Žene su bile okrivljene i napadnute za mnoge stvari koje su se dešavale u istoriji, a njihov izbor odeće nije izuzetak. Bilo da je njena odeća smatrana suviše muškom, smelom ili veoma nepristojnom, društvo u prošlosti nije uvek olako prihvatalo nečiji lični stil.

Iako smo prošli dugi put od tada, mnogi treba da se zahvale tzv. lošim devojkama koje su se hrabro odvažile da ponesu šta su želele, ne mareći za tuđe mišljenje ili osudu društva.

Dakle, predstavljamo vam najpoznatije "loše" devojke koje su krojile modu po svojim pravilima!

New Woman (1890)

U kasnom viktorijanskom dobu društvo je počelo da se uzrujava zbog generacije koju su popularno zvali “nova žena“. Reč je o damama koje su se fokusirale isključivo na svoj lični razvoj, težeći ka dobrom obrazovanju, a ne ka ulozi domaćice. One su zamenile uobičajene suknje i haljine sa muškobanjastim pantalonama i čizmama, i često su viđene na biciklama - prevoznom sredstvu koje je bilo vezano mahom za muškarce.

Flapper devojke (1920)

Pojava flaper devojki predstavlja još oštriji zaokret u svetu mode, daleko više od viktorijanskog. Sa svojim elegantnim kratkim frizurama, bezobličnim haljinama koje su isticale ravne grudi, dugačkim čarapama do kolena, one su smatrane veoma smelim damama. Sklonost da pokažu više kože u paru sa svojim tamnim očima uokvirenim kajalom, doprinelo je da se ove dame smatraju pravim ekscentristima slobodnog duha.

Good-Time devojke (1940)

Pojavu flaper devojaka uspele su da smene tzv. good-time girls koje su se pojavile posle Drugog svetskog rata u Americi. Ove dame su bile poznate po teškoj šminci i holivudskom glamuru koji je direktno bio povezan sa seksualnošću i, kako mnogi navode, nemoralom. Njihov look koji se sastojao od krznenih kaputa, visokih štikli i drečavim nakitom je smatran preteranim za to vreme, a poznato je i da je njihova promocija bikinija (uveden 1946. godine) izazvala burne reakcije tadašnjeg društva.

Bit generacija i egzistencijalsti (1950)

Bit generacija (poznata kao egzistencijalisti u većem delu Evrope) često se povezuje sa muškarcima kao što su Jack Kerouac i Allen Ginsberg, ali je pokret imao dobar deo ženskh pristalica takođe.

Sa naklonošću prema književnosti i džezu, ova grupa je u velikoj meri sticala aktuelne probleme društva, a posebno loše materijalno stanje. Upravo zbog toga, mlade žene koje su pripadale bit generaciji izdvajale su se nošenjem all black oversize džempera (često sa velikim rolom) i slim pantalonama ili pensil suknjom. One su takođe popularizovale francusku punđu.

Dolly Birds i Chelsea Girls (1960)

Britanske Dolly bird i Chelsea Girls često spajaju zajedno kao jedan modni pokret, ali postoje izvesne razlike između njih. Dok su obe grupe podstaknute uspehom džeza na muzičkoj sceni, kao i rock 'n' roll klubovima, prigradske Dolly birds su se prve istakle svojim izdanjima. U svojim Mary Quant mini suknjama, bebi dol haljinama i čizmama preko kolena, one se i dalje vide kao histerične dame koje su pale pred Beatles manijom. Chelsea girls, koje su se oblačile slično, ali sa većom cenom su bile starije i pametnije, alii se smatraju i mnogo smelijim damama koje su želele da iskažu svoju slobodu i nezavisnost od roditeljskog autoriteta. 

Sukeban Crews (kraj 1960-ih)

Japansku sukeban grupu činile su prave bossy devojke. Ove buntovnice uspele su u svojoj misiji da dokažu da žene takođe mogu biti jake, hrabre i nezavisne. Inspirisane muškim ekipama koji su odbili ženama članstvo, sukeban dame su se okrenule nošenju restriktivnih školskih uniforma koje predstavljaju simbol protesta, noseći neobično duge suknje, mornarske bluze i Converse patike. Uparujući ove komade sa malo šminke, veoma tankim obrvama i maramama oko vrata, ovakav stil je otkrio da se koren za inspiraciju nalazi u japanskim idealima.

Punk (početak 1970.)

Anarhistički punk pokret prvi put se pojavo sredinom 1970-ih u Londonu, kada se urbana grupa mladih ljudi pobunila protiv mainstream mode i kulture. Da bi to predstavili oni su sekli staru odeću iz radnji polovnih stvari, pretvarajući je u grube, buntovne i pomalo mračne outfite. Uništavanje materijala prepravkom kroja je bio nešto potpuno novo u to vreme. Žene su uparivale ovaj look sa helankama i martinkama, kao i nakitom za telo i tetovažama.

Goths (1980)

Pank pokret je otvorio vrata za pojavu gotičara koji su predstavili još mračnju garderobu inspirisanu engleskim post-punk bendovima, kao što su Bauhaus, Siouxsie i The Banshees. Zbog pobune protiv koketnog disco looka iz sedamdesetih, ovi bendovi (i njihovi sledbenici) nosili su slojeve crne kože, iscepane čarape, vojničke čizme i jarki crveni ruž za usne. Zajedno sa tamnocrnom kosom i belim tenom, ovaj look je podsećao na vampirski zbog čega je društvo osuđivalo pripadnike pank pokreta.

Riot Grrrls (1990)

Termin Riot Grrrl je skovao Jen Smith, član benda Bratmobile koji je kasnije sarađivao sa drugim ljudima, pripadnicima pokreta, kao što je Kathleen Hanna iz punk-rock bena Bikini Kill. Ističući žensku solidarnost, ove dame su tražile odgovore na skrivena pitanja, kao što su nasilje u porodici i silovanja... Upravo zato njihov izgled je sadržao razne elemente prethodnih subkultura, često uparivajući tipično ženstvenu haljinu sa vojnim čizmama, kao i nošenje neženstvenih frizura: dredova, obrijane glave ili čiroki frizure. 

Kinderwhores (1990)

Kinderwhore look je nastao krajem 90-ih sa iste muzičke scene kao Riot Grrrl, ali je manje aresivan i više sugestivan. Dakle, twisted Lolita je predstavila estetski uparenu dečju odeću sa jarkim oznakama seksulanosti, poput ženskih nogu ili grudi. Courtney Love je populaizovala stil koji se oslanja na raščupanu kosu sa šiškama, Mary Jone cipele, traku za kosu, narukvice i nežno ružičaste nokte, koji zajedno predstavljaju nežan i nevin izgled Kinderwhores dama.

The Living Dolls (2000)

U ranim 2000. pojavila se želja mladih dama da oponašaju pop pevačice, kao što su Spice Girls i Britney Spears... Upravo to je rezultralo popularizacijom samoobjektizovanog stila nošenja oskudnih korseta i otkrivanja haltera ispod uskih farmerki il mini suknje. Upravo zbog sve veće fascinacije holivudskim ličnostima i porastom operacija u domenu plastične hirurgije, žene su počele da nose slobodniju odeću, zbog čega su se mnogi kritičari zabrinuli da bi mogla da uništi sve napore jačanja uloge žena. Roze boja, punjeni grudnjaci, visoke potpetice i kratke haljine su karakterisali living dolls generaciju.

Zapratite ELLE na Viberu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>> http: //www.viber.com/ellesrbija