Izložba obuhvata 20 godina rada konceptualne umetnice ZeVu, od njenih prvih slikarskih radova, u kojima eksperimentiše sa raznim tehnikama i umetničkim formama, preko bodi- arta, instalacija, video radova, pa sve do performansa i korišćenja najnovijih tehnologija kao što su NFT i AR (proširena stvarnost).
Izložba će biti postavljena u nekonvencionalnom prostoru Silosi na adresi Dunavski kej 46 u Beogradu i trajaće od 10. do 19. juna 2022. godine. Kustos izložbe je Nina Vagić.
Tokom tih deset dana biće organizovano i nekoliko umetničkih događaja poput razgovora sa umetnicom o njenom stvaralaštvu, kao i umetničko-muzičkog plesnog performansa. Duo PUERTO FLAMENCO iz Sevilje kao i naša istaknuta koncertna pijanistkinja i kompozitorka Irina Dečermić nastupaće 18. juna.
Generalni pokrovitelj izložbe je najveći investicioni projekat u Crnoj Gori i grad u izgradnji, Luštica Bay, a pokrovitelji su OTP banka, Silosi, Gaia pokret i Black Pine.
O izložbi
Narativ izložbe je prezentovan kroz 16 prostorija – ’ćelija’. Posetioci će imati priliku da se kreću kroz prostor od 700 kvadratnih metara, prateći razvojni put umetnice ZeVu, od početaka njenog stvaralaštva, do danas. Kustos Nina Vagić u katalogu izložbe piše: „Izložba ArtWalks je postavljena u starim Silosima na obali Dunava. Obe smo rođene u Beogradu i ova lokacija nam je bila veoma važna. Prostor je takođe bio veliki izazov. On nije projektovan da bude izložbeni i nema nikakve sličnosti s klasičnim galerijskim prostorom. Svi zidovi su kružni i prostor je podeljen u 16 nezavisnih ali povezanih prostorija koje smo nazvale ćelijama. Iz ptičje perspektive podseća na lavirinte iz časopisa „Eureke“ i tako smo morale da ga iskoristimo – izložba ima jasnu putanju i priču iz ćelije u ćeliju koja prati hronološku i tematsku naraciju poslednje dve decenije Mileninog umetničkog rada. Milena ZeVu je uvek bila izdvojena od mejnstrim umetnika i sistema u umetnosti. Iako nije davala intervjue i uglavnom je izlagala u nezavisnim i/ili alternativnim prostorima i na dobrotvornim aukcijama, ipak je privukla međunarodnu pažnju. Posmatrajući iz današnje perspektive decentralizacije i jačanja periferije u odnosu na centar, sve dobija posebno značenje osamostaljivanja umetnosti od nametanja i ograničavanja sistema u kome obitava…“