Girlboss trope

Girlboss trope čine uspešne žene iz filmova i serija čiji su likovi oličenje samouverenosti, ambicioznosti i nezavisnosti od drugih, pa ako ovaj trope treba da bude osnažujući za šenski pol, zašto su predstavnice ovog trope-a toliko omražene? Znak Jarca je predstavljen upravo ovom životinjom koja sama bez ikoga stiže na svoj cilj na vrhu ledene planine zbog čega girlboss trope možemo povezati sa njim. Jarac je znak patrijarhata u kom muškarci vode glavnu reč a najviši položaj je za njih podrazumevan, pa zato žene koje žele da se nadju na njihovom mestu moraju da ‘budu u pantalonama’, da budu ledene kraljice i da imaju uspravno i hladno držanje koje nazivamo muškim ne bi li bile ozbiljno shvaćene i tako stekle uspeh i ugled o kojima sanjaju. Jarčev put do vrha planine svakako nije bio lak-Jarac je morao da pređe preko svih strmina i ostalih prepreka i nedaća koje su ga zadesile ali je ipak na tom putu istrajao. Ipak, žene uloga istrajnih i upornih radnica čini da izgledaju teško i naporno, a njhova predanost dostizanju cilja kao površnost i pohlepa pa se simboličnost ove situacije nalazi na osi znakova Rak-Jarac. Rakov vladar Mesec predstavlja ustaljena očekivanja društva od svake žene poput ostvarenja majčinstva, dok vladar Jarca Saturn sugeriše da rad, građenje karijere i ugleda treba ostaviti muškarcu kao ‘glavi kuće’. Zato ovaj trope ženske likove oblikuje tako da često moraju da biraju između privatnog života i karijere, i izeđu lične sreće i uspeha, tako navodeći nas da zaključimo da žene ne mogu biti i uspešne šefice i majke u isto vreme, kao i da ih uspeh u karijeri koji su priželjkivale i za koji su se toliko borile na kraju ne bi ni učinio srećnim. Žene ovog trope-a se prikazuju kao obavezno emotivno hladne i nepristupačne sa porukom da uspešna žena mora biti skoro zla.

Primeri: Miranda Priestly u The Devil Wears Prada, Claire Underwood u House of Cards, Coco Chanel u Coco Before Chanel.