Živimo u vremenu društvenih medija i blogova, pa je tako i modno blogovanje od hobija izraslo u jedan veoma unosan posao. Neki od najuticajnih blogera imaju milione pratilaca, govore za kampanje vredne i milion dolara, ali i naslovne strane magazina i svoje modne linije. Naravno, potrebno je mnogo vremena, truda i rada da bi se došlo do tog nivoa, ali započeti takav posao je lakše nego ikad.

Finalistkinje za Bloglovin' nagradu “H&M Breaktrough Fashion Blogger” imale su priliku da provedu vreme sa Leandrom Medine (The Man Repeller blog), i nauče od nje neke nove stvari vezne za modni bloging.

Jednostavno započnite modni blog

Kakav god kreativni projekat da započinjete, najteže je zapravo sesti i početi. Često sedimo i sanjarimo o idejama umesto da počnemo da radimo na njima. “Bukvalno sam tokom branča rekla “Želim da započnem blog!” i započela sam ga iste večeri,” kaže Taye Hansbery (blog: Stuff She Likes). Wordpress i Squarespace su jednostavne platforme na kojima možete započeti blog; i u jednom trenutku, kada poželite da ga unapredite, savetovati nekog online stratega, poput Chloé Digital. Ova kompanija je pomogla Maristelli Gonzalez (blog: A Constellation) da usavrši misiju i estetiku svog bloga, što joj je dalje pomoglo da kreira svoj brend.

Izgled je VAŽAN

Kako ono kažu? Iza svakog uspešnog modnog blogera stoji odličan fotograf? Kako modno blogovanje postaje sve isplativiji biznis, tako i fotografija za modne blogove postaje sve popularnija. Hansberry predlaže da putem društvenih mreža nađete nekoga čiji vam se rad dopada i angažujete ga. Dok Taria-ann Verburgt (blog: Survivor On Stilettos) ima raspored sa svojim fotografom. Oni se dogovore koji im dan najviše odgovara i urade seriju fotografija u nekoliko različitih odevnih kombinacije, koje se mogu preneti u tri-četiri posta na blogu. Takođe možete i fotografisanje raditi sami. Kada je Amy Roiland počela (blog: A Fashion Nerd) sama je radila svoje šutinge. “Uzela bih tripod, otišla u šumu i uradila kompletan foto-šuting,” kaže.


Foto: Instagram / janneltherese

Držite se rasporeda

Najvažnija stvar na početku jesu redovni postovi. Napravite raspored tako što ćete dva-tri puta dnevno kreirati nove postove. Ili ako ste ambiciozni, pokušajte da postujete svakog dana, tako ćete sigurno imati veći broj poseta. I nemojte da se premišljate kada već jednom objavite tekst. “Nešto što bih rekla sebi pre dve godine jeste da verujem u svoj rad. Uvek sam bila skeptična, ali sada znam da sam sposobna za to,” kaže Jannel Therese (blog: Street Style Teller).

Povežite se sa drugim blogerima

Pridruživanje moru profesionalnih modnih blogova deluje malo zastrašujuće, ali građenje veza sa kolegama blogerima će vam pomoći da napredujete. Za početak, Vertburgt kaže da ona voli da pročita i ostavi komentare na tuđim postovima. Jannel Therese kaže da je lepo povezati se sa ostalim blogerima, jer ste svi u istom postu; ali ona se često i obrati kolegama za savet. Ne zaboravite da stupite u kontakt i sa fanovima drugih blogera. Ako vam se dopada stil nekog određenog modnog bloga, ili je on sličan kao vaš, velike su šanse da će njihove čitaoce privući i vaš blog. Hansberry predlaže da se povežete i sa sa ljudima koji nisu blogeri “Ne mislim da bilo koga treba isključiti. Povežite se sa nekim ko ima butik, ili je urednik, ili sa svojom manikikom. Nikad ne znate gde vas taj kontakt može odvesti.”


Foto: Instagram / survivoronstilettos

Pametno birajte partnerstva

Kako bi vam blog doneo novac, moraćete da se udružite sa različtim brendovima za reklame, partnerstvo, kolaboracije, itd. (Verburgt predlaže da kreirate media kid za svoj blog) Drugi način da zaradite jeste kroz povezane linkove pute programa kao što su RewardStyle. Roiland je osnovala aplikaciju FashionTap, društvenu mrežu putem koje korisnici zarađuju novac tako što taguju brendove na svojim fotografijama. Predstavlljanje bloga na Bloglovin’u takođe može da vam donese prilike za partnerstva, s obzirom na to da ćete imati i veći broj pratilaca.

Ali, birajte sponzorisan sadržaj pažljivo i budite svesni koliko vredite. Jannel Therese je poslušala Medinein savet o tome: “Kada kompanija želi da vam pošalje proizvod, budite otvoreni sa tim šta želite. I pitajte ih da li traže prazne oči ili emotivnu rezonancu. Prazne oči su samo pregledi na stranici. A ako vam kažu da hoće emotivnu rezonancu, znači da su voljni da vam pomognu.”

Hansberrz kaže da prodavanje sebe za male pare vodi do promovisanja proizvoda u koje ne verujete, ili još gore, oblačenja nečega za šta vaši pratioci znaju da ne biste obukli da vam nije plaćeno. “Naravno da želim više da zaradim, ali ne želim da kompromitujem svoj sadržaj,”kaže Gonzalez. Ona je od Medine naučila da uključi klijente sadržaj onakav kakav jeste. “Ako pustite da vam klijent ili novac budu izvor, onda nećete završiti sa baš sjajnim proizvodom.”

Balansirajte blogovanje sa društvenim mrežama

Modni blogovi imaju veliki fokus na vizuelno, tako da ih možete lagano preseliti isključivo na Instagram. Međutim, Gonzalez kaže da je od Medine naulila da vidi platforme kao način za ekskluzivan sadržaj i da iskoristi to što svaka od njih može da ponudi. “Nemojte da odustajete od bloga , zato što je to jedina stvar nad kojom imate 100% kontrolu,” dodaje Gonzalez. Hansberry kaže da joj je Snapchat odličan način da komunicira sa čitaocima, i tako ih uputi u svoja svakodnevna dešavanja, a samim tim pokaže svoju ličnost. Jannel Therese promoviše nove postove na Twitteru i Instagramu. Vergburgt deli postove u različite Facebook grupe. A svi finalisti predlažu da koristite nove platforme. Roiland se pridružila Vine mreži kada je počela i zbog toga je dobila veliki broj čitalaca, jer je bila jedna od retkih ljudi na toj mreži koji se bave stilom.


Foto: Instagram / afashionnerd

Budite svesni da vam blog neće biti savršen

Svaki bloger koji je bio u trci za Bloglovin’ nagradu tvrdi da njihov blog nije savršen. “Omašite, i omašite brzo,” je veoma važan savet koji im je Medine dala. “Kako biste započeli blog, morate da imate svoj glas, ali i da znate da je to jedno putovanje,” kaže Jannel Therese.

U suštini, učite iz svojih grešaka - nebitno koliko velike ili male bile - i budite otvoreni za promenu. “Sve je dinamično i to je veoma važno za dugotrajnost važeg bloga,” kaže Gonzalez. 

Priredila: Bojana Đorđević

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija