Kompanija Barclaycard nedavno je objavila istraživanje prema kom je hashtag #ootd (outfit dana) ispunio svoje doslovno značenje. 

Naime, anketa koja je sprovedena na više od dve hiljade Britanaca otkrila je kako svaki deseti pripadnik nacije odeću kupuje samo kako bi je fotografisao za Instagramu, pa je sledeći dan vraća u prodavnice.

Kad se uzme starosna grupa od 35-44 godine otkriva se još veća uloga koju su donele društvene mreže - gotovo jedna od pet osoba, odnosno njih 17 posto je to učinila ili redovno čini - više nego pripadnici bilo koje druge generacije.

Podatak koji je iznenađujući je taj da je taj hashtag puno više uticao na modno osvešćene muškarce, odnosno 12 posto njih na društvene mreže objavljuje fotografije odeće koju će vratiti u prodavnice, dok to radi samo sedam posto žena.

Ovde nije reč samo o virtualnoj taštini, već je svaki deseti muškarac otkrio kako bi mu bilo neprijatno da ga prijatelji vide u istom outfitu dva puta, dok je istu stvar potvrdilo sedam posto žena. 

Da muškarci imaju zaista zanimljivije shopping navike nego što smo mislimo, otkriva i brojka od 15 posto, koliko je muškaraca koji ostavljaju etikete na odeći, bez obzira na to šta nosi, u slučaju da se odluči na vraćanje u radnju, što čini i 11 posto pripadnica ženskog pola.

Na sledećoj stranici pročitajte više o ovom fenomenu:

PageBreak

Da su muškarci postali više stylish u poslednje vreme, govore i marketinška predviđanja Euromonitora prema kojima će do 2022. godine zarada od tržišta muške mode višestruko "prešišati" ostale zarade. 

To tržište - kom su u fokusu streetwear, luksuzni hoodiji i patike - raste puno brže od ženskog, a u prilog toj činjenici možemo da navedemo i to što konglomerati poput LVMH-a i Keringa angažuju zvezde, poput Virgila Abloha i Kima Jonesa na pozicije glavnih dizajnera muških linija. 

U skladu s rezultatima Euromonitora su i dalje rezultati Barclaycarda: da, koliko god neobično zvučalo, muškarci na odeću troše više od žena. Naime, na mušku odeću i obuću troši se otprilike 114 funti mesečno, a na kraju godine muškarci će potrošiti minimalno 300 funti više od žena.

I dalje nam je neobično da vidimo kako je jedan fenomen nastao na društvenim mrežama, bez obzira na to što je jako raširen (s hashtagom #ootd povezano je više od 201 miliona fotografija), tako može da utiče i na stanje na tržištu i promene u navikama kupaca, a direktor strategije Barclaycarda George Allardice tvrdi kako je reč o iznosu od gotovo sedam milijardi funti godišnje u stvarima koje su prodane.

Iako je teško da će retalieri uskoro moći da stanu na kraj ovome - jer smo prema svim podacima jedna od taštijih generacija ikad rođenih, a imidž se nalazi pri vrhu liste prioriteta mnogih, one prodavnice koji funkcionišu online trebalo bi da se na što više načina, kroz nove tehnologije, potrudi da kupac odeću ne vrati, a to mogu da učine putem predloga nekoliko modnih kombinacija s istim komadom, video sadržajem ili personalizovanim fit lestvicom.

Izvor: Buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/