Za svoju jesenju RTW kolekciju koja je prikazana u Dior boxu iza prelepog muzeja Rodin u ParizuMaria Grazia Chiuri se doslovno okrenula za inspiraciju italijanskom konceptualnom umetniku Tomasu Bingi - zapravo ženi koja je sredinom 70-ih pod muškim pseudonimom stvarala ali i na neki način protestvovala protiv privilegija koje jači pol ima u umetničkom svetu.

Upravo je cela scenografija bila osmišljena kao oda ovoj ženi ali i njenim perfomansima i nastupima - sama Dior "kutija" u kojoj se godinama već dešavaju revije bila je dekorisana u beli zid sa alfabetom kreiranim od golog tela umetnice - svaka figura je bila neko slovo, a red figura je kreirao stihove...

(14 najčuvenijih momenata u istoriji Pariske nedelje mode)

88-godišnja Bianca Pucciarelli Menna, kako se zapravo zove umetnica iza imena Tomaso Binga, fotografisala je sebe u pozama koje ilustruju slova ne bi li ispisala jednu od svojih poema.

"Reči su jak i moćan izvor inspiracije. Nešto čemu se često okrećem", izjavila je za Vogue Maria Grazia Chuiri i nadovezala se: Film je već definisan, dok su knjige svet u koji uranjamo - dok čitate, vi sanjate.

Druga osoba koja je takođe doprinela da Dior kolekcija za jesen izgleda vrlo aktivistički (again!) je Robin Morgan, američka feministkinja i autorka koja stoji iza knjige Sisterhood is Global, čiji naslov se našao na nekoliko majici tokom večeri.

(12 najekstravagantnijih Chanel kolekcija u istoriji PFW-a)


Da, feminizam je i dalje u fokusu kreativne direktorke Diora, bilo da se prožima kroz neki slogan ili print, ili je "pozamljen" od snažnih karaktera i likova iz književnosti, istorije, filma, mode.

Najnovija Dior kolekcija obilovala je sa dosta vunenih suknji A kroja, majcama sa novim #feminist porukama, te bucket šeširima i boxy jaknama nadahnutim vintage fotografijama Teddy Girls koje su tokom 50-ih ilustrovale grupu mladih mahom žena iz radničke klase koje su bile odevene u muška odela, ali su imale taj rokenrol momenat sa jaknama, stilizovanim frizurama, punim suknjama plavom jeasnu i dozi ajlajnera.

Sve to Maria je izmiksovala sa feminizmom i Diorovim nasleđem.

Rezultat?

Polo rolka od kašmira uvučena u vunenu suknju pun krug do članka, ustručenu sa kaišem, preko koje je prebačena jakna u kojoj možete i na operu, i na posao. 

(7 hotela u kojima odseda modna elita tokom PFW izdanja)

Koliko god ovo bio Dior, moramo priznati da je on sve više sportswear, i sve manje couture.

Sve je približniji masi, nego što je kreiran za posebnu grupu ljudi.

To se oseća u silueti, u detaljima - cipele sa blagom petom na špic sa šnalom uparene sa kratkim dokolenicama, zatim bucket šeširi ala Peaky blinders momenat, u kroju - ovesrize parka jakne u kariranom dezenu, kožne šalvare i kratke jakne, vuneni šalovi, kul džemperi i pvc mantili malo oštrijeg kroja, te šuškavci sa kapuljačama koji imaju jednu primetnu Demna estetiku? 

U svakom slučaju moramo da priznamo da je ovo bila jedna od boljih DIOR kolekcija - vrlo nosiva, homogena, u trendu koja je jedino u teget modelima i jeans spoju malo bila diskutabilna.

Pogledajte u galeriji kompletnu reviju >>>

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/

Već drugog dana PFW-a bile su zakazane dve modne "poslastice" - Dior za prepodne, i Saint Laurent za večernji show. Naravno, kao i uvek dve različite estetike obeležile su i jednu i drugu.