Ekskluzivni doživljaj BMW XM-a: Kako izgleda kada performanse i ekstravagancija postanu jedno?

U okviru Galerije Automobila Srbije, koja se održava u TC Galerija na Beogradu na vodi i traje do 27. oktobra, imali smo priliku da se provozamo jedinstvenim BMW XM automobilom!

Stefan Stojanović

U čast pedesetog rođendana odeljenja M, koji je obeležen tokom 2022. godine, BMW je lansirao jedinstveni model te divizije, krosover koji je postavio nove standarde u oblasti luksuza, performansi i moći. U pitanju je BMW XM, koji je zvanično predstavljen krajem septembra 2022. godine, a ekipa MONDO portala imala je čast i priliku da ga vozi po beogradskim ulicama i uživa u njegovim neverovatnim karakteristikama!

Ovu jedinstvenu priliku smo iskusili u okviru Galerije Automobila Srbije, koja se održava u TC Galerija u Beogradu na vodi i traje do 27. oktobra. Ovaj događaj postao je epicentar za sve ljubitelje automobila. Ako ste zaljubljenici u brzinu, inovaciju ili sofisticirani dizajn, ovde ćete naći upravo ono što tražite.

BMW XM, koji je izložen na ovoj manifestaciji, nudi nesvakidašnje iskustvo. Test vožnja dokazala nam je njegovu izvanrednu moć i snagu, a svaki trenutak proveden u ovom automobilu bio je čist spektakl, vanvremensko uživanje koje oduzima dah. Sa snažnim hibridnim motorom, savremenim tehnološkim rešenjima i luksuznim enterijerom, BMW XM je zasigurno ostavio snažan utisak na našu ekipu.

Stefan Stojanović 

Posetioci Galerije imaju priliku ne samo da vide, već i da isprobaju više od 70 vrhunskih modela automobila, uključujući i našeg favorita - BMW XM. Ovaj automobil nije samo sredstvo prevoza, on je prava simfonija snage i sofisticiranosti koja će vas navesti da svaki put iznova razmislite o tome šta zapravo predstavlja vrhunska vožnja u vrhunskom automobilu.

Dok smo se smeštali u udobno sedište BMW XM, znali smo da nas čeka posebno iskustvo. Kada je Aleksa Đurović iz BMW Delta Motorsa, cenjeni prijatelj koji nam je bio vodič kroz ovo čarobno iskustvo, pritisnuo gas, automobil nas je "zalepio" za sedište. Osećali smo kako nam adrenalin struji kroz vene, donoseći uzbuđenje koje dugo nismo doživeli. Svako ubrzanje bilo je poput eksplozije snage, a vožnja je pružila jedinstveni osećaj slobode i euforije. Bili smo očarani snagom i preciznošću ovog automobila, a svaki trenutak u njemu bio je pravi atrakcija.

Nakon što nas je Đurović provozao, dobili smo priliku da i sami sednemo za volan ovog izvanrednog vozila. Osetili smo uzbuđenje vožnje BMW XM, što je dodatno pojačalo našu fascinaciju njegovim performansama. Đurović nam je ispričao da je BMW XM jedinstveni model koji kombinuje izvanredne performanse i ekološke aspekte, stvoren u čast 50 godina M divizije. To je jedini model koji je proizveden i koji se verovatno više neće praviti.

Stefan Stojanović 

"Automobil u kojem se trenutno vozimo je najnoviji BMW XM 653 KS. Njegov 4,4 V8 motor, u kombinaciji s 'plug-in hybrid' tehnologijom, razvija 653 KS. Pored svojih performansi, ovaj automobil igra značajnu ulogu u ekologiji, jer ima full electric mode' koji omogućava vožnju do 100 kilometara sa jednim punjenjem. BMW XM nije imao prethodnika, a verovatno neće imati ni naslednika, budući da je ovaj automobil napravljen povodom 50 godina M divizije u BMW, divizije koja se bavi isključivo sportskim automobilima", naglasio je Aleksa Đurović.

Stefan Stojanović 

Do 100 km/h ubrzava za četiri sekunde, a takođe ima i elektro formu koja kombinuje benzinsku i 'plug-in hybrid' tehnologiju.

"Ističe se svojom pojavom i performansama ali i pored svojih vrhunskih sportskih performansi, ima i elektro mod koji kombinuje benzinsku i 'plug-in hybrid' tehnologiju. Krećemo u 'full electric mode-u', gde koristimo samo snagu elektro motora i baterije od 33 kW. Sa jednim punjenjem, automobil prelazi do 100 kilometara, tako da na prvih 100 kilometara u gradu nećemo potrošiti ni jedan litar goriva", naglasio nam je predstavnik BMW.

Postoji mnogo razloga zašto je BMW XM automobil iz snova, a svaki detalj ovog automobila svedoči o savršenstvu koje spaja luksuz, performanse i najnoviju tehnologiju.

Stefan Stojanović 

"BMW XM bih kupio zbog njegovog izgleda i ekstravagantne pojave. Odiše luksuzom i najnovijom tehnologijom koja je primenjena u BMW, kako u moto sportu, tako i u 'plug-in hybrid' tehnologiji. Sedišta u automobilu su izuzetno udobna i imaju mogućnost masaže, grejanja i hlađenja. Nebo u vozilu je od prevrnute kože Alkantare sa ambijentalnim osvetljenjem. Pored svega ovoga, automobil ima točkove od 23 inča, što su najveći točkovi u BMW spektru, a prednja maska je osvetljena sa 'iconic glow' svetlećim efektom, tako da je noću još upečatljiviji na putu", rekao je Đurović.

This browser does not support the video element.

BMW XM Test vožnja  MONDO/Stefan Stojanović


Đurović nam je objasnio kako su dugmići na volanu BMW XM ključni za kontrolu raznih funkcija automobila. Svaki od njih ima svoju specifičnu ulogu koja unapređuje iskustvo vožnje.

"Na samom volanu, s leve strane, imamo dugmiće kojima možemo kontrolisati adaptivni tempomat, odnosno držanje vozila u traci i distancu od vozila ispred na auto-putu. S desne strane se nalaze dugmići za rukovanje multimedijalnim sistemom. Takođe, kod BMW glavna stvar je 'iDrive' sistem preko kojeg možemo potpuno kontrolisati celokupna podešavanja vozila. Preko 'setup' funkcije možemo odrediti koliko želimo rekuperaciju energije prilikom kočenja, da li želimo tvrđe ili mekše oslanjanje, tvrdoću volana i preciznost, kao i tvrdoću kočnica", rekao nam je on i dodao:

"Na volanu, kao na svakom M modelu BMW, imamo modove vožnje M1 i M2, gde možemo konfigurisati režime rada automobila. U M1 režimu rada sve je podešeno za komfor i pruža minimalnu rekuperaciju energije. Kada aktiviramo M2 režim, sve prelazi u sport i sport PLUS. Pali se benzinski motor, pored elektro sistema i sada imamo punu snagu od 653 KS. Sam enterijer krasi karbon koji je u mat završnici, a menjač se razlikuje od klasičnog BMW menjača jer ima tri režima rada za menjanje brzina. Preko M režima vožnje možemo konfigurisati da li želimo voziti kada smo u gradskim uslovima, a možemo konfigurisati vožnju kada se automobil vozi po stazi. Pedalice na volanu služe za promenu stepena prenosa. Sa leve strane smanjujemo stepene prenosa, a sa desne povećavamo", istakao je.

BMW XM Test vožnja

"BMW XM ima 'ConnectedDrive' sistem, koji vlasniku vozila omogućava da putem aplikacije na telefonu konfiguriše otključavanje, zaključavanje i grejanje automobila pre dolaska. Takođe, preko GPS može da prati trenutnu lokaciju vozila, a navigacija se ažurira u datom vremenu, što nam omogućava da uvek vidimo gde su gužve u gradu i da krenemo alternativnim putevima kako bismo ih izbegli. Unutra se nalazi muzički sistem 'Harman Kardon'. "Subjektivni osećaj je neuporediv sa bilo čim što autoindustrija pruža i sam BMW. Automobil je potpuno napravljen od nule da bude M vozilo. To znači da kombinuje luksuz i performanse, a sa ovim motorom, velikim točkovima i dužinom od više od 5 metara, zaista deluje impozantno na putu", naglasio je naš današnji vozač.

Opisao nam je napredne asistencijske sisteme BMW XM-a, koji čine vožnju sigurnijom i udobnijom. Pored bezbednosnih funkcija, automobil nudi i luksuzne opcije koje dodatno obogaćuju iskustvo vožnje.

Stefan Stojanović 

"Može sam da drži distancu od vozila ispred i da održava vozilo u traci. Nije klasičan autopilot, ali je vrlo dobra pomoć i asistencija pri vožnji. Automobil automatski koči kada je to potrebno, skenira linije putem kamere koja se nalazi u šoferšajbni i održava vozilo između tih linija. Takođe, putem senzora u prednjem braniku održava distancu od vozila ispred. Kada to vozilo ubrzava, ubrzavamo i mi, kada ono usporava, usporavamo i mi. Na nama je samo da odredimo koja će distanca biti od vozila ispred i maksimalnu brzinu kojom želimo da idemo", rekao je on i dodao:

"Pored svih ovih bezbednosnih funkcija, vozilo ima i luksuzne opcije kao što su grejanje volana, grejanje sedišta i ventilacija sedišta. Dugme koje se nalazi na vratima omogućava nam da odredimo stepen masaže u sedištima. Što se tiče same vožnje, automobil lagano skreće zato što pored prednjih točkova on ima zakretanje i zadnje osovine, što olakšava manevrisanje u gradu, iako je automobil malo većih dimenzija", istakao je.

Senzori

BMW XM koristi napredne senzore i kamere za poboljšanje bezbednosti i manevrisanja.

"Pored senzora na prednjem i zadnjem braniku, vozilo takođe ima kamere koje pokrivaju 360 stepeni oko automobila. Prednja kamera može da pruži sve informacije ako se nešto nalazi nisko ispod vozila, kao i kompletnu sliku ispred njega", istakao je predstavnik BMW na kraju vožnje za Mondo portal.