Na čelu jedne od najvećih francuskih modnih kuća našla se žena, i to prvi put u njenoj slavnoj istoriji. Ovu činjenicu Maria Grazia Chiuri shvatila je vrlo ozbiljno, te se svojom prvom kolekcijom za brend osvrnula upravo na položaj žena u društvu, ističući neke od svojih stavova porukama na majicama.

Najpopularnija majica protekle sezone (i to ne samo u Dior kolekciju, već generalno u svetu trendova) bila je ona sa natpisom "We should all be feminsts".

Sličnu budućnost predviđamo sličnom basic modelu bele boje sa natpisom "Why Have There Been No Great Women Artists?", koji je otvorio jučerašnju Dior reviju na Nedelji mode u Parizu.

Ovaj natpis ili tačnije referenca, odnosi se na naslov članka iz 1971. Linde Nochlin, a govori o institucionalnim barijerama sa kojima su ženski umetnici svakodnevno suočeni.

Ujedno, ovaj članak bio je odštampan u nekoliko stotina primeraka i nalazio se na svakom sedištu u publici.

Poruka koju bi trebalo da izvučemo iz tumačenja ove rečenice danas, te dizajnerkinog osvrta na nju, svakako je ta da se pozicija žena u svetu umetnosti i mode nije toliko značajno promenilo, koliko se to spolja čini.

Razlog zbog koga je Chiuri očigledno odlučila da da sve od sebe ne bi li to promenila, a jedan od  načina jeste i taj da sarađuje direktno sa umetnicama, u čemu joj je svojim neobičnim ilustraciijama pomogla francusko-američka umetnica, poznata po monumentalnim skulpturama Niki de Saint Phalle.

Tako su dobar deo modela krasili dezeni upečatljivih boja, dok su se najviše isticale ilustracije dinosaorusa u jarko zelenoj boji na džemperima, te printovi pauka.

Što je ujedno i najveći raskorak u odnosu na stilske temelje brenda, koje je postavio njegov osnivač Cristian Dior, davne 1946.

I upravo to - taj veliki vremenski raspon i jeste na neki način ono što je možda ključno u poslednjoj kolekciji.

Iako današnji izgled modela ne predstavlja klasičnu ženstvensot, koju je kuća slavila od svojih početaka, predstavlja slavu ženstvenosti kakva je danas.

Neočekivana, drugačija, originalna.

Upravo ono što je bila ideja Christianovog "New Look" izgleda 1947.

"New Look" Marie Grazie Chiuri ogleda se u ravnim krojevima, tule suknjama od tila, korsetima, upadljivim printovima od kojih su se zanmljivih ilustacija isticale tufne i pruge u svoj svojoj slavi, beretke kao vodećem aksesoaru, te na kraju (a možda i na početku) onome što i jeste ključno za estetiku koja ju je proslavila: jedinstven spoj sportskog stajlinga i glamuroznog izgleda.

Tekst: Maja Bunčić

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/