Modna industrija je drugi najveći zagađivač okoline u celom svetu. Pri proizvodnji vlakana koriste se ogromne količine pesticida, zagađuju se voda i vazduh, a količina otpada koji dolazi iz fabrika, ali i nas samih koji se instant mode rešavamo jednako brzo koliko je i kupujemo, je enormna.
Ipak svest o tom problemu danas i te kako raste. Na sceni su se pojavili brendovi koji nude isključivo ekološki prihvatljive odevne predmete kao što su Reformation, Stella McCartney, Kow Tow i drugi, ali i velike firme kao što je Fashion Tech Lab Miroslave Dume gde se istražuju nove vrste ekološki prihvatljivih materijala.
Jedna od pionirki takvom pristupu modi i očuvanju okoline je i Livia Firth. Iako je zbog prezimena mnogi vežu isključivo uz glumački uspeh njenog supruga, Livia ima i te kako zavidnu karijeru iza sebe. Studirala je u rodnom Rimu i upravo ovde započela svoju karijeru filmske producentkinje.
Radila je na igranim i dokumentarnim filmovima među kojima je verojatno najpoznatiji “The True Cost” koji potpisuje, a tako je između ostalog i upoznala sadašnjeg supruga Colina Firtha, dok su snimali britansko-italijansku mini seriju “Nostromo” u Kolumbiji.
Devet godina nakon venčanja, par je zajedno pokrenuo produkcijsku kuću, ali već godinu kasnije Livia je odlučila pokrenuti sopstvenu firmu i posvetiti se višem cilju u koji veruje. Tako je 2007. pokrenula Eco Age, kompaniju koja edikuje i pomaže modnim brendovima da u svoj rad uključe obnovljive izvore energije, ekološki prihvatljiva vlakna te reciklažu i druge metode za minimiziranje ekološkog otpatka koji ostaje nakon proizvodnje.
Lista klijenata koje su do sada unaprijedili njihovo poslovanje prema “zelenijoj” budućnosti uključuje imena kao što su Net A Porter, Matches fashion, Gucci, Erdem, Marks & Spencer i brojne druge.
Kada brendovi zadovolje sve kriterijume Eco Agea koji uključuju društvenu i korporativnu odgovornost te zaštitu okoline, dodeljuje im se priznanje Green Carpet Challenge. No, Livia nije stala na tome pa je ove godine održala i prvu dodelu The Green Carpet Fashion Awards i to proteklog vikenda za vreme trajanja MFW-a.
Nagrade su dodeljene brendovima koji pomeraju granice održivog razvoja u modnoj industriji i svoje kolekcije u potpunosti proizvode u Italiji, a na prvoj su dodeli priznanja dodiljena veteranima kao što su Prada, Gucci i Zegna, ali i ljudima iz Newlifea i Orange Fibera koji rade na inovacijama u svetu održivih materijala, te krojačicama koje su takođe deo tog velikog životnog kruga jednog odevnog predmeta.
Danas, četiri godine nakon tragedije s kolapsom zgrade Rana Plaza u kojoj je poginulo više od 1100 tekstilnih radnika koji su tu šili odeću za brendove poput Benettona, svest o važnosti održivog razvoja u modnoj industriji se i te kako podiže.
Sve je više brendova koji prodaju odeću proizvedenu u održivim procesima, ali i sve više poznatih imena prepoznaje važnost angažmana u ovom delu modne industrije.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti