Sylvia Haghjoo godinama je vodeće lice svetske modne scene i zaštitno lice prestižnih modnih kuća kao što su Chanel, Hermes, Chloe, Net-a-Porter i mnogih drugih. Njena nesvakidašnja pojava i estetski izraz, rame uz rame sa ništa ...
Visokoobrazovana, mlada i uspešna, izdvaja se iz mora influensera svojom iskrenošću, harizmom, jedinstvenim stilom i nepresušnom inspiracijom koju crpi iz čiste ljubavi prema svom pozivu, estetici i umetnosti.
Danas je jako retko naići na nekoga ko od samog početka propagira i zalaže se za sada već goruće teme održivosti u modi, očuvanju životne okoline, obrazovanju kao i vraćanju vrednostima poput iskrenosti i jednostavnosti.
Kako je Sylvia napravila planetarni uspeh, šta je tajna kvalitetnog modnog izražaja i kako se kreira sadržaj jednog uspešnog Instagram profila otkrićete u intevjuu koji je dala Jeleni Soldatović.
Kako biste objasnili ceo concept i sam slogan “Vizuelna poezija kreativnog uma” našim čitaocima?
Vizualna poezja Kreativnog Uma je transcedentalna forma samoizražavanja. Sam koncept je došao kao reakcija na samu impresiju odlaska u galeriju i sve emotivne reakcije koje tamo doživimo, ali opet sa druge strane uključen je i pripovedački, kuratorski duh koji uspostavlja interakciju sa čitaocima, i ono što je najbitnije, pravi ravnotežu između moje privatne strane koja je nakolonjena umetnosti i čitavog dijapazona sveta mode. Poenta je bila preneti taj senzibiltet na Instagram.
Šta je Hug-You zapravo jer ono što se može videti na prvi pogled je višeslojni inspirativni sadržaj i ovde se nameće pitanje da li si ti influenser, fashionista ili umetnica?
Po mom mišljenju to su sve zasebne kategorije. Pripovedanje delom objašnjava čime se zapravo ja bavim. Uređujem i organizujem umetnička dela ili druge predmete koji su uključeni u sam proces. MIslim takođe na garderobu i sve vezano za modu i dizajn. Onda biram šta se uklapa i kako, samo umetničko delo, moda, kozmetika, kozmetički brendovi ili pak hotel u kome sam odsela. Tada pažljivo odlučujem šta će se naći u mojoj Instagram galeriji na kraju donosim odluku kako želim da prikažem i objavim samu fotografiju.
Ne bih želela da upoređujem sebe sa profesionalnim kuratorima koji se bave očuvanjem kulturne baštine u muzejima ili bibliotekama. Biti curator zahteva detaljno i duboko poznavanje umetnosti. Za ono čime se ja bavim, moram da isfiltriram previse toga i svedem ga na formu onoga što mi se prosto lično dopada. Moje pripovedanje i uloga kuratora su zasnovani na mojoj ličnoj estetici.
Takođe, ne pratim trendove. Na samu modu gledam kao na nešto gde postoji mnogo slobode da se kombinuju novi dizajnerski komadi kao i oni koji su vintage. Vidite, naše telo je kao umetničko platno koje je dekorisao naš lični stil.
Inače blog je bio pod rekonstrukcijom i sada je izašao u ruhu vizuelnog žurnala koji je strukturisan u vidu sajta koji vodimo moja sestra Julia Haghjoo i ja. Glavni fokus je upravo na umetnosti, modi, lepoti, načinu života ili lifestyle i stvarima koje nas lično inspirišu a koje se pšrožimaju kroz našu estetiku.
Digitalni marketing i društvene mreže su najuubojitije oružje u smislu neophodnosti, a opšte je poznato da je Instagram najuticajnija platforma još uvek. Šta misliš, kako će izgledati budućnost kroz prizmu digitalnog marketinga i samih medija?
Lično najviše volim kreiranje sadržaja koji ima poentu priču, bilo da je u formi editorijala, informativne prirode ili u formi dobrog novinarstva, sa ne predugim i vešto osmišljenim opisima stavljenim u neki zabavni ili obrazovni kontekst. Često se srećem sa postovima koji su prosto preglasni, previse bodu oči na iritantan i pretenciozan način, što je u stvari zamorno i prosto ružno. Poenta društvenih mreža je u tome da se sam posmatrač oseća bolje, da se informiše o nečemu novom i bude bogatiji za neku prijatnu emociju i saznanje pošto izađe sa same platforme.
Same društvene mreže i platforme imaju ogromnu odgovornost što se toga tiče. Način na koji ih lično ja koristim se takođe promenio, a koristim ih da bi bila povezana sa porodicom, prijateljima i naravno ljudima iz modne industrije. Lične preferencije su mi knjževnost, ljudi iz sveta novinarstva kojima mogu da verujem i koji predstavljaju magazine ili digitalne platforme za koje pišu i koje ili imaju jak i filtrirani sadržaj ili su vezane za umetnost, informisanost u pravom smislu te reči ili samu inspiraciju I dizanje svesti. Jer kvalitetna reč i informacija su sve. Ja zaista iskreno uživam u Instagram profilima ljudi koji od svojih profila naprave pravo umetničko delo. Verujem da simbioza društvenh mreža i drugih medija kao websajtova ili podcasta na primer, nešto što daje širu i jasniju sliku i više informacija predstavljaju budućnost digitalnog marketinga.
Šta je stil a šte je trend po tebi? Da li misliš da se nešto od ta dva može kupiti u eri konzumerizma? Šta je tajna tvog sjajnog stila i ličnog izražaja generalno? Kako zapravo funkcioniše tvoja magija?
Što se tiče konzumerizma, mislim da više niko tačno ne zna šta i gde traži. Sa jedne strane to može biti zaista divno jer se ima tako puno opcija.
Možda ćete se začuditi, ali moja garderoba se sastoji od veoma limitirane selekcije i malog asortimana nekih osnovnih komada. I zaista mislim da ključno da se držimo maksime da je jednostavnost ključ.
A što se tiče stajlinga, priprema je ključ svega. Kada mi vreme dozvoljava, volim da osmislim svoje kombinacije unapred. Suprotnosti se zaista privlače tako da pokušavam da iskombinujem ženstvene i muškobanjaste, masculine komade, što daje osvežavajući contrast kako u samoj silueti, tako i u teksturi odevne kombinacije. Ono što istinski donosi samopuzdanje je udobnost-kada se osećate dobro u onome što ste obukli, logično ćete izneti celu kombinaciju sa mnogo više sigurnosti u sebe. Radije ću investirati u neke osnovne bezvremenske ili vintage komade koji će upotpuniti moj garderober nego da iznova menjam sve.
Takođe volim “manje je više” način odevanja. Jasni krojevi, silueta i pročišćena forma sa akcentom na detalje-miks jednostavnosti i udobnosti, estetika koja je klasična i minimalistička ali definitivno sa akcentom na nekom interesantnom detalju. Posebno svakodnevno odevanje ne bi trebalo da bude trendi i svakako ne po svaku cenu.
Što se tiče stila, najbitnija je originalnost ali kroz samu formu, izgled i funkciju odeće. Ja se uvek opredelim za udobniju garderobu koja dobro paše mojoj konstituciji i ravnu obuću. Slojevitost u odevanju dodaje strukturu i sam autfit iliti odevnu kombinaciju čini interesantnijom.
Kada kupujete garderobu, birajte mudro i pametno. Budite promišljeni. Investirajte u komade koji će vam trajati godinama. Da ne pričam o tome da neki komadi zaista i izgledaju bolje i ležernije kada su nošeni.
Ostatak intervjua pročitajte na sledećoj stranici: