Ušuškan u glavnom gradskom jezgru, Višnjićevoj ulici, modni atelje Petlja kao da je rešio tog sivog i kišovitog dana da širi oko sebe svu pozitivnu energiju i lepotu kojom odiše.
Upravo tu je bio epicentar mode, dobrog razgovora, fotografisanja, ali i sjajne priče koju je sa nama podelila Zoe Kida, članica benda Zemlja gruva koja je nakon muzičkih voda, rešila da zaviri u dizajn.
Kao podvojena ličnost, kako sama kaže za sebe, ona je zajedno sa dizajnerkom Tijanom Cvetković hrabro zakoračila u novi poduhvat i okuša se u jednoj novoj sferi, a samim tim ostvari svoju želji koja ju je oduvek pratila.
Od same ideje do realizacije, ove dve dame su prošle kroz dosta toga. Uz dosta vere, pozitivnih misli i energije, one su uspele da stvore koncept radnju koja se može pohvaliti unikatnom garderobom, delovima nameštaja, aksesoarima, ali i posebnom energijom prostora, za koji je zaslužan sam enterijer.
Daleko od skupocenog stilskog nameštaja i dizajnera koji bi bio zadužen za osmišljavanje prostora, Zoe i Tijana su zajednički u hodu osmislile enterijer i izvele sve bez pomoći majstora, podarivši sebi ali i svima nama savršen kutak u kome vladaju unikatne stvari, razne rukotvorine i umetnine koje su već privukle pažnju Beograđana.
Od nedavno, Beograd je bogatiji za još jedni modni atelje pod nazivom Petlja, koji je nastao kao rezultat saradnje između tebe i dizajnerke Tijane Cvetković. Kada se rodila ideja za pokretanjem cele ove priče i koliko je potrebno petlje za upuštanje u taj projekat?
Ideja se rodila u februaru ove godine u jednoj neformalnoj atmosferi kada smo se Tijana i ja videle posle dužeg vremena. Upravo tada je Tijana izrazila želju da se ozbiljnije posveti svom poslu, odnosno da otvori radnju. S obzirom da je dizajn nešto što me zanima celog života, nosila sam se mišlju da se upustim u stvaranje nečeg autentičnog, poput unikatnih lejzi begova koje sam ranije dizajnirala. Tada smo shvatile da definitivno treba da zajedno uđemo u taj projekat. I to je bio pravi korak, jer smo se poklopile energetski i što je najvažnije, stilski. Zaključak bi bio: kada skupiš petlju, onda ti se stvari same otvaraju.
Prateći svetske modne tokove, u poslednje vreme i kod nas su koncept radnje postale veoma popularne i svojom drugačijom ponudom utiču na tržište mode, dizajna ali i umetnosti u širem smislu. U čemu se Petlja razlikuje od ostalih?
Tijanina garderoba nije komercijalna, što znači da ne može da se nađe na svakom koraku. Svaka od haljina i bluza je unikat, kao i većina ostalih stvari poput majici, aksesoara, nakita, lejzi begova, pa i torbi za jogu... O drugačijoj ponudi dovoljno govore uspesi koje smo postigle za veoma kratko vreme. U startu smo same pozivale dizajnere, a danas nam se oni masovno sami javljaju, sa željom da prodaju kod nas. Za nepuna tri meseca Petlja je postala veoma prepoznatljiva, upravo po svojim unikatima.
foto: Dženet Koko
Kada pominjemo sam početak projekta i saradnju sa Tijanom Cvetković, šta je ono što vas je motivisalo da pokrenete modni atelje? Da li ste imale neku zajedničku ideju?
U startu kada smo ušle u čitavu priču, mnogi su nas pitali šta je vaš koncept, a mi smo rekle da ga nemamo. To je nastajalo u hodu. Mi nismo otvorile ovu radnju da bismo bile u trendu, odnosno sa željom da otvorimo koncept radnju koja će da bude samo još jedan novi concept store u Beogradu. Želeli smo da pored garderobe i lejzi begova i majica koje sam ja krenula da radim, na jednom mestu okupimo sve kreativce, ljude koji imaju sličan afinitet i estetiku koja je nama bliska.
Modni atelje se može pohvaliti i velikim brojem unikatnih komada garderobe, aksesoara, a od nedavno i nameštaja. Kako se vaša ponuda širila, i kako su ljudi reagovali na nju?
Što se tiče reakcija, moram da priznam da su one veoma pozitivne, i ljudi su zaista fantastično reagovali. Najzanimljivije mi je kada nedeljom šetam kroz Dorćol i kada svratim do radnje, vidim da ljudi stoje ispred izloga i komentarišu: “Moramo da dođemo”, “Vidi kako je super izlog” , “Fantastična radnja”. Naravno, ima i onih koji dođu da špijuniraju i kradu ideje. (smeh)
foto: Dženet Koko
Poznato je da si dama koja neguje svoj lični stil koji se oslanja na vintidž modu. Da li je to vidljivo i kroz stvari na kojima radiš?
Mogu da kažem da jeste, jer pored majica i haljina koje sam krenula da dizajniram, u radnji postoji deo sa selekcijom firmiranog second handa koji se najviše oslanja na vintidž. Generalno volim šezdesete i uvek inspiraciju pronalazim u nekim ranijim vremenima. Kao i u muzici, kada uvek moras da gledaš muzičke korene ne bi li stvorio nešto sto je kvalitetno. tako i u modi moraš da pogledaš šta je neko rekao pre tebe da bi napravio svoj orginalni proizvod. Na to se oslanjam kada je dizajn haljina u pitanju, te će zasigurno one u nekoj meri odisati vintidž stilom. To će za mene biti veliki izazov i avantura, jer prvi put se okušavam u jednom takvom projektu. Ipak, neću sebi da stvaram veliki pritisak i očekivanja.
Na majicama "Žena dete" koje ti dizajniraš pojavljuju se likovi velikih muzičkih imena, ali i posebne poruke koje deliš. Šta želiš time da nam poručiš?
Svaka od tih majica je obeležena imenima koji su napravili veliki uspeh u muzici, i oni su nesumnjivo pravi muzički autoriteti. Poruke su razne. Od majice sa likom Davida Bowieja na kojoj piše “Tu sam” što znači da i ako je gore, na neki način je prisutan kroz muziku koja je i dalje živa, i sluša se. Zatim "Kidam" s likom Princea. To je možda lična poruka. I Boy George majica sa porukom “Volim dečake“ koja je namenjena ženama.
foto: Dženet Koko
Na ovim majicama si uspela da na neki način povežeš muziku i dizajn. Da li postoji sličnost između te dve sfere?
Ima sličnosti zbog toga što je u okviru svakog muzičkog performansa jedna strana scene se oslanja na ono šro čuješ, a druga, podjednako važna je ono što vidiš. To je celovit utisak i neodvojiv je jedan od drugog. Svaka zvezda koja želi da se istakne mora da vodi računa o svom autentičnom imidžu, a pravi primeri kod nas su Josipa Lisac, Bebi Dol, Aleksandra Kovač… Vremenom, kroz život, iskustvo i samu spoznaju onoga šta ti najbolje stoji i u čemu se najbolje osećaš, prirodno se gradi i stvara karakterističan stil koji mnogo utiče na slušaoce, na način na koji te oni doživljavaju. Jednostavno, muzika treba da bude u korelaciji sa imidžom.
Šta najbolje izražava tvoj stil odevanja?
Tokom dana obožavam da nosim kežual stvari, poput farmerica, starki, majica, a kada je reč o sceni tu uvek eksperimentišem. Dosta kupujem po second hendovima, bunarim, kopam, prepravljam... Kada su neki veliki koncerti, poput snimanja spotova onda zovem u pomoć stiliste, jer volim da se konsultujem. Volim modne izazove i ne plašim se da eksperimentišem u modi.
foto: Dženet Koko
Mnogi su tvoj "transfer" u modne vode doživeli kao tvoje lično nezadovoljstvo muzičkom karijerom. Da li je to istina, odnosno da li to znači da te muzika nije u potpunosti ispunjavala?
Ne. Vrlo sam radoznala, i imam brojna interesovanja. Muzika je i ljubav i potreba, a modni dizajn je nešto što me intrigira celog života. Te dve stvari prirodno se dopunjuju.
Koji su tvoji budući planovi po pitanju rada u Petlji, ali i muzici?
Osim haljina koje sam spomenula, želim da radimo istim tempom i da trajemo još mnogo godina. Planiramo da u Petlji organizujemo razne događaje, i da naš modni atelje postane mali centar raznih veština, predavanja, radionica.... Što se tiče muzike, za desetak dana objavljujemo album “Šta stvarno želiš.”
Razgovarala: Kristina Milošev
Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>http: //www.viber.com/ellesrbija
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti