Androgenost ili no-gender. Do pre nekoliko sezona bojažljivo je tražila svoje mesto među glavnim modnim trendovima da bi je poslednje dve sezone, zahvaljujući pokretu normcore ali i sve većoj potrebi za praktičnom modom, sve češće čuli u modnim kuloarima. 

Međutim, moramo da priznamo da je u svetu mode granica između muške i zenške, odavno već postala tanka. Pre samo nekoliko nedelja Gucci je na prezentaciji svoje nove ženske kolekcije za jesen/zimu 2015 angažovao muške modele. Tek onda je bilo jasno o čemu je zapravo reč: celokupan styling bio je fokusiran na androgeni izgled.

U celoj ovoj priči neizostavna je i ‘Le Smoking’ kolekcija čuvenog dizajnera Yves Saint Laurent-a iz 1966. koju je trenutni kreativni direktor Heidi Silmane pretvorio u neutralnu rock'n'roll asetetiku i faktički napravio da se muška i zenška linija kolekcije ustapaju jedna u drugu. Nikako ne smemo da zaboravimo da je muška moda odavno krojila ženske kolekcije branda Céline, što je itekako pomoglo popularisovanju androgenosti.

Pre nekoliko nedelja londonski luksuzni lanac prodavnica Selfridges je pokrenuo novi koncept pod nazivom 'Agender'. Reč je zapravo o modi koja je pogodna kako za muškarce, tako i za žene. Cilj je da se kupcima omogući sloboda odevanja koja razbija današnje stereotipe.

"Za nas 'Agender' ne predstavlja kontrolu trendova, već radije uspostavljanje stavova, prepoznavanje i reagovanje na kulturni pomak koji se sada dešava. Projekat je zamisljem kao eksperimentisanje oko ideje polova - kako bi omogucili našim kupcima da dožive iskustvo bez bilo kakvih predrasuda," objašnjava Linda Hewson, kreativni direktor Selfridges-a.

Dakle, ostaje pitanje da li je unisex moda stvarno budućnost modne industrije? Kakav je vaš stav? 

Tekst: Branislava Lazin