Pierpaolo Piccioli pozvao je 17 umetnika da se povežu sa brendom kroz jezik visoke mode, dopuštajući da njihova dela budu prikazana u najnovijoj kolekciji Valentino Des Ateliers.

1. Kolekcija govori o modnoj zajednici

U očima Pierpaolo Picciolija, visoku modu čini jedinstvena premisa koja je čini najvećim simbolom raznolikosti i posebnosti. Kada je odlučio da svoju scenu postavi u Giggiandre prostor u Venice Biennale, gde se veštačke strukture usklađuju sa lagunom, to je bila metafora za vezu između mode i umetnosti. ''Venecija je bila prirodno okruženje za ovu konverzaciju'' rekao je uoči pretpremijere u Parizu, nedelju dana pre revije. Piccioli je pozvao 17 umetnika da se povežu s ovom modnom kućom jezikom visoke mode. Slušanje je bilo ključno: ''U pitanju je moja potreba da osetim ljude; da stvorim vezu'', rekao je. ''Želeo sam da stvorim razgovor između više tačaka gledišta. Kada kreirate zajednicu, prvo delite vrednosti''.

valentino-haute-couture-2021
Profimedia 

2. Show je održan u Venice Biennale

Gosti su otputovali u Giggiandre, kako bi instalacija Giuseppea Penonea podstakla ljude da obrate pažnju na životnu sredinu. Ispod ružičastog venecijanskog neba održan je duhovni spoj visoke mode, umetnosti i lepote. Piccioli-jeve kreacije klizile su po belim vodovima od jednog do drugog bazena, njegove kreacije sa volumenom postajale su sve veće, glamuroznije i ekstravagantnije. Mogli ste da čujete šuštanje razbarušenog tafta, uzdahe krinolina, pevanje haljina u potpunosti napravljenih od šarenih perli. Među njima su bili i Picciolijevi umetnici: iznenadni naleti egzotike, osvetljeni kroz Valentinovo sočivo. 

valentino-haute-couture-2021
Profimedia 

3. Autentičnost umetnika je u prvom planu

Piccioli je drugačije pristupio radu sa svakim umetnikom. Komunicirajući preko video-poziva, slušao ih je, upoznavao ih i odredio kako da izraze svoj glas u krojenju odeće. Crveni pokreti četkice Jamie Nares slike HBlues in Red preneseni su u haljini koja je ručno ispletena; svaki komad u boji umetnut je pojedinačno kako bi stvorio trodimenzionalni efekat originalnog dela. Piccioli je uobličio nenaslovljeno delo Alessandro Teoldija, koji kreira umetnost od reciklažnih materijala. Haljina je kolažirana u potpunosti od Valentino crvenih fragmentisanih materijala pronađenih u njegovom ateljeu. Pitao je Benni Bosetto da na papiru nacrta šablone za haljinu koja će biti posvećena jednom od njenih dela, samo da bi njene linije pažljivo preneo kroz dekorativni vez. Dočarao je i ulje na platnu Kerstin Bratsch u hiperteksturiranoj kabanici i dekonstrukciji ansambl suknje, što je za vizuelni doživljaj značio pravi spektakl.

valentino-haute-couture-2021
Profimedia 

4. Ovo nije bio još jedan ’’artistic collab’’

U modnoj kulturi u kojoj se izraz ’haute couture’ koristi ležernije nego u prošlosti, Picciolijevo delo pozdravlja izvorne vrednosti starog zanata i ističe sav njegov značaj. U svojoj osnovi, moda nije o supermodelima, haljinama i Instagram momentima, već o tehničkim i filozovskim mogućnostima, eksperimentisanjima i vizijama. Njegova kolekcija razvija glas mode kroz glas umetnosti, i spaja se kroz kreativnost, maštu i ideje koje su uvek iznad svega.

valentino-haute-couture-2021
Profimedia 

5. Revija je oličenje onoga što moda danas znači

Bila je to moćna simbioza između Picciolijevog odabira prostora, umetnika i poštovanja koje pokazuje prema zanatu visoke mode. U tradiciji Kiplinga, diskusija šta definiše umetnost je večna koliko i besciljna. Citirajući Kanta da je umetnost svrhovitost bez svrhe, on tvrdi da moda u krajnjoj liniji nije sama umetnost zbog svoje funkcionalne namene. Pa ipak, ova kolekcija, zamišljena je da inspiriše ideje o zajednici, povezanosti i jedinstvu kroz raznolikost, da utiče na tehničke i zanatske načine izražavanja,te samim tim nije daleko od umetničkih osnova.

valentino-haute-couture-2021
Profimedia 

Profimedia Pogledajte AW21 Haute Couture kolekciju.