Star 120 godina (njegov prvi poster je iz 1898. godine), brzo se proslavio svojim vedrim temperamentom. Reč je o njemu. Bibendumu ili takozvanom Michelin Manu, ikoni ovog milenijuma koja je izabrana tokom Njujorške nedelje advertajzinga.
Jackie O, Jane Birkin, Madonna? Neka hvala.
Svojom prepoznatljivom mekanom teksturom i elastičnim slojevima Michelin Man inspirisao je jedan od najvoljenijih komada odeće - puff jaknu.
Istorijat puff jakne počinje krajem 19. veka, u Lionu.
Na izložbi Universelle, internationale et coloniale, u jednom trenutku, dok su tražili kupce, braća Edouard i Andre Michelin primetili su gomilu guma. Tada Edouard poverava bratu da ga bezoblična gomila podseća na fizičke osobine čoveka, ali bez izraženih ruku i nogu. Na Andrea je ova zamisao ostavila toliko snažan utisak da se pomenutog trenutku setio četiri godine kasnije kada je upoznao uspešnog izdavača i ilustratora Mariusa Rossilona, poznatog i kao O’Galop. Neposredno posle ovog susreta, rođen je Michelin Man.
Blizu Piazze San Babila u Milanu 1984.
Godine sastaju se pripadnici novonastalog urbanog plemena, prepoznatljivi po nepristupačnim i unikatnim dizajnerskim stajlinzima. Ovo je nova ekipa mladih koji deluju kao da su izašli direktno iz kadrova tadašnjih aktuelnih filmova i čija garderoba dolazi isključivo iz Timberlanda ili Monclera.
Tada je jedna od IT ličnosti pariske modne scene, stilistkinja Chantal Thomass, transformisala puff jaknu u kultni trend.
Zahvaljujući karakterističnom horizontalnom šivenju koje podseća na šarmantnu priču o nagomilanim gumama, teško je ne primetiti afinitet između Bibendumovog izgleda i puff jakne koja otvara put ka alternativnoj verziji lepote. Reč je o revolucionarnom estetskom kodu koji prevazilazi dotadašnja modna očekivanja.
House of Genius u Sohou stavlja legendarne puff jakne u prvi plan krajem 2018. godine u Njujorku.
Učešćem u Monclerov Genius projektu, dizajner Pierpaolo Piccoli predstavlja neočekivanu reinterpretaciju nezaboravnog komada i javnosti je predstavljen neočekivani modni preokret. Piccoli oslobađa poznatu jaknu inicijalne street style konotacije i kreira savremeno umetničko delo. Puff jakna postaje torba za svakodnevnu nošnju, večernja haljina, umetnička skulptura, sportska čizma. Jedino pravilo koje opstaje jeste implementacija mašte bez granica.
Ovaj kultni komad pre svega je primer mode kakva zaista treba da bude - spremna na promenu. Puff jakna demonstrira da čak i kad se karakteristike izmene, dobar komad opstaje.
Naomi u Moncler modelu (foto: Profimedia)
Tekst: Anja Paspalj
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti