Nacionalni balet Španije gostovaće po prvi put u Beogradu 28. marta 2014. godine, u Sava Centru. Srpska publika će konačno uživo doživeti ono što je gledala samo u filmovima kao što su remek dela velikog Carlosa Saure - „Karmen” i „Flamenko, flamenko”.
U svetu najpoznatija španska plesna formacija, predstaviće ovom prilikom svoje najnovije dve postavke – čuvenu „Seviljsku svitu”, za koju je koreografiju uradio umetnički direktor teatra Antonio Najarro i „Grito”, čiju koreografiju potpisuje Antonio Canales.
Španski „bajlarines" su već predstavili novi repertoar izvan svoje domovine - od Amerike do Japana i Kine, osvojili publiku i pobrali medijske hvalospeve za izvođenje ovog magičnog spektakala. Svi se slažu: gledaoce će zahvatiti plemeniti požar najstrasnijih španskih igara, u izvođenju najboljih flamenko plesača na svetu. Posle ovog iskustva, umetnost flamenka ostaće zauvek u srcima publike.
U „Seviljskoj sviti“ Antonio Najarro pomešao je klasičan španski ples sa novim plesnim i muzičkim trendovima, prikazujući umetnički jezik karakterističan za njegov lični stvaralački pečat. Partitura Rafaela Riquenia priziva osećaj čežnje i nostalgije, tradicije i mirisa Andaluzije. Flamenko gitare se pridružuju glasovima i drugim flamenko instrumentima, oslikavajući zvučni pejsaž juga Španije. Ova čežnja stoji u korenima muzike koju je komponovao u Madridu, daleko od svog rodnog kraja.
„Grito“, u koreografiji Antonia Canalesa, predstavlja nam vešto povezane flamenko pasaže. Senzualna muzika, koju izvode trojica gitarista, perkusionista, flautista, dva muška pevača i pevačica posebno upečatljivog glasa, nikog neće ostaviti ravnodušnim. U srcu ovog komada je solo tačka Ester Jurado, koja nam superiornim izvođenjem predstavlja najbolje od baletskog flamenka. Nadmoćnim vladanjem svojim telom, ova igračica pred publikom kao da se smanjuje i raste, osvetljava i pojačava svoje flamenko gestove, dok se graciozno kreće binom – nekada sasvim nežno, a nekada snažnim korakom. Muški deo ansambla, koji jednako blista, predstavljaju Mariano Bernal, Jesus Cordoba i Cristian Lozano – svojim snažnim igračkim pojavama i sinhronizovanom preciznošću.
Od svog osnivanja 1978. godine do sada, sa Nacionalnim baletom Španije povezano je stvaralaštvo najvećih plesača današnjice kao što su Joaquin Cortes, Eva Yerbabuena, Jose Antonio, Carmen Amara, Aurora Pons, Nana Lorka, Aida Gomez i mnogih drugih. I danas je Nacionalni balet Španije formacija plesačkih kraljeva i kraljica, koji izvodi legendarna dela, čuva nacionalni plesni ritam i širi špansku muzičku kulturu i plesno majstorstvo po svetu. U stvari, blistavi baletan koji je odigrao glavne uloge u filmovima Saure „Krvava svadba" (1981.), „Karmen" (1983.) i „Ljubavna magija" (1986.) jeste Antonio Gades - prvi direktor i koreograf Nacionalnog baleta Španije. On je i započeo misiju ovog baleta, koji do danas predstavlja kulturu Španije pred svetom. Flamenko je bila njegova strast i do kraja svog života Gades je bio njegova najslavnija ličnost, koja je najpredanije radila na njegovom popularisanju.
Ulaznice za koncert su u prodaji preko Eventim mreže, po cenama od 2.300, 3.400 i 4.600 dinara.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti