H&M x Glenn Martens kolaboracija: Bili smo na specijalnoj konferenciji i otkrili sve detalje nadolazeće kolekcije
Povodom najnovije saradnje švedskog modnog brenda i jednog od najznačajnijih dizajnera današnjice, imali smo privilegiju da, ekskluzivno za ELLE Srbija, prisustvujemo digitalnoj konferenciji i otkrijemo sve detalje nadolazeće kolekcije.Belgijski dizajner Glenn Martens već godinama važi za jednog od najinovativnijih i najodvažnijih stvaralaca savremene mode. Od svojih revolucionarnih početaka u Y/Projectu, gde je redefinisao siluetu kroz distorzirane forme, preko meteorske transformacije Diesela iz giganta jeansa u obožavani fashion brend na raskrsnici luksuza i streetweara, Martens neumorno pomera granice između nosivog i konceptualnog. Njegov potpis karakterišu duhovitost, radikalna dekonstrukcija i lucidna igra sa arhetipovima odeće. To se i utelovljuje kroz komade koji su za njega ideja, eksperiment i poziv na izražavanje ličnog stila, čineći nosioca saučesnikom u dizajnerskom procesu.
Njegov nedavni debi za Maison Margiela dočekan je sa oduševljenjem modne kritike, donoseći sjajni couture trenutak pod okriljem brenda čiji je DNK upravo dekonstrukcija. Taj podvig spojio je Martensov lični kodeks – fluidnost, višeznačnost i inženjering odeće – sa nasleđem Margiele, potvrđujući da je Glenn spreman da transformiše i najprestižnije modne kuće. Naredna avantura? Specijalna H&M kolaboracija, dogovorena još pre dve godine, koja obećava da će, nakon turbulentnog septembarskog meseca mode, i ostatak jeseni modnim entuzijastima doneti mnogo povoda za radost.
Kada uzmemo u obzir bogatu istoriju H&M kolaboracija, jasno je zašto se ova vest ubraja među najiščekivanije modne događaje godine. Naime, još od legendarne kolekcije Karl Lagerfeld x H&M iz 2004. godine, koja je započela tradiciju spajanja visoke mode i pristupačnog luksuza, H&M je ugostio impresivnu galeriju dizajnerskih imena: Stella McCartney, Viktor & Rolf, Roberto Cavalli, Comme des Garçons, Lanvin, Versace, Maison Martin Margiela, Alexander Wang, Balmain, Kenzo, do Erdem. Svaka od ovih saradnji postala je modni (ali i kulturni) fenomen, stvarajući redove ispred prodavnica i rušeći online platforme u tren oka. Sve ih povezuje ideja demokratizacije mode odnosno da svako, makar na trenutak, može doživeti esenciju visoke mode i luksuznog dizajna. U tom kontekstu, partnerstvo sa Glennom Martensom predstavlja prirodan i ideološki inspirativan nastavak ovog manifesta.
Početkom meseca, imali smo privilegiju da jedini u Srbiji budemo gosti na specijalnoj digitalnoj konferenciji i saznamo sve detalje nadolazeće kolekcije. Na prvom mestu, interesovalo nas je na koji način prepoznaju razliku između „izvrsne ideje“ i „prave sinergije“ kada su u pitanju dizajnerske saradnje? Ann-Sofie Johansson, ispred brenda H&M, otkrila nam je da je to pitanje balansa:
"Dakle, u slučaju H&M-a, možeš pomisliti: ‘to je sjajna ideja’, ali da li će zaista funkcionisati? Mislim, o tome treba razgovarati. Dobra ideja može na papiru izgledati odlično, ali… mislim da je u pitanju balans i pronalaženje nekoga ko se zaista uklapa u H&M-ove vrednosti, što je Glenn uradio izuzetno dobro kada je govorio o demokratizaciji mode i omogućavanju većem broju ljudi da imaju pristup njegovim kolekcijama. Dakle, moramo to pažljivo razmotriti i pronaći ravnotežu, jer imamo mnogo zanimljivih ideja, ali mnoge od njih ne prolaze jer se možda jednostavno ne uklapaju u identitet brenda. Dakle, rekla bih da je sve u ravnoteži", zaključila je za ELLE Srbija.
I zaista, kolekcija obuhvata raznovrstan spektar komada – od ženskih i muških, preko unisex modela, do pažljivo dizajniranih aksesoara.
Klasični komadi dobijaju neobična, eksperimentalna i gotovo inženjerska obličja. Martens je detaljno proučio H&M arhivu, birajući ključne klasike koje publika voli, od popularnih majica i kariranih košulja, do bomber jakni i farmerki. Svaki komad je redizajniran uz elemente trompe-l’œil efekta, te inovativne tehnike oblikovanja, uključujući umetnute žice i folije, omogućavajući im da iz ravnih površina postanu skulpturalni izrazi mode.
Limitirana linija istovremeno je hommage Martensovom dizajnerskom putu i radu u Y/Project brendu. Detalji od over-the-knee čizama do specifičnih printova jasno referišu na njegove arhivske komade, naglašavajući kontinuitet i autorski pečat njegovog kreativnog izraza.
„Ovu kolekciju vidim kao veliku porodicu odevnih komada, od kojih svaki ima svoj karakter i svrhu. Baš kao ljudi, menjaju se i rastu iz dana u dan. Zanimaju me komadi koje zaista nosimo, a ideja arhetipa i esencijalnih elemenata garderobe bila je polazna tačka za ovaj poseban i radosan projekat sa H&M-om“, istakao je Glenn Martens na konferenciji.
Već smo naglasili da je humor ključna odlika Martensovog stvaralaštva, što jasno odražava i kampanja. Ona reinterpretira klasični porodični portret, spajajući legende glumišta Joannu Lumley i Richarda E. Granta sa mladim, intrigantnim modelima i donoseći snažne kulturne reference uz dozu britanskog humora.
Kolekcija H&M Glenn Martens biće dostupna u odabranim prodavnicama i online na hm.com od 30. oktobra.

