilari Valbonezi.
Umetnik fotografije Emanuele Mašoni viđeno (u Boru) prisvaja kao kapital slikovnih znakova za svoje likovne ciljeve, sapete između dve sfere interesovanja. Jedne – snimaka apokalipse rudnika i rudarskog gradića.
Druge – slika fantazmagorične lepote halucinantne okoline. Mašonijeve fotografije emaniraju pretežno estetiku apstraktnog.
Priča O Borskoj beležnici Aleksandra Zografa, sa svojih 14 tabli u boji i celokupnom strukturom, podseća na arheološko iskopavanje.
Počinje dokazom prisustva bakra u ovom regionu, a završava se poslednjim iskopavanjem: ekshumacijom posmrtnih ostataka mađarskog pesnika Mikloša Radnotija (1909 ̶ 1944), koji je za vreme nacističke okupacije deportovan na prisilni rad u rudnike bakra i na kraju ustreljen u vrat u jednom maršu smrti.
U Likovnoj galeriji umetnica Andrea Palašti, predstaviće se izložbom EMIL (B5044).
Izložba o Emilu, orangutanu koji je bio kućni ljubimac srpskog državnog službenika iz Marburga deo je projekta Šetnja kroz zoološki vrt koju čine serija fotografija i video rad, a u kome se ispituju kompleksni odnosi između ljudi i životinja, prirode i kulture, istorije i savremenog trenutka.
Istraživanjem Emilove istorije, poznatog orangutana iz šenbrunskog zoo vrta, ali i njegovog života nakon smrti – u različitim kulturnim i naučnim institucijama, otvaraju se pitanja antropomorfizma, kolonijalizma, ali i ideoloških motiva stvaranja muzejskih kolekcija.
Jer, kao što Dezmond Moris u knjizi The Human Zoo (1969) kaže, neprirodno ponašanje životinja u zoološkim vrtovima može da nam pomogne da razumemo, prihvatimo i prevaziđemo mehanizme koje život u potrošačkim društvima donosi. Reč orangutan na malajskom i indonežanskom jeziku znači „čovek-šume“ (orang-čovek; hutan-šuma). Orangutani, kao i ostali neljudski primati, često su meta krijumčarenja, koji potom postaju kućni ljubimci, „glumci“ u filmovima, marketinški alati u različitim reklamama, poznati stanovnici zooloških vrtova, a nakon smrti i jedinstveni pokazni primerci muzejskih postavki.
Između 1927. i 1938. godine, Emil je bio medijska zvezda i omiljena atrakcija svim turistima u zoološkom vrtu – sve dok nije postao pregojazan i toliko depresivan da je odbijao svaki kontakt. Nakon smrti, Emilovi ostaci postali su deo naučnih institucija i muzejskih kolekcija
U okviru izložbe u galeriji Podroom biće prikazani eksperimentalni filmovi katalonskog umetnika Dionisa Eskrose, u kojima narativi nastaju kombinacijom fiktivnih i dokumentarističkih segmenata, kreirajući oniričke atmosfere prepune simboličkih referenci, a kustos je Arto Ušan.
Zrak i Vrag je naziv koji obuhvata devet filmova Dionisa Eskorse koji su nastali u poslednjih deset godina. i svi govore o uticaju političkih sukoba koji prerastaju u oružana nasilja na svakodnevni život krhkih pojedinaca. Dionis Eskorsa je saradnju sa Srbijom započeo još pre 15 godina, kada je u Beogradu producirao film pod nazivom „Rum servis za bombardovane zgrade“ (Room Service for Bombed Buildings). Zrak i Vrag je neka vrsta empatične spekulacije, sa distance koja je nalik snu, o psihičkom otuđenju do kojeg dovode ratovi, kako kod žrtava tako i kod agresora.
Dionis Escrosa - The Fountain of Youth
Izložbe će biti otvorene do 2. maja.
Galerije Kulturnog centra Beograda su otvorene svakog dana od 12:00 do 20:00, sem nedeljom, državnim i verskim praznicima.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti