Tamara je profesionalna, šarmantna, elokventna, puna razumevanja i nesebična u deljanju inside informacija o realnosti modnog biznisa iz pozicije velikog uspeha. Posle celodnevnog snimanja za Elle naslovnu stranu, zbog kojeg je specijalno doletela, popričala sam sa njom u izuzetnom ambijentu boutique hotela Pavillion, o pravom glamuru fashion industrije, o tome kako reaguje na negativne komentare i zašto je ipak iskrenost najbitnija karika svakog posla, pogotovo ovog ispred objektiva.

Tamara, danas si jedna od najuticajnih influenserki sveta. Pre svega ti čestitam, a zatim bih volela da čujem kako ti definišeš pojam influenserke?

Hvala ti na ovim divnim rečima! Influenser je neko ko ima šta da kaže, a ne samo da pokaže. Mislim da je danas vrlo jednostavno biti lepa devojka i sklopiti outfite, jer nam je ipak sve nadohvat ruke. Toliko toga vidimo i toliko toga nam je dostupno da sve deluje jednostavno. Mreža jeste ono što je neophodno da biste se bavili ovim poslom, a to možete postići samo ukoliko imate šta da kažete i pokažete, a što ljude na vrhu ove industrije zaista interesuje.

Da li se posao influensera u savremenom dobu posmatra kao svakodnevno zanimanje?

Definitivno je reč o poslu današnjice. Svi mi „konzumiramo“ društvene mreže, svi smo na njima, one su postale vodeći digitalni mediji svuda prisutni. Tako da, ukoliko tome pristupite ozbiljno, to i postaje ozbiljan posao. Isto tako, ako ovim poslom želite da se bavite iz hobija, i to je moguće.

Kakvi su bili tvoji počeci u inflenserskom svetu, jesi li imala ambiciju za ovako veliki uspeh ili je on došao spontano?

Zapravo, nisam mogla da zamislim da mogu da dođem do vrha. Da li sam imala ambiciju? Imala sam, veliku. Ništa ne započinjem tek tako i iz hira, uvek se trudim da sve što radim shvatam veoma ozbiljno i da se tome zaista posvetim, u suprotnom, ne prihvatam se takvog poduhvata. Ja sam osoba koja kada se nečemu posveti, bude u tome sto odsto, pogotovo što sam prema svom poslu izuzetno strastvena jer je to ipak nešto što volim, i što sam želela i odabrala da radim. S obzirom na to da nemam pozadinu u ovoj industriji, trudila sam se da se sama edukujem kad j reč o relevantnim temama koje su i danas core poslovanja u modnom svetu.

Možeš li ono što radiš danas da uporediš sa situacijom od pre deset i više godina kada si počinjala?

Moji počeci su ipak bili u korenu blogginga. Tada Instagram nije ni postojao, a sve je bilo mnogo teže i sporije. Danas ljudi otvore Instagram nalog i imaju veću verovatnoća da će stvari da se dese mnogo brže, budući da je ova tada nedefinisana industrija napredovala. Kada sam počinjala, brendovi su i dalje razmišljali o tome jesu li blogeri vredni ulaganja i da li su to ljudi sa kojima uopšte treba stupati u posao. Međutim, vreme je pokazalo da je ovo veliki preokret za marketing strategije. Zato i mislim da su, „originalni influenseri“, kako nas nazivaju, možda ipak zastupljeniji na modnim revijama, kao i u saradnjama sa brendovovima, jer smo prvi utabali ovaj sada popularni profesionalni put. Kad sam počinjala, bilo je „neprofesionalnije“, u smislu da su influenseri sve radili sami. Mnogi su se fotografisali tako što su postavljali tripod, a sad jedno influensersko ime predstavlja ozbiljnu instituciju sa velikim brojem zaposlenih. Ova činjenica jeste značajan pokazatelj koliko je industrija zapravo napredovala.

Ceo intervju pročitajte u najnovijem broju ELLE magazina koji je u prodaji od 22. avgusta!

Intervju i stajling: Ana Ostojić
Foto: Aud Shule
Modni saradnik: Bogdan Mrsha
Šminka: Ena Jović
Frizura: U.H.S. Taubner