Retro je ponovo u modi: Zašto su Tokyo adidas IT patike za jesen 2025?

Adidas patike koje su prvobitno bile kreirane za Olimpijske igre 1964. u Japanu, ove jeseni biće apsolutni hit.
Foto: Bertrand-Hillion Marie-Paola/ABACA / Abaca Press / Profimedia

Trendovi u svetu obuće se često menjaju. Baletanke dobijaju nove oblike u zavisnosti od sezone i vremena, a visina i oblik potpetica često variraju. Međutim, postoji jedan tip obuće koji nikada neće izaći iz mode. To su patike.

One ne zahtevaju kompromise. Pre svega - udobne su. Praktične su i šik. Možete ih uklopiti uz svaku kombinaciju, od sportskih helanki do mini suknji.

Ako već dugo razmišljate o novom paru, sada je idealno vreme za promenu. Ove sezone, dizajneri su konačno pomerili fokus sa glomaznih na jednostavne i vintage modele. Jedan od potencijalnih kandidata za status budućeg IT para je adidas Tokyo.

Ovaj model, inspirisan japanskim minimalizmom, zamenio je Sambe i Gazelle. Odlikuju ga gotovo nevidljiv đon, aerodinamični oblik, gornji deo od antilopa u obliku slova „T“ te karakteristične tri pruge.

Minimalizam je ono po čemu se adidas Tokyo razlikuje od ostalih modela. To je njihov zaštitni znak, zahvaljujući kome se uklapaju uz svaki izgled i lako zamenjuju baletanke i mokasine.

Tokyo je prvobitno kreiran za Olimpijske igre 1964. u Japanu, ali je tek početkom sedamdesetih počeo masovno da se prodaje. Danas doživljava modni preporod kao deo linije adidas Originals.

Novo interesovanje za ovaj arhivski model nije iznenađujuće: vintage i prefinjeni oblici postali su trend. Prema nekim podacima, prodaja patika ovog brenda je porasla za 50% u odnosu na prethodnu godinu.

Posebno su popularne bele verzije sa raznobojnim prugama, kao i crne verzije sa belim detaljima. Za one koji se ne plaše jarkih boja, tu su i žute ili ružičaste sa crnim prugama.

Adidas Tokyo daje vam slobodu i mogućnost eksperimentisanja. Možete da se igrate kontrastima i kombinujete ih sa haljinama ili elegantnim midi suknjama. Povratak arhivskim modelima nije samo trend, to je modna strategija. Uspeh modela Samba, Gazelle, SL 72, Taekwondo, a sada i Tokyo, to potvrđuje.