Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Decor

Evo kako čišćenje životnog prostora može da poboljša vaše mentalno zdravlje

Autor taradjukic
Autor taradjukic
Izvor: Foto: Unsplash/Inside Weather

Nered i haos imaju mnogo veći uticaj na naš život nego što to obično mislimo. Možda vam se čini kao kliše rečenica da kada očistite svoj prostor - očistićete i svoj um, ali psiholozi je potvrđuju. Evo kako čišćenje životnog prostora može da poboljša vaše mentalno zdravlje.

Bićete produktivniji

Setite se početka pandemije kada smo kancelariju preneli u spavaću sobu. Isprva smo mislili da je sasvim u redu da radimo u krevetu, okruženi gomilom odeće i bespotrebnih stvari, ali kako su stres i anskioznost rasli, a produktivnost se smanjivala, uvideli smo da moramo da adaptiramo svoj životni prostor novim potrebama.

Osim što neuredan prostor doprinosi manjku energije, koncentracije i motivacije, samo spremanje omogućava umu da se razbistri jer više ne mora da bude usmeren na nekoliko različitih stimulusa odjednom. Isto je kao i sa organizacijom posla i postavljanjem prioriteta - kada ste bolje organizovani, mozak je fokusiraniji. Zbog toga, kreativni haos treba da izbacite iz svojih životnih navika, a redovno spremanje pre početka rada da uvedete kao rutinu koja će vas navesti da brže i lakše ostvarujete postavljene ciljeve.

Bolje ćete spavati

Studije su pokazale da ljudima kojima je soba u neredu, treba duže vremena da zaspu u poređenju sa onima koji imaju spremljenu sobu. Neuredna soba može dovesti do povećanog umora i vrlo je verovatno da ako odlažete spremanje za sledeći dan, ono se neće ni dogoditi. Spavanje je neverovatno važno za uravnoteženo emocionalno stanje, zato mu pripremite potrebno okruženje. Održavajte prostor čistim, gotovo minimalističnim, odaberite odgovarajuću posteljinu, pazite na svetlost kojoj ste izloženi i osigurajte dobar protok (prirodnog) vazduha. U svojoj sobi provodite minimalno 6 sati preko noći, zbog čega u njoj treba da vam bude udobno i mirno.

Osećaćete se smirenije

Baš kao što neki smatraju da im je kuvanje ili crtanje neki vid terapije, čišćenje ima isti efekat. Ako se osećate anksiozno ili ste pod stresom, čin spremanja (i krajnji rezultat) može vam odvratiti pažnju od svega što vam je na umu i pomoći u ublažavanju mentalnih problema. Onaj osećaj kada sredite prostor posle dugo vremena je neprocenjiv, i to najpre zbog toga što vam daje utisak moći, zadovoljstva i kontrole nad situacijom. 

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity