Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Livia Firth: Žena koja menja lice mode!

Livia Firth svetu je poznata kao supruga engleskog glumačkog šarmera, Colina Firtha, no osim što je uzela suprugovo prezime, Olivia se ne oslanja na njegovu slavu već sama gradi sopstveni posao u obliku vojske eko brendova koji ...

 Izvor: Foto: Profimedia

Modna industrija je drugi najveći zagađivač okoline u celom svetu. Pri proizvodnji vlakana koriste se ogromne količine pesticida, zagađuju se voda i vazduh, a količina otpada koji dolazi iz fabrika, ali i nas samih koji se instant mode rešavamo jednako brzo koliko je i kupujemo, je enormna.

Ipak svest o tom problemu danas i te kako raste. Na sceni su se pojavili brendovi koji nude isključivo ekološki prihvatljive odevne predmete kao što su Reformation, Stella McCartney, Kow Tow i drugi, ali i velike firme kao što je Fashion Tech Lab Miroslave Dume gde se istražuju nove vrste ekološki prihvatljivih materijala.

Jedna od pionirki takvom pristupu modi i očuvanju okoline je i Livia Firth. Iako je zbog prezimena mnogi vežu isključivo uz glumački uspeh njenog supruga, Livia ima i te kako zavidnu karijeru iza sebe. Studirala je u rodnom Rimu i upravo ovde započela svoju karijeru filmske producentkinje.

Radila je na igranim i dokumentarnim filmovima među kojima je verojatno najpoznatiji “The True Cost” koji potpisuje, a tako je između ostalog i upoznala sadašnjeg supruga Colina Firtha, dok su snimali britansko-italijansku mini seriju “Nostromo” u Kolumbiji.

Devet godina nakon venčanja, par je zajedno pokrenuo produkcijsku kuću, ali već godinu kasnije Livia je odlučila pokrenuti sopstvenu firmu i posvetiti se višem cilju u koji veruje. Tako je 2007. pokrenula Eco Age, kompaniju koja edikuje i pomaže modnim brendovima da u svoj rad uključe obnovljive izvore energije, ekološki prihvatljiva vlakna te reciklažu i druge metode za minimiziranje ekološkog otpatka koji ostaje nakon proizvodnje.

Lista klijenata koje su do sada unaprijedili njihovo poslovanje prema “zelenijoj” budućnosti uključuje imena kao što su Net A Porter, Matches fashion, Gucci, Erdem, Marks & Spencer i brojne druge.

Kada brendovi zadovolje sve kriterijume Eco Agea koji uključuju društvenu i korporativnu odgovornost te zaštitu okoline, dodeljuje im se priznanje Green Carpet Challenge. No, Livia nije stala na tome pa je ove godine održala i prvu dodelu The Green Carpet Fashion Awards i to proteklog vikenda za vreme trajanja MFW-a.

Nagrade su dodeljene brendovima koji pomeraju granice održivog razvoja u modnoj industriji i svoje kolekcije u potpunosti proizvode u Italiji, a na prvoj su dodeli priznanja dodiljena veteranima kao što su Prada, Gucci i Zegna, ali i ljudima iz Newlifea i Orange Fibera koji rade na inovacijama u svetu održivih materijala, te krojačicama koje su takođe deo tog velikog životnog kruga jednog odevnog predmeta.

Danas, četiri godine nakon tragedije s kolapsom zgrade Rana Plaza u kojoj je poginulo više od 1100 tekstilnih radnika koji su tu šili odeću za brendove poput Benettona, svest o važnosti održivog razvoja u modnoj industriji se i te kako podiže.

Sve je više brendova koji prodaju odeću proizvedenu u održivim procesima, ali i sve više poznatih imena prepoznaje važnost angažmana u ovom delu modne industrije. 

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity