Nova modna era umesto klasike i jednostavnosti donosi ekstravaganciju u njenom najvišem obliku. Sofisticiran stav zamenjen je odvažnom figurom, prizvuk jazz-a savremenim zvukom repa, dok tabu motivi postaju neskrivene fetiš neophodnosti. Moda više nije namenjena eliti, već milenijalcima, generaciji Z i svima koji uzbudljivo nose energiju 21. veka.
Više nije stvar toga da li vam se sviđa ili ne, nego da li ćete se prilagoditi igri ili ispasti iz nje.
Alessandro Michele, kreativni direktor Guccija, obeležio je prvih 100 godina postojanja brenda spektakularnom kolekcijom ''Aria'', koja osim što je osvrtom na istoriju iskoračila iz nje i razotkrila novu viziju budućnosti, najveću pažnju pridobila je zbog ukrštanja sa prepoznatljivim Balenciaga elementima.
Predstavljamo vam 5 stvari koje morate znati o ovoj nezapamćenoj reviji.
1. Proslavlja jubilarni 100. rođendan
Inspirisan svojom modnom ikonom Madonnom i njenom ''Re-Invention'' turnejom iz 2004. godine, Alessandro Michelle osmislio je reviju koja ponovo otkriva simbole, uzore, umetnost i sebe. Dok rekonstruiše istoriju, kreator donosi iskristalisanu viziju ovog brenda u budućnosti. Počeo je sa nasleđem - od Guccio Guccija do Toma Forda, a završio futurističkim motivima u saradnji sa Balenciagom. ''Svi su pozvani na ovu rođendansku zabavu. To je ultra-pop party fokusiran na DNK brenda. Želeo sam preporod za njega, za ovaj mit, za ovu sagu'' rekao je kreativni direktor.
2. Nadahnuta je istorijom brenda
''Želeo sam nešto što svako može da razume, pa sam odabrao najpopularniji modni format - pistu'' opisuje mini-film u režiji Florie Sigismondi koji je modnu pistu smestio u tajni klub i okružio je starinskim kamerama. Njihovi blicevi asociraju stari holivudski deo veka Guccija, i osvetljavaju kultne istorijske kreacije koje su transformisane dodirom avangarde. Platneni kaputi sa monogramima, presvučeni kožom, ukazuju na početke Guccio Guccija koji je počeo kao kreator ručnog prtljaga, a jahačke čizme, jakne i kacige slave veliku Guccijevu ljubav. Tu su i kaiševi i bičevi koje je Alessandro Michele fetišizirao, baš kao i Madonna.
3. Odaje počast Tom Fordu
Za razliku od brendova kao što je Dior, Gucci nije ograničen tradicionalnim dizajnom dizajnera-osnivača, već su svi njegovi sledbenici donosili novu energiju i viziju. Jedan od onih koji je učinio značajne promene za brend bio je Tom Ford, a ovom prilikom mu se Alessandro Michele za to poklanja. U nizu odela koji podsećaju na kroj njegovog bivšeg mentora, dočarao je erotskukulturu koju je Ford stvorio. ''Tom je prvi shvatio da Gucci ima tu kultnu moć: snagu simbola, neku vrstu magnetizma, snagu koju opisujem ovim tajnim klubom'', rekao je Michele. Ta moć se lako povezala sa trenutnom kulturom potrošnje u doba društvenih medija, gde se modni komadi fotografišu, objavljuju i uznose kao nikada pre. U svom zamišljenom fetiš klubu, Michele je objasnio, ''ljudi vode ljubav sa modnim predmetima''. Moda nosi ljubav, senzualnost i mnoge druge stvari koje su povezane strašću''. Te ideje nikada nisu bile izraženije nego kroz logomaniju našeg vremena, koja je sinonim za generaciju Z. Sa svojim ''hakovanjem'' Balenciage, Michele je odveo tu maniju na neistraženi, ekstremni teren.
4. Predstavlja spoj Balenciage i Guccija
Već na početku revije, osećao se uticaj kreativnog direktora Balenciage Demna Gvasalie - asimetrični svileni gornji deo, cvetni print od glave do pete, te čizme do bedara. Tu je i preplitanje njihovih logotipa, od monograma do punih naziva. ''Demna je zaista uživao u ideji da koristimo njegov stil i transformišemo ga u nešto drugo'' rekao je Michele. ''Nije u pitanju krađa mode od drugih dizajnera, mi smo prijatelji i ovo je kolaboracija. Ne osećam teret istorije koju imaju neki francuski brendovi" dodao je. Sastanak modnih superheroja odmah je eksplodirao na društvenim mrežama, što je verovatno i bio jedan od glavnih ciljeva.
5. Označava početak nove ere
Video-prikaz kolekcije završava se blaženstvom u rajskom vrtu.Sve ovo ne implicira kraj već novi početak i alegoriju onog ''srešćemo se na nekom novom mestu''. Ogroman deo Michelovog ličnog nasleđa u Gucciju je njegova socijalna savest: sloboda identiteta i seksualnosti, sloboda izbora, zaštita životne sredine. Dok ne vidimo sve što nam je Alessandro Michele pripremio, aplaudiramo novom životu koji je udahnuo ovoj modnoj kući.
Priredila: Tara Đukić
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti