Napori koji Francuska ulaže u etinčko i eco-friendly poslovanje modne industrije više ne mogu biti zanemareni, naime, samo dva meseca nakon hvale vredne inicijative i zakona koji strogo zabranjuje uništavanje neprodane robe, nove dobre vesti stižu iz globalne prestonice visoke mode.

Na zahtev predsednika Emmanuela Macrona, 32 velika brenda, predvođeni Keringom, potpisali su pakt o održivosti koji je predstavljen na G7 samitu tokom vikenda u Parizu.

Pakt je kreiran po uzoru na UN-ov dokument o ciljevima održivog razvoja i najvećim je delom fokusiran na klimu, okeane i bioodrživost. Potpisnici dokumenta obavezali su se na nekoliko stavaki, neki od koji su ulaganje velikih napora u eliminisanje efekta staklene bašte do 2050. godine, smanjenje upotrebe jednokratne plastike do 2030. godine, podržavanje inovacija i upotrebe materijala koji ne ostavljaju trag na ekosistem, kao i jednom i zauvek stati na kraj zagađenju koje nastaje pranjem sintetičkih materijala. Takođe, dužni su i da podnose izveštaje o rezultatima.

François-Henri Pinault, CEO grupacije Kering, tom prilikom je istakao kako ogromni uticaj koji modna industrija ima nosi sa sobom i odgovornost u preusmeravanju sveta prema održivijoj budućnosti. 

Među potpisnicima našli su se, među ostalima, Adidas, Burberry, Chanel, Galleries Lafayette, Gap, Giorgo Armani, H&M, Hermes, Inditex, Karl Lagerfeld, Kering, Matchesfashion.com, Moncler, Nike, Nordstrom, Prada, Puma, Ralph Lauren, Salvatore Ferragamo, Selfridges, Stella McCartney i mnogi drugi. Najveća lukzuzna grupacija i Keringov rival, LVMH, iz još uvek nepoznatih razloga nije među potpisnicima dokumenta.

Ekološko poslovanje više nije stvar trenda (kao što je to možda bio slučaj do pre nekoliko godina) sad, kad je svest o globalnom zatopljenju i drugim opasnostima za planetu koji su uzrokovani ljudskim faktorom svakim danom veća, održivo i ekološki prihvatljivo poslovanje velikih korporacija postaje apsolutni uslov.

Izvor: Elle.hr