Punih 17 godina Bailey je bio na čelu prestižne britanske kuće. Ovaj čovek koji je postao svojevrsan simbol Burberrya i prvi sinonim na pomen brenda prepoznatljive estetike, u razgovoru za Guardian otkriva kako je uspeo da tradicionalan ...
U modnoj industriji, nekoliko ozbiljnih igrača stvorilo je famu oko sebe već u startu.
Tu je Karl Lagerfeld, možda i najoriginalnija osoba mode, sve sa crno-belim outfitom, napuderisanim tenom iz 18. veka, ali i Apple satom. Zatim, Anna Wintour koja je uz pomoć strogog boba i tvid kostima uspela da izgradi sopstveni imidž uprkos uverenju mnogih da žena ne poseduje stil. Pokojni Alexander McQueen bio je vodeći bad boy mode sa tetovažama, dok je Vivienne Wwstwood krojila oko sebe jednu atmosferu punk rokenrola, najbližu najjačim svirkama u undergroundu Londona.
Nasuprot njih oduvek je stajao Christopher Bailey, pravi britanski gospodin koji je vodio jednu od najboljih modnih kuća na svetu, stavljajući sebe u drugi plan. Bailey koji je stekao reputaciju normalnog, dobrog momka, ali ne dobrog na šarmantan ili zavodljiv način, već samo dobrog.
Novinarka Guardiana, Jess Cartner-Morley sastala se sa Baileyem, samo nekoliko nedelja pre održavanja LFW-a, na kom je Christopher trebao da prikaže svoju poslednju kolekciju za brend u kome se zadržao 17 godina. Tada još nije otkriveno da će na njegovo mesto doći Riccardo Tisci, ex kreativni direktor Givenchya.
U 46. godini, Bailey ima držanje jednog otmenog, ali ležernog muškarca koji je pravi džentlmen i vodi računa o tome da li se sagovornik oseća dobro, da li mu treba nešto i sl.
Niko ne bi rekao da je upravo ovaj čovek uspeo da od običnog britanskog proizvođača mantila i kaputa napravi modnog giganta koji staje rame uz rame sa najjačim svetskim kućama. On je takođe jedan od retkih dizajnera koji nisu osnivači neke kuće, ali predstavljaju njen dnk, fundimentalnu osobu bez koje niko ne može da zamisli Burberry.
Na pitanje kada je odlučio da je vreme da se povuče, Bailey otkriva da se ideja rodila na letovanju, kada je sa svojim bračnim partnerom, glumcem Simonom Woodsom, i njihove dve ćerke (Iris i Nell) posetio italijansku obalu.
"Ne znam kako da vam opišem, ali bila je to ujedno i najteža i najlakša odluka koju sam doneo u svom životu. Ostajem deo brenda kao savetnik i neko ko će kompaniji pomoći da što suptilnije prođe kroz tranziciju i dolazak Riccarda."
Moda u velikom delu je usko povezana sa sinestezijom: obucite super party haljinu i odmah ćete osetiti kako vam kroz telo prolaze trnci samopouzdanja, kao da ste popili pilulu neke instant sreće. Savršen kašmirski džemper miluje vašu kožu, a parfem pokreće uspomenu iz nekog divnog vremena.
Svi brendovi su želeli da izazovu to kod svojih kupaca - eksploziju osećaja, mogućnost da vas zavedu i učine vernom klijentelom koja će se vraćati po još i još.
To je Bailey znao da iskoristi maksimalno kreirajući jednu famo ne oko sebe, već oko brenda snimanjući specijalne reklame, angažujući sjajne muzičare za pratnju i oslanjajući se na tradiciju, nešto na šta su svi Britanci ponosni. U njegovim rukama desila se modna industrijska revolucija koja je prevrnula naopačke celu londonsku scenu.
Pročitajte na sledećoj stranici kako je izgledao sam početak "šefovanja" u Burberryu: