ELLE intervju s Aimee Lou Wood: O najizazovnijoj ulozi, samospoznaji i budućim snovima
Ova godina je za nju posebna. Zato glumica Aimee Lou Wood, specijalno za magazin Elle otkriva detalje o snimanju nove sezone serije "The White Lotus", govori o trenutku koji je za nju najznačajniji do sada, ali i iskustvima koja su joj pomogla da spozna sebe.
„Ko sam ja? Mislim da to stvarno ne znam.“ Na pragu svoje najveće uloge do sada, Aimee Lou Wood shvata koliko je važno da bude svoja. Nije bilo teško primetiti da joj je astrologija veoma važna. Već u prvih nekoliko minuta ponudila se da pročita moj horoskop dok novu sezonu serije The White Lotus opisuje kao „snažnu energiju Škorpije - to je podzemni svet, to je zakopana istina, poput mirne vode koje duboko teče.“
Ove godine Woodova se pojavljuje kao Čelsi u povratničkoj sezoni popularne HBO serije koja se ovog puta dešava u luksuznom hotelu na Tajlandu, satirišući wellness industriju i duhovnost.
Objašnjava koliko je rad na seriji za nju bio intenzivan proces. Snimanje se odvijalo na lokaciji u izolovanom delu Koh Samuija, na Tajlandu, tokom sedam meseci prethodne godine. Ona ovo iskustvo opisuje kao „socijalni eksperiment“ sličan The Truman Showu, a savete kako da se snađe u ovoj ulozi dobijala je od prethodnog člana glumačke ekipe, Lea Woodalla.
„Ova sezona je sasvim drugačija od ostalih“, kaže ona. „Mike White, tvorac serije, jednostavno ima savršen osećaj da prikaže ljudsku energiju i senzibilitet. Neverovatno uspeva da prikaže ljudske loše navike, ego iz perspektive humora i specifičnosti koje su ponekad jednostavno šokantne.“
Ove godine Woodova se pojavljuje i kao majka koja se bori za pravdu u Toxic Town na Netflixu, četvorodelnoj drami zasnovanoj na istinitim događajima o tome kako je toksični otpad uticao na grad Korbi u Istočnom Midlendu.
Posle scenarističkog debija u Film Clubu, čije je snimanje upravo završeno u Mančesteru, njenom rodnom gradu, i BBC komedije Daddy Issues koja je dobila zeleno svetlo za drugu sezonu, glumica nije imala mnogo vremena da zastane i sagleda sve što se događa.
„Sve je bilo mnogo složenije nego što sam mogla da zamislim“, kaže 30-godišnja Aimee koja je diplomirala na Kraljevskoj akademiji dramskih umetnosti 2017. godine i od tada se nije zaustavila. Njena debitantska uloga simpatične Aimee Gibbs u Sex Education bila je hvaljena širom sveta, nakon čega je preuzela i zahtevne pozorišne uloge - Sonya u Uncle Vanya i enigmatična Sally Bowles u Cabaret.
Kaže da se najčešće pita: „Ko sam zapravo ja ispod svih ovih likova, priča i iskustava?“ „Mislim da ni sama ne znam. A to će za mene biti tema ove godine. Postati stvarna u 2025.“
Na njenoj torbi sa leopard printom, snalažljivo je zakačen ružičasti bedž u obliku slova „A“, koji se presijava na svetlu. Ovaj bedž i torba pokloni su koje je Woodova dobila od Suranne Jones, koja će igrati u njenom narednom scenarističkom debiju Film Club.
„Suranne mi je rekla da u torbu stavim stvari koje čine da se osećam kao ja, poput slike mojih prijatelja i da ih nosim sa sobom na posao“, objašnjava nam sa toplinom u glasu. „To je velika stvar koju sam naučila o sebi i želim da je stalno primenjujem: moraš stalno da se vraćaš sebi i stvarnom svetu.“
Ovaj proces brisanja granica između fikcije i stvarnosti često je bio izazov za Woodovu u njenom pristupu likovima, i u načinu na koji ih publika percipira. „Dugo je svima bilo jasno da sam bila Aimee Gibbs. Ali Aimee je, na mnogo načina, bila najdalja od mene“, kaže Woodova, dodajući da oseća sličnosti sa svojim likom iz The White Lotus. „Čelsi bi mogao biti lik sa kojim se osećam najviše klaustrofobično.“ (smeh)
Ne samo lik, već celokupno iskustvo rada na The White Lotus, bilo je nešto što Woodova ranije nikada nije doživela. Još kao obožavateljka serije želela je da bude deo nje, ali nije bila sigurna kako bi se uklopila. Sa ulogom Čelsi, sve je kliknulo.
„Bilo je trenutaka kada bi na večeri neko slučajno, doslovno, izgovarao svoje rečenice iz serije. Sve je postalo toliko zbunjujuće i fantastično. Bilo je to najčudesnije, najluđe iskustvo u kom su rođena duboka prijateljstva.“
A po čemu će nova sezona The White Lotus biti drugačija? „U njoj ima mnogo više humanosti. Nadam se da će uzbuditi i oduševiti ljude koliko i prethodne sezone, ali za mene u njoj postoji dodatna dubina.“
„Sada pokušavam da se naviknem da slušam svoje prve instinkte“, kaže Woodova, navodeći Helen McCrory i Michaelu Coel kao inspiraciju za način na koji pristupa svom radu. Želi da provodi više vremena pišući, što ju je najviše motivisalo kada je tek počinjala. „Zaista mi se čini da je ovo više ʼjaʼ. Ne želim da glumim u sledećoj stvari koju napišem, samo želim da pišem. I volela bih da budem showrunner.“
Woodova takođe pokušava da se udalji od govora o svom mentalnom zdravlju (prethodno je govorila o iskustvima sa dismorfijom tela i poremećajem u ishrani) kao o intelektualnoj temi, već je gleda kao svoju stvarnost. „Moraš da prihvatiš mozak koji imaš i počneš da živiš tu istinu“, kaže ona. Priseća se i susreta sa psihološkinjom koja joj je rekla: „Dokle god budeš ostajala u stvarnosti, svet je tvoj kamen mudrosti.“
Razmišljanje o tom susretu daje Woodovoj snagu na onim mestima gde se oseća najviše kao svoja - sa prijateljima, na terapiji, u svom stanu na jugoistoku Londona - to je za nju biser mudrosti.