Originalnost je izbor koji pokazujemo delima. Način razmišljanja i pokreta. Hrabrost da ostanemo verni sebi, u okruženju koje konstantno pokušava da nas ukalupi. Ta autentičnost ne mora biti grandiozni gest. Ona živi u sitnim otporima svakodnevice, u odlukama koje donosimo bez prilagođavanja aktuelnim trendovima, u potezima koji čuvaju naše dostojanstvo. U modnom smislu, biti originalan znači stvarati i birati komade koji imaju priču te ih nositi tako da se vidi trag onoga ko ih je osmislio i onoga ko ih je odabrao.

Analogno tome, u fashion industriji, autentičnost gradi dugovečnost. Dizajner koji crpi iz ličnog iskustva, iz kulturne baštine ili iz jasne vizije razvija prepoznatljiv potpis. Taj potpis postaje temelj brenda, privlačeći lojalnu publiku i formirajući emotivnu vezu sa kupcima. Dok brza moda preplavljuje tržište replikama i instant rešenjima, razlika između neautentičnih i pažljivo kreiranih komada sa kvalitetom izrade postaje sve opipljivija. Naime, suština autentičnosti se ne može reprodukovati. Kada brend ostane dosledan svojoj viziji, oblik može biti oponašan, ali srž ostaje jedinstvena. A zatim, uz lični pečat, komad se stilizuje na bezbroj načina i prilagođava najrazličitijim prilikama.

FW25_Superstar_SaraJo_4x5_4.jpg
Foto: Courtesy of adidas

Takva je i priča sa adidas Superstar patikama koje zauzimaju posebno mesto u priči o originalnosti. Nastao za košarku, ovaj ikonični model je kroz uličnu kulturu prerastao u simbol individualnog izraza. Prepoznatljiva školjka na prstima, tri pruge koje prave ritam i klasičan oblik govore mnogo bez reči. Tehnička unapređenja kao što su povećana pena u jeziku i ojačan ovratnik donose udobnost prilagođenu tempu modernog života. Model se vraća u dve klasične verzije uz Firebird trenirku. A upravo u kampanji Superstar The Original naglašava se sposobnost jednostavne forme da omogući individualnosti da ispliva.

FW25_Superstar_SaraJo_4x5_7.jpg
Foto: Courtesy of adidas

Na globalnom nivou, ona okuplja glasove koji su kroz svoj rad pomerili granice kulture. Samuel L. Jackson svojim karakterističnim glasom povezuje vremenske slojeve. Režiser Thibaut Grevet oblikuje scenu kroz snovite kadrove i visokokontrastne crno bele slike koje vraćaju pažnju na siluetu i atmosferu. Missy Elliott ulazi u kadar kao figura čija je karijera sinonim za inovaciju u muzici i performansu. JENNIE unosi globalni pop senzibilitet koji širi kulturni doseg kampanje. Anthony Edwards donosi atletski naboj i mladalačku neposrednost. Mark Gonzales predstavlja autentičnost skejt kulture, GloRilla i Teezo Touchdown unose svežinu i nove muzičke glasove, a Gabbriette pomera granice modelinga i glume. Kroz poglavlja Pyramids i Clocks ova sedmočlana postava tvori koherentan narativ u kome Superstar povezuje sport, scenu i ulicu i potvrđuje ulogu ikone originalnosti.

Lokalno, priča poprima vlastiti ritam. Gradske ulice pretvaraju globalni narativ u lične priče koje govore o identitetu i improvizaciji. Zato adidas Superstar viđamo u nizovima stilskih rešenja koja deluju prirodno i promišljeno. Nosimo ih uz balon farmerke i lepršave haljine kada želimo kontrast između nežnosti i čvrstine. Kombinujemo ga sa oversized blejzerom da uravnotežimo formalnost i nonšalantnost. Adidas Superstar postaje platno na kome svako ispisuje sopstvenu verziju stila. Ta lokalna estetika prirodno se uklapa u poruku koju Sara Jo nosi kao svoju: "Originalnost je sloboda. Tek kada si oslobođen od pritiska društva, mišljenja, šablona… onda ispliva tvoje pravo ja. Bez pretvaranja i prilagođavanja."

FW25_Superstar_SaraJo_4x5_6.jpg
Foto: Courtesy of adidas

Za nas, originalnost danas predstavlja svakodnevni izbor. Nositi Superstar predstavlja vizuelan signal tog izbora, ali prava promena nastaje kada prestanemo da oblikujemo sebe prema tuđim očekivanjima i počnemo da gradimo sopstveni jezik stila i življenja. Jedan omiljeni komad koji nosimo svakog dana širi tu priču kroz postupke i svakodnevne susrete. Autentičnost poziva na odgovornost prema sebi i drugima i otvara prostor da i drugi učine isto. To je priča koju želimo da ispričamo našoj publici kroz tekst, kroz sliku i kroz izbor ljudi koji stoje iza toga.

FW25_Superstar_SaraJo_4x5_5.jpg
Foto: Courtesy of adidas