Beogradski saobraćaj koji je ovih dana razvijeniji i ubrzaniji nego njujorška berza ubacuje me u diplomatskih pet minuta kašnjenja. Jasenka Stekić, direktorka marketinga i korporativnih komunikacija firme Fashion Company, u Homi me dočekuje osmehom. Obe smo u crnim rolkama, kao po dogovoru. Pričamo uglas o novim trendovima, nesvesne da ja pitam, ona odgovara spontano, bez diktafona, plana, sa puno smeha.

Ova nežna, nasmejana i naizgled krha dama u svom poslu je gladijator koji iz poslovne arene uvek izlazi kao pobednik. Osmeh koji razoružava, verujem, i najopasnije poslovne partnere, u kombinaciji sa stilom koji se ne može kopirati, dobitna je kombinacija.

Diplomirala si fiziku, kako su te životni putevi odveli u modne priče?

Uvod u modnu priču nije baš romantičan. Jednostavno, nakon dva porođaja poželela sam da radim, ukazala se prilika u jednoj od najvećih domaćih privatnih kompanija i tu šansu sam iskoristila. Radila sam toliko predano da sam brzo i napredovala. Struktuirano razmišljanje i neobični stavovi doveli su me do zavidne karijere tako da nikada nisam zažalila što sam izabrala ovaj put. Fizika je moja ljubav i učlanjena sam u Društvo fizičara gde povremeno odlazim na interesantna predavanja, čisto da ostanem u formi. Volim nauku i podržavam sve što društvo može da učini da ona dopre do dece i zainteresuje ih. Nauka je za mene duhovna disciplina.

Česta putovanja vode te i van priče modnih brendova koje Fashion & Friends poznaje, šta iz kolekcija visoke mode voliš da poneseš?

Jedna od predivnih strana posla koji radim jesu česta putovanja u centre mode. Volim dosta brendova, ali ako moram da biram, izabrala bih tašnu Céline jer je to jedan od najvećih brendova današnjice među dizajnerima. Rafinirana, čistih linija, daje utisak kultivisane žene. Nešto što bih u poslednje dve sezone ponela svakako je neki Gucci komad jer toliko vrišti i skreće pažnju, pretenciozan je i bezobrazan. Kao da neko ko ga nosi želi da kaže: hej, nisam elegantna, nisam sofisticirana, ali sam mnogo jaka. Novčanik bih uvek kupila u Louis Vuittonu. LV ima trenutni impakt za onog ko ga nosi. Divim se brendu Hermès. To je brend za sofisticirane imućne ljude, daje osećaj kako ste deo neke posebne vrste umetnosti i izrade čija je lepota u jednostavnosti i rafiniranosti. Marama ili kožna narukvica jesu nešto što mi je dostupno pa se uglavnom odlučujem za takve detalje. Tu su i Chanel i omiljeni Dolce Gabbana...

PageBreak

Da li ti je estetika ljubav ili posao?

Nisam oduvek bila opsednuta, ali sam još kao devojčica volela lepe komade odeće. Redovno sam kupovala modne magazine, ali sam se oblačila onako kako sam se osećala, ili prema situaciji. Bilo je zabavno. Čak sam u nekom trenutku počela da šijem haljine želeći da uvek budem drugačija, zapažena. Dok sam studirala, završila sam i umetničku školu, odsek slikarstva i u slobodno vreme slikam. Da nisam izabrala fiziku, sigurno bih bila arhitekta jer je to nešto što sam potajno želela, ali to je duga priča... U kompaniji se bavim novim konceptima i uređenjem enterijera maloprodaje, tako da me unutrašnji glas stalno podseća kako mi se i tu želja ispunila.

Na šta si spremna kad ti se dopadne neka Dolce Gabbana kreacija?

Na sve! Da biste to osetili, morate da nosite taj brend. Dolce Gabbana nije nešto što ide iz glave, kao: moram imati ovu haljinu jer je to trend. To je više  ljubavna afera. Sebe u tim haljinama vidim u potpuno drugom svetlu, onom najboljem. Nijedna žena ne može odoleti toj romansi. Dolce Gabbana je „najseksi“ brend koji znam.

Da li bi stisnula stopalo zbog dobrih cipela?

Cipele zaista imaju tu moć da ženu pretvore u robinju. Koja od nas nije bar jednom kupila preuske ili broj manje, ako joj se sviđaju? Ja sam to uradila nekoliko puta. Sećam se kako sam jednom, na sajmu u Milanu, nosila čizme za ceo broj manje i u sebi plakala od bolova. Ali, deo tog idealnog outfita bile su jahaće čizme, tako da nije dolazilo u obzir da ih skinem tog dana. I to bih uradila opet.

Da li Anick Goutal voliš zato što ga ne može imati svako ili postoji neka priča vezana za taj parfem?

Priča je vezana za jedan predivan put u Švajcarsku. Savršenstvo te zemlje i uspešno završenog posla toliko mi je podiglo energiju da sam kupila nekoliko sitnica na koje sam potrošila čitavo malo bogatstvo. Parfem me je privukao svojom ambalažom, romantičnom kao iz francuskog filma. Bila je to ograničena serija, dva puta skuplja od najskupljeg parfema u to vreme. Rekla sam sebi: „Pa i ti si limited edition, sad ili nikad!“ A onda mi je prodavačica ispričala priču o parfemu, o uspomenama koje je kreatorka - majka - imala sa svojom ćerkom kojoj je parfem posvećen, o fantazijama koje su proživljavale zajedno... Osetila sam tu energiju upijajući priču koja me je, u trenutku kada sam ga pomirisala, potpuno pomerila. Nikad do tad nisam pomirisala ništa lepše. Budući da imam dve ćerke, sentimentalnost vezana za priču o tom parfemu jeste taj čarobni sastojak. Momenat detinjstva i majčinstva u jednoj bočici.

Šta bi nosila da si profesorka fizike?

Svedene kombinacije haljina i suknji. Crno i belo. Draganu Ognjenović.

Tekst: Jasmina Šupeljak

Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/