Ljudi su još davnih godina imali tendenciju da pokazuju svoje bogatstvo i demonstriraju (društvenu) moć.

Može se reći da u tome nema ničega preterano čudnim.

Pojavom masovnih medija tuđi, a često naizgled i bolji životi, su nam postalji vidljiviji.

Samim time, posedovati odrđenu svotu novca postalo je imperativ ako želite biti neko i nešto, ali i ako želite da živite na "odgovarajući" način. 

Primera radi, svako dete 90-ih se seća filma Richie Rich sa Macaulay Culkinom u glavnoj ulozi.

On je imao kuću sa privatnim McDonaldsom, helikopterom i naravno, imao je najbolje igračke.

Ukratko, svi smo hteli to što on ima.

(Čist luksuz na obali mora: Zavirite u rajski dom Franka Sinatre)

Odrasli smo sa idejom da nas materijalne stvari mogu usrećiti, nezavisno od toga koliko su nam moralne poruke na kraju filma tvrdile suprotno. Kasnije smo gledali filmove poput Clueless i maštali o kompjuterskom programu za slaganje odevnih kombinacija.

Svet oko nas je sve brže postajao površan i naklonjen masovnoj konzumaciji.

Sve smo hteli, ne razmišljajući da li nam je zaista nešto potrebno.

Drugim rečima, materijalne stvari smo smatrali glavnim pokazateljim nečije sreće, ali i uspeha.

(Pet stvari koje bi trebali da uradite prvog dana na novom poslu)

Zatim je stigla era društvenih mreža koja nam i dalje (na trenutke) nije preterano jasna, ali za koju znamo da je iz temelja promenila način na koji živimo.

Ako smo ranije mislili da znamo kako žive poznate ličnosti zbog povremenog deljenja intime (samo se setite emisije MTV Cribs), sa popularizacijom društvenih mreža smo došli do zaključka da do tada zapravo nismo znali ništa.

Odjednom smo imali pristup njihovom svakodnevnom životu koji se najčešće sastoji od glamurozne garderobe, odmora u luksuznim resortima, kao i rezidencije pored kojih Versailles deluje relativno skromno.

(15 citata najbogatijih ljudi na svetu)

Ljudima koji spadaju pod kategorijom "old money" ovakvo ponašanje na društvenim mrežema nikada ne bi palo na pamet.

Čak će se i svetski poznata Kris Jenner pohvaliti novim umetničkim delom koji je nabavila za svoju kolekciju, dok će se za Ivanku Tramp jedino naslućivati da poseduje takve delove putem slučajnih fotografija sa porodicom iz dnevne sobe.

Poenta je da je za nju skupa umetnost nešto sasvim normalno.

Ona je, poput brojnih drugih pripadnika slavnog "1 percent", itekako svesna činjenice da su pravi simboli luksuza danas drastično drugačiji. 

Kako pišu Business Insider, Vogue i brojne druge publikacije, najbogatiji ljudi sveta svoje prihode danas usmeravaju prema stavkama kao što su sigurnost, privatnost, zdravlje i obrazovanje.

Šta to tačno podrazumeva?

Vile na prestižnim lokacijama ili njujorški loft usred gradske buke danas postaju nepoželjni - traže se izolovane lokacije, po mogućnosti uz prirodu i potpuni mir.

Obrazovanje je danas na prvom mestu, pa makar to značilo razgledanje privatnih univerziteta na drugom kraju sveta. Pre svega, brine se oko životnog stila. Zaboravite na izležavanje na Maldivima, najbogatii će danas da odlaze na aktivne odmore, gde će imati pristup najboljim mogućim stručnjacima za zdravlje. 

Za New Republic članak pod imenom "Who Are the New Yuppies?", J.C Pan je izjavio da najbogatiji roditelji danas imaju za cilj da svojoj deci prenesu sopstvene klasne pozicije. Na taj način žele da im omoguće najbolju moguću zdravstvenu uslugu, putovanja sa kojih bi se vratili zdravstveno i psihički bogatiji i dobar networking koje bi im omogućio održavanje roditeljskog posla ili čak pokretanje nezavisnih i uspešnih projekata. 

U ovoj priči nema mesta za razbacivanje blistavih dijamanata, kupovinu privatnih jet-aviona i sličnih bahatim prohteva.

Međutim, pristup luksuzu koji je danas ohrabljujući fokusiran je na izgradnju zdravog i ispunjenog života. 

Izvor: buro247.hr

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/