Izgleda kao da se čitavog života bavila pozorištem. Devojka sa plavom pletenicom. Režira, piše i peva. Odlično se razume i u web preduzetništvo. Ima očaravajuće opaske na zakrčeni svet u kome živimo. Mainstream cura kojoj je otac, Stevan Koprivica, dok se mučila sa nekim tekstom, u prolazu dobacio: Izmisli! Al’ mora da bude dobro.
Sada kada nas, zahvaljujući internetu, više ništa ne ograničava, ne vidi ništa loše u fotografijama neba, oblaka i hrane. Potpuno joj je bez veze što u domaćem filmu momak nikako da sretne devojku. Šta bi to jedna solidna romantična komedija pokvarila!? Uspela je da izbegne sve zamke koje su joj muški glumci postavljali i sada se almodovarovski igra ženskim Tajnama.
Tvoji Anđeli se vraćaju za praznike, iako baš ne liče na neku zabavljačku tačku?
Anđeli čuvari u Beogradskom dramskom posle višemesečne pauze vratili su se na repertoar i oni jesu prava praznična predstava. To je melodrama sa povremenim upadima komedije; nežna, surova, mahom cinična, na momente čak i dečje naivna priča. Prelagana da pokrene revoluciju, previše tužna za bezbrižni eskapizam. Taman za praznike.
Kao i svake godine, niko ne poštuje decembarsku depru!?
Obično ja budem najdepresivnija „od sve dece“ tokom decembra, ali ove zime čak ni ja nisam zakačila tu čuvenu sumacionu krizu. Prethodna godina za mene je bila burna i bogata novim i važnim iskustvima, a decembar je doneo i talas novih zanimljivih poslova, pa sam prinuđena da se uprkos svemu − radujem.
Šta si htela od Čarobnjaka iz Oza?
Htela sam da moja pozorišna ekipa i ja stvorimo magiju tamo gde je više nema i da se publika iskreno smeje do samog kraja, a onda malo i da plače (od lepote, ne od tuge). Htela sam da deci precizno objasnimo ko je heroj, a ko prevarant i šta su to mozak, srce i hrabrost, a i zašto je važno da se nakon pustolovine uvek vratiš kući. Želela sam da to bude predstava koje će se klinci sećati sa ljubavlju i kad odrastu.
Koji svoj san si testirala?
Pre godinu i po dana nakon neke bezobrazno kalorične večere sanjala sam san o klovnu alkoholičaru koji mora da zabavlja decu iako mu je dosta i života i klovneraja. Sada pišem dramu o njemu (za odrasle) i to će biti veliki test za mene kao pisca i za njega kao tragičnog heroja.
Protiv čega si se borila u detinjstvu?
Protiv siledžija, protiv pasivno-agresivnih siledžija, ranog leganja u krevet, strogih satnica i opšte nepravde. I danas se borim protiv svega toga, osim protiv ranog leganja u krevet − to sam naučila da cenim i volim (kad ugrabim priliku).
Upoznajmo tvog tatu. Da li to šta kćerke misle o očevima psihoanalitičare ostavlja bez posla?
Bavim se sličnim, gotovo istim poslom kao i moj otac, s tom razlikom što je on u tome poznatiji, bolji, iskusniji i ležerniji od mene. Lica i temperament su nam skoro identični, karakteri kompatibilni, iako različiti, a stavovi sa kojima pristupamo poslu često predmet dugih i urnebesnih rasprava. Terapeut bi verovatno umro od starosti i iscrpljenosti kad bi morao da proanalizira sve ono što delimo on i ja, i onda bi došao do jednostavnog zaključka koji mi već znamo − da smo najbolji drugari.
Kada si videla koliko su glumci tužni i pokisli u pozorišnom bifeu, sela si na drugu stolicu. Crveni tepih si preskočila?
Ispostavilo se da su u pozorišnim bifeima svi pozorišni radnici tužni i pokisli, naročito ako se prepuste isključivo pozorišnim bifeima. Gluma je privlačan zanat, ali meni pruža nogo manje zadovoljstva od režije i pisanja. Dok glumiš, nikad ne vidiš kompletnu sliku, a često nemaš potpunu kontrolu ni nad svojim parčetom te slike. Glumci i glumice su dionizijska bića, uvek jednim svojim delom u zanosu, ja sam racionalno biće sa prirodno-matematičkog smera i volim da imam kontrolu nad svim, pa čak i nad crvenim tepihom.
„Nema ničeg lakšeg nego postati pisac“– kaže i ne trepne onaj lakrdijaš Beigbeder. Kako se to tebi čini? Je li pisati i živeti od toga slatka muka i nesreća?
Nema ničeg lakšeg nego postati pisac, i nema ničeg težeg nego ostati pisac i kad stignu računi. Neko još šaljiviji od Beigbedera, rekao je da je razlika između profesionalnog pisca i amatera u tome što ovom prvom pisanje ide teže. To je ono staro prokletstvo − što više znaš, sve ti sporije ide. Mrzim mrštenje i naprezanje dok pišem, ali nema ničeg lepšeg nego olakšanje koje osetiš kad završiš tekst i taj tekst nije totalno đubre.
Prešla sam na gastronomsku terminologiju jer si jedna od retkih osoba koja više veruje u kuhinjsku, nego u kosmičku inspiraciju?
Za mene je kuhinja sveto mesto, utočište i izvor svega dobrog na ovom svetu. Tu se bavim meditacijom, sprovodim mentalnu higijenu, pravim punjene paprike, kuvam čorbe i smišljam obrte u priči. Tu plačem kad mi se plače, pevam kad mi se peva i gledam sapunice na tabletu dok perem sudove. Kosmička inspiracija dolazi pravo iz šerpe.
Zar recepti nisu prave drame, a kuvari jedine knjige koje je, po Ibsenovom mišljenju, trebalo napisati?
Svašta može da se vidi iz recepta, naročito kad nije lektorisan. Jedan od mojih najomiljenijih sajtova je Coolinarika, društvena mreža za domaćice iz celog regiona. Iz svakog recepta i fotografije poslastica izbijaju životne priče tih fenomenalnih žena. One sheruju porodične recepte stare sto godina, eksperimente koje su sprovodile tokom prvog Božića nakon razvoda, čarobne torte za sitnu đecu. Neopisivo bogatstvo likova i sudbina.
Šta je najveća kolateralna šteta interneta?
Stop making stupid people famous! piše na viralnoj fotki nekog grafita u Americi. Istraživanja na temu internet popularnosti pokazuju da smo spremniji da sherujemo i komentarišemo nešto što nas je razbesnelo ili čemu smo spremni da se podsmehnemo, nego nešto što nam se dopada i što nas inspiriše. Samim tim, stvara se slika beznađa i propasti koja nije u potpunosti realna. Dopuštamo da nam online život ubije veru u ofline stvarnost, a to ne mora da bude tako.
Koliko traje ljubav u doba društvenih mreža?
Ukoliko se ta ljubav oslanja na svoje prisustvo na društvenim mrežama, onda uglavnom veoma kratko. Ukoliko osećamo da je jedna od onih pravih, dobrih i smislenih, ljubav treba ljubomorno čuvati od preteranog izlaganja javnosti, kako se ne bi isprala i usmrdela.
Da li ti često govore kako si gotivnija u životu, nego na YouTubeu?
Nisam to još čula, ali se iz sve snage trudim da moj YouTube kanal bude veran prikaz svega onog što sam privatno. Dešava mi se da mi kažu da uživo delujem sitnije i kako su mislili da sam još glasnija nego na snimku.
Zašto priznaješ da si preglasna kada se to lepim devojkama ne oprašta? Neke fatalne gospođe uzalud nas uče da u društvu muškaraca treba šaputati!
Uzalud nas uče, vaistinu. Pokušavala sam ja da se stišam, ali moj unutrašnji Hulk vazda je jači od moje unutrašnje Marilyn, i tu pomoći nema. Zato u mom prisustvu ostaju samo najjači i najizdržljiviji i beskrajno ih volim zbog toga.
Za čim tragaš?
Tragam za optimizmom. Mislim da je on danas najvrednija stvar na svetu, leči, pokreće i filtrira prljavštinu koje danas ima više nego ikad. A teško ga je naći, posebno kad ste cinični realista koji mrzi razočaranja.
Da li je politički korektno napadati Louise Hay?
Politička korektnost je ubila mačku.
Šta narod voli?
Narod voli hleba, igara i online komentara. Narod voli da je superioran u odnosu na tragično inferiorne. Narod voli da je nesrećan jer onda ne mora ništa da radi, a kako da radi kad je nesrećan?
Biti slavan na Instagramu isto je što i biti bogat u Monopolu?
Možda je tako bilo pre koju godinu, ali sada zaista uspešni „instagrameri“ ozbiljno zarađuju na product placementima i nalaze poslove u ozbiljnim kompanijama. Meni je to super. Sam si kovač svoje sreće i filtera.
Jesmo li zbog Twittera revolucionarniji, ogorčeniji, ili samo ranjiviji?
Twitter nam je sveo karakter na 140 karaktera, što ne mora nužno da bude loša stvar. Većini je svođenje neophodno.
Koju stvarnost si ti izabrala?
Izbori traju, nisam još odlučila. Za sad sam sigurna da ona koja počinje sa „Aman, dokle više...“ nije zaista stvarna i ne služi apsolutno ničemu.
Jedva čekaš da…
... Počnem sa probama nove predstave. Nema ničeg lepšeg od kikotanja na prvoj probi nove predstave.
Razgovarala: Duška Jovanić
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti