Naravno, možete odabrati sobu dizajniranu od strane Kelly Wearstler iz nekog časopisa i reći svojim prijateljima da su Estee Stanly, Miles Redd ili Mary McDonald vaši dizajneri iz snova. Ali da li znate ko su bili ljudi koji su ih inspirisali?

Ne? E pa vreme je da naučite!

Elsie de Wolfe

Poznata kao "prvi američki dekorater", De Wolfe je pretočila glamurozan stil života u svoje enterijere. Elisie je rođena u Njujorku 1865. Školu je učila u Škotskoj gde je bila prezentovana engleskoj kraljici Viktoriji. Međutim ubrzo se vratila u Ameriku i postala profesionalna glumica.

Kasnije u životu dobija titulu Lady, nakon udaje za britanskog diplomatu Sir Carlsa Mendla, u svojoj 61. godini. U svojim mlađim danima, njen scenski izled i odeća koju je nosila - coture ansambli iz Pariza, privlačili su pažnju ljudima više nego sama gluma.

Uspeh pri renoviranju kuće u kojoj je živela sa uspešnim agentom Elisabeth "Bessie" Marbery, menjajući kitnjasti viktorijanski stil jednostavnijim i toplijim enterijerom, obezbedio joj je posao dekorisanja Cony Cluba (prvi gradski elitni klub namenjen isključivo ženama). Taj posao je doprineo tome da postane jedan od najpoznatijih dekoratera svog vremena.

Njen pionirski rad na anti-viktorijanskim enterijerima, koji su bili svetliji, prostraniji i prefinjeniji od vremena u kom su stvarani i danas je slavljen.

Elseie De Wolfe enterijer, foto: instagram /sirkosuzhyk

Jean-Michel Frank

Umetnici neizbežno uzimaju inspiraciju od sveta koji ih okružuje. Teško je žamisliti bogatije okruženje od Pariza 1930-ih godina, kada je Jean-Michel Frank bio najpoznatiji dekorater i dizajner svog vremena.

Njegovi projekti su podrazumevali dekorisanje soba Pikasovim slikama, a krug ljudi u kom se kretao je podrazumevao sve od pariskih umetnika do kosmopolita, od Man Reja do Rokfelera.

Međutim Frankov stil je teško opisati. Poznat je kao minimalista, ali njegova verzija minimalizma je neki sasvim novi minimalizam.

Bio je razuman i suzdržan pri dizajniranju nameštaja, ali ih je često presvlačio u kitnjaste materijale. Bronzana vrata, lampe napravljene od kvarca, klub stolica od ovčje kože koju je kreirao za Hermes, samo su neki od njegovih neobičnih elemenata dizajna.

Frankova omiljena boja je bila bela. Kreirao je jednan od najpoznatijih minimalističkih komada nameštaja u istoriji - Parsons sto, s tim što je završna obrada bila luksuzna.

Uprkos prefinjenom ukusu za dizajn i kvalitet, smatrao je da su elementi svakodnevnog života ključni za bilo koji prostor, kao i da je "perfektan ukus" recept za prostor bez duše.

Jean Michele Frank lobi hotela, foto: intagram/daniellaodesign

Alberth Hadley

Spajanje glamura i funkcionalnosti može biti težak zadatak za bilo kog dizajnera, ali tu vezu Albert Hadli je masterirao. "Dekan američkih dekoratera" kako su ga nazivali, koji je umro 2012. u svojoj 91. godini, mogao se pohvaliti V.I.P. imenima na svojoj listi klijenata - Rockefeller, Asor, Getty i Melon...

Međutim, uvek je smatrao da za postizanje glamura u enterijeru nije važno poznato ime za koje radite, već ono što možete postići radeći za osobu.

"Dizajn je pitanje discipline i realnosti, a ne fantazije."

Alberth Hadly vikendica, foto: instagram/genemeyer3

Rođen u Tenesiju, postao je poznat po svom modernom stilu, koji je inkorporirao nekoliko dizajn stilova, zahvaljujući njegovom sjajnom smislu za balans i osećaj šta ide sa čim najbolje.

"Never less, never more." je bila njegova dizajn filozofija.

Hadly je udružio snage sa Sister Parish 1962. pokrenuvši studio Parish-Hardly Associates  koji je stilizovao kuće američke elite godinama, ali je najverovatnije najpoznatiji po renoviranju Bele kuće u vreme Kenedija, kao i uređenje svih preostalih kuća porodice Kenedi.

Albert Hadly u hodniku svog stana na Menhetnu, foto: instagram/cristopherspitzmiller

Hadly nije usporio ni nakon smrti Sister Parish, niti sa godinama. U čast njegovog 85-og rođendana The New York Times je inervjuisao jednog od njegovih klijenata, Dianu Quasha, na temu zašto je upravo odabrala njega za svoj novi projekat.

"On je najhipi osoba koja sam upoznala!" 

Sister Parish, foto: instagram/lindsaypennington

Sister Parish

Kao dete iz bogate porodice Dorothy Kinnicutt, čiji je nadimak od detinjstva bio Sister, rođena je 1910. na Menhetnu. Pohađala je Chapin School na Menhetnu i udala se za Henrija Parisha 1930.

Godine 1929. otvara svoj enterijer dizajn studio na Far Hilsu u Nju Džersiju. Njen stil je bio suprotnost kolekciji antikviteta njenog oca- teškog, tamno braon nameštaja. Zaslužna je za popularizaciju američke kantri estetike 1960-ih godina.

Njen dizajn za klijente kao što je Brook Astor bio je romantičan, topao i elegantan, dok je sam proces dizajna bio detaljan, tako da je dosta vremena provodila u prostorijama klijenta pre nego što bi započela projekat.

Dizajnerski tim Sister Parish sa Albertom Hadlijem trajao je preko trideset godina, sve do njene smrti 1994. godine u svojoj 84. godini. Njihovo partnerstvo je smatrano za jedno od najuspešnijih u svetu enterijer dizajna.

Sister Parish entrijer sobe, foto: instagram/deniellerollins

PageBreak

Dorothy Draper

Sa mnoštvom boja, a ipak elegantno i puno energije i života- glavni epiteti koji opisuju popularni "Draper touch", enterijere Dorothy Draper. Ako se ikad budete osetili zastrašeno ili preplavljeni informacijama iz sveta enterijer dizajna, nađite njenu knjigu iz 1939. godine - "Decorating is Fun"...

"Skoro svako veruje da ima nešto duboko i misteriozno u vezi sa dizajnom enterijera ili da treba da znaš sve vrste komplikovanih detalja o istoriji i svim stilovima u dizajnu i umetnosti, u trenu oka. Pa, ne moraš. Enterijer i dekoracija je samo čista zabava: osećaj za boje, svesnost odnosa stvari i balansa, osećaj za svetlost, za stil i detalje u kojima uživamo u trenutku."

Draper, koja je bila rođaka Siser Parish, otvorila je svoj prvi oficijalni enterijer dizajn biznis, Architectural Clearing House, 1925. godine.

Svoj elegantni, moderni barokni stil primenila je na mnoge javne objekte, uključujući i kafeteriju u njujorkškom Metropolitan muzeju umetnosti, Fairmont i Mark Hopkins hotelima u San Francisku.

Dorothy Draper-set za film "Born Yesterday" iz 1950. godine, foto: instagram/tonybaratta

Neke od njenih soba imaju klasično crno-bele kombinacije, dok drugi sadrže potpunu eksploziju boja od roze sa zelenim, tirkiznim i narandžastim.

Jedan od njenih štićenika, Carleton Varney, rekao je za nju da je ona za dekoraciju bila ono što je Chanel bila za modu.

Dorothy Draper enterijer lobija hotela The Colony West Palm, foto: instagram/oliviainteriors

David Hicks

David Nightingale Hiks, rođen u Engleskoj 1929. i diplomirao na Cental College of Art, crtao je kutije za marketinšku agenciju J. Walter Thompson kada je prilog o restauraciji koju je uradio na kući njegove majke u Londonu, lanisirao njegovu dekoratersku karijeru.

Hiks se borio protiv prenatrpanih enterijera zastupljenih u tipičnim engleskim domovima.

Ekspert je u kombinovanju boja, paterna i stilova u nameštaju i dekoraciji, da bi stvorio kohezivni izgled sa elementima za koje drugi smataraju nespojivim. Njegov svež stil uzigao je Hiksa na tron enterijera u 1960-tim.

David Hicks, foto: instagram/ih_srambassador

Njegov impresivni spisak projeketa uključijao je sobe za mladog princa Charlesa i princezu Annu, koji su zajedno sa Kraljicom Majkom i Princom Phillipom bili gosti na njegovom venčanju za Lady Pamela Mountebatten 1960. Još jedan od njegovih projekata bio je noćni klub za kralja Fahida od Saudiske Arabije.

Tokom sedamdesetih, David Hicks Ltd. proizvodio je tapete, tkanine i posteljine za butike i kancelarije u osam zemalja.

Hiks je održavao svoj smart-eklektični stil do smrti 1998., ali on idalje živi kroz svoje ćerke - modela Edwinu Brundell i dizajn i lifestyle gurua, Indiju Hicks, kao i sina, arhitektu i dizajnera Ashleyja Hiksa.

David Hicks, foto: instagram/idea.ltd

Billy Baldwin

Billy Baldwin nikad nije voleo titulu dizajner enterijera, iako je njegov pristup uređenju kuća otišao daleko od dekorisanja i naziva dekorater. Udobnost i kvalitet bili su njegovi glavni kriterijumi. Glavni preduslov za dobar enterijer, po njegovom mišljenju je bila dobra arhitektura!

"Uvek sam verovao da je arhitektura bitnija od dekoracije. Odnos i proporcije daju večnu satisfakciju, koja se ne može postići dekoracijom", govorio je.

Za razliku od mnogih dekoratera njegovog vremena koji su odbacivali stvari koje su klijenti već posedovali i započinjali projekte od nule, Baldwin se trudio da radi sa komadima nameštaja koji su klijenti već posedovali. Uzimao je u obzir čak i garderobu koju je klijent posedovao, kako bi uklopio enterijer sa odećom koja će u njemu biti nošena.

Bilo da je renovirao enterijer Cole Porterove Waldorf Towers apartmana, kuću Jakie O. na grčkom ostrvu Skorpios ili dnevnu sobu Diane Vreeland na Park Aveniji, odnos i proporcija su bili njegov glavni prioriteti.

Njegova knjiga iz 1972."Billy Baldwin Decorates" je i dalje must-read za praktične dekorativne savete. 

Billy Baldwin za Mr. William Mc Cronick Blair enterijer iz 1970., foto: instagram/horschinteriors

Priredila: Jelena Bokić