Pitali smo poznate modne eksperte, kao što je Alexandra Jacobs, novinarka The New York Times-a, koja je pokušala da nam da odgovor na ovo pitanje: “Čak i kada prerastete Seventeen i slične časopise, septembarsko izdanje uvek predstavlja "povratak u školu". Jesen je vreme bitnih kulturnih događaja, ponovnog uspostavljanja kontakta sa okolinom i intelektualnom elitom, posle ležernog i prilično praznjikavog leta. Tako da uvek želimo dobrodošlicu jeseni. Mislim da su septembarska izdanja postala tako snažna delom zbog R.J. Cutler dokumentarca iz 2009. godine, a delom jer internet očajnički želi nove stvari. Čak i samo pitanje ko će biti na naslovnici.”
U nastavku izdvajamo 4 razloga koji bolje objašnjavaju pomamu modnog svata za septembarskim izdanjem.
Vreme godine
Kako Jacobs pominje, septembar za nas predstavlja kraj leta i novi početak, sa povratkom sa odmora i kretanjem u nove poslovne poduhvate. Takođe predstavlja početak nove modne sezone nakon meseci provedenih u odeći za letnje, toplo vreme. Publikacije su dobro svesne svega ovoga i žele da pomognu svojim čitaocima oko tranzicije i transformacije u ovo doba godine, nudeći savete o stilu, lepoti i kupovini, u vreme kada znaju da će ljudima biti najkorisnije.
Oglašavanje
Svakog septembra, publikacije kao što su WWD i Ad Age prate i objavljuju broj oglasa na stranama modnih časopisa kao merilo koliko dobro časpopis posluje. Zašto su oglasi tako bitni? Pa brendovi i kompanije plaćaju mnogo da bi se našli na stranama magazina, tako da će izabarti da budu u časopisu za koji veruju da je relevantan i popularan. Zbog toga je logično pretpostaviti da su magazini sa dosta oglasa uspešni.
foto: Profimedia
Popularna kultura
Jacobs je bila u pravu kada je pomenula R.J. Cutlerov dokumentarac o Vogue magazinu, The September Issue, i njegov značaj za septembarske brojeve. Iako su svi modni poznavaoci bili veoma dobro svesni moći septembra, popularnost ovog filma omogućila i drugima da shvate ovu činjenicu. Pomno prateći produkciju septembarskog izdanja časopisa Vogue, Cutler upoznaje gledaoce sa ogromnom količinom posla i vremena uloženog u stvaranje ovog broja. Kao rezultat, dokumentarac je podstakao čitaoce da se još više zainteresuju za septembarska izdanja.
Naslovnica
Uzimajući u obzir sve navedeno, naslovnica časopisa je postala praktično presudna. Kako je ona prvo što čitaoci vide, to može uticati na njihovu percepciju čitavog izdanja (i koje su šanse da čitaoc kupi magazin). Mnogi magazini teže tome da urade nešto drugačije ili da im se na naslovnici nađe poznata ličnost poput Beyoncé i Blake Lively. Uobičajno isplanirano 6 do 8 meseci unapred, razmatranja uključuju odabir modela i zvezda, lokacije, studie, snimanja i najvažnije šta će to zvezde naslovnice i editorijala nositi.
Priredila: Nikolina Janković
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti