Još
Izdanje: Potvrdi
Dodatno

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Celulite, Adieu: Kako da se rešite zauvek pomorandžine kore?

Svi tipovi celulita imaju zajednički imenilac – ružni su. Ali, prepoznavanjem svog, moći ćete brže da ga se otarasite!

 Izvor: Foto: Profimedia

Znajte da superbrzog rešenja protiv celulita nema, ali budite srećni što ima efikasnog! Pošto je reč o jednoj vrlo upornoj pojavi, potrebno je da je gađate sistematski i to iz svakog naoružanja koje vam je dostupno: masažom (dva puta nedeljno), vežbama (najmanje dva puta nedeljno),  ishranom i kremama (svakodnevno). Pre nego što počnete, otkrijte koji tip celulita imate i pratite program koji je vama namenjen. 

Nedostatak tonusa

Koža izgleda kao da ima celulit, ali kada je dodirnete, shvatate da je tekstura glatka i da neravnina nema. Ovo nije celulit, nego gubitak čvrstine u koži i mišićima. Najčešće se javlja posle četrdesete godine. 

Protiv nedostatka čvrstine − toniranje

Masaža: Niz brzih i jakih pokreta treba da stimuliše cirkulaciju i pospeši akciju fibroblasta, tj. ćelija vezivnog tkiva čiji je posao da održe strukturni integritet vezivnog tkiva. Cilj masaže jeste i dobar metabolizam ćelija, odnosno dovođenje što više kiseonika u njih. Nije svrha smanjiti obim centimetara dela tela koji se tretira, niti istopiti masnoću jer će tako na opuštenoj koži neravnine biti još izraženije. Glavni cilj je očvrsnuti vezivno tkivo na duge staze. Potrebno je minimum deset seansi da bi se videli rezultati.    

Ishrana: Za formiranje mišića i ojačavanje njihove čvrstine neophodni su proteini. Potrebno je da unesete od 35 do 50 g dnevno, a dobro je pomešati aminokiseline koje izgrađuju proteine i koristiti i one biljnog i one životinjskog porekla. Konzumirajte kinou, proso, morske plodove i rakove.

Program vežbanja: Cilj je ojačati mišiće. Bez dobrog tonusa, nećete dobiti lifting efekat. Da biste videli rezultate, potrebno je da vežbate tri puta nedeljno: dva puta na sobnom biciklu ili mašini za skijaško trčanje da biste radili na svojoj izdržljivosti, i jedanput vežbe koji ojačavaju centar tela, a balet ili pilates odličan su izbor za to. Kao džoker za vaše potrebe može da posluži i elektrostimulacija. Dvadesetak minuta tog tretmana ekvivalentno je četvorosatnom dizanju tegova. Mišići i sva vezivna tkiva se očvršćuju. Ubrzava se cirkulacija, a dobija se i dugačak vretenast mišić. Mišići se aktiviraju simultano. Prilikom tretmana oseća se vrlo jasna kontrakcija koja u početku može biti neprijatna. Naravno, elektrostimulaciju trebalo bi da sprovodi stručno lice.

Beauty pomagači: Svi proizvodi koji utiču na kvantitet i kvalitet kolagena i elastina trebalo bi da se nađu na vašim kozmetičkim policama. 

Fibrozni celulit

Ovo je onaj tip koji se nakuplja godinama. Tamo gde postoji celulit, otvrdnjava i koža. Tkivo kolagena koje se nalazi uskolo takođe se stvrdnjava i formira se mali oklop oko ćelija masti. Boli ako se koža uštine. 

Protiv prekomernog gomilanja vode − dreniranje

Masaža: Cilj je aktivirati cirkulaciju i proces eliminacije suvišne vode. Da bi se izbegle povrede i modrice, treba praviti lagane ritmične pokrete i vršiti limfnu drenažu. Cilj je stimulacija velikih krvnih sudova koji se podstiču da brže pumpaju krv. Potrebno je minimum pet profesionalnih tretmana, a posle treba održavati željeno stanje i ići na masažu jednom u dve nedelje ili jednom mesečno. 

Ishrana: trebalo bi da unosite namirnice koje su diuretici i podstiču drenažu kao što su praziluk, špargle, kopriva, crni luk i žitarice. Zaboravite sve one koje sakupljaju i zadržavaju vodu. Kravlje mleko koje deluje kao sunđer, zamenite sojinim. Čaj od maslačka stimuliše rad jetre i bubrega i savršen je diuretik, biljka lišajevica pomaže pri eliminaciji vode iz površinskih slojeva kože. Takođe, pratite svoje intolerancije na određene namirnice i izbacite sve one koje vas čine nadutim i teškim. 

Program vežbanja: sportovi u vodi (plivanje, akvabik), šetnja oštrim i brzim pokretima. Pri aktivnostima van vode trudite se da nosite šorts/helanke od posebnih materijala koji se zagrevaju čim dodirnu kožu i na taj način stimulišu cirkulaciju. Najbolje bi bilo da vežbate dva puta nedeljno, a da svaki dan šetate po pola sata. 

Beauty pomagači: Gelovi koji pomažu izbacivanje suvišne tečnosti iz površinskih slojeva kože. Držite ih u frižideru, tako će pri upotrebi biti ekstraefikasni i superosvežavajući.

Masni celulit

Nalazi se na abdomenu, zadnjici i butinama. Ne boli. Najčešće je reakcija na loš način ishrane, povećan unos šećera i na fizičku neaktivnost.  

Protiv masnih naslaga – topljenje

Masaža: Masaža koja se pokazala kao vrlo uspešna u omekšavanju masnih naslaga, toksina i menjanja kontura tela jeste takozvano rolanje tj. polako nabiranje kože i mišića između palca i kažiprsta, pa između palca i srednjeg prsta, i palca i domalog prsta. Ona je vrlo lagana da bi se izbegla oštećenja krvnog i limfnog toka. Nikako ne bi trebalo da vas boli. Iako se preporučuje oko deset tretmana, trebalo bi da vidite poboljšanje već posle drugog ili trećeg. 

Ishrana: Konzumirajte cela zrna žitarica, biljna ulja od uljane repice ili oraha, posno meso, ribu i puno povrća. Klonite se hrane koja se taloži u organizmu kao što su gotov musli i prosti šećeri, kao i zasićenih masti, putera i sira. Odličan suplement je hrom i njegova preporučena dnevna doza za žene iznosi 55 mikrograma. Hrom reguliše rad insulina, a ako nedostaje,  javlja se ona pogubna žudnja za šećerom. Odličan prirodni izvor hroma su: brokoli, pivski kvasac, integralne žitarice, šljive, pečurke, pivo, crni biber,  nerafinisani šećer. 

Program vežbanja: Moraćete da se pomerite, ali stvarno! Trebalo bi da postignete dvostruki efekat, da istopite masne naslage i povećate mišićnu masu. Sa jedne strane, jednom nedeljno valjalo bi da radite ozbiljan kardio program: trčite (ali samo ako nemate previše kilograma da ne biste opterećivali zglobove), vežbate na mašini za skijaško trčanje, vozite bicikl ili radite kardio boks. A da tome dodajte i jedan trening strečinga ili pilatesa. Tom prilikom nosite helanke od posebnih materijala koji pojačavaju drenažu. 

Beauty pomagači: Tretmani koje se bore protiv celulita, ali i protiv slobodnih radikala. Konzumiranje šećera pojačava razorno dejstvo slobodnih radikala pa zbog toga upravo oni pospešuju nastanak najfibroznijeg celulita. Odaberite kreme bogatije teksture jer će one olakšati i masažu masažerima sa kuglicama. 

Vodeni/edematozni celulit

Efekat narandžine kore je difuzan, može da ide skroz do članaka, kada pritisnete kožu osećate bol, a na mestu pritiska pojavljuje se beli trag na koži. Ovo je tip celulita koji se vezuje za lošu cirkulaciju i limfni sistem. Takođe se pojavljuje kada imate hormonske probleme. 

Protiv tvrdokornog celulita – omekšavanje i remodelovanje

Masaža: U prvoj fazi koriste se malo čvršći pokreti (poznatiji kao petrisaž) da bi došlo do defibroze tkiva, odnosno razbijanja naslaga. Kada se stanje kože popravi, prelazi se na blage kružne pokrete. Sve ovo treba raditi izuzetno nežno, jer ako se koža „napadne“ previše grubim pokretima, njena reakcija će biti da očvrsne još više. Za rešavanje ovog problema najčešće je neophodna i prethodno pomenuta limfna drenaža. Generalno, potrebno je dva meseca tretmana da bi se videlo poboljšanje. 

Ishrana: Neophodna vam je hrana koja će pomoći da malo smršate, ojačate vezivna vlakna u koži i poboljšate vensko-limfni protok u delovima gde je došlo do zadebljanja. Trebalo bi generalno da se borite protiv raznih zapaljenskih procesa. U prvom delu dana upotrebljavajte proteine životinjskog porekla, a uveče biljnog (sočivo, kinoa, soja). U prepodnevnim časovima konzumirajte musli od integralnih žitarica, voće do 11 sati, a sirovo ili termički obareno povrće možete jesti uz svaki obrok. Izbegavajte proste šećere jer oni pomažu nagomilavanju naslaga u koži. Obogatite svoj tanjir klicama, pšenicom, spirulinom, lanenim semenkama, susamom, semenkama bundeve – to su sve nutritivne bombe koje ukidaju zapaljenske procese kože, ali oplemenjuju i ukus hrane.

Program vežbanja: jednom nedeljno trebalo bi da imate jak kardio program koji će da sagoreva masne naslage: bicikl, trčanje ili plivanje, ali posle toga obavezno je istezanje koje bi opustilo mišiće. Šta god da trenirate, trebalo bi da bude bez opterećenja jer mišić ne bi trebalo da se steže i grči više nego što je neophodno. Dobra opcija za vas je i joga koja jača telo, ali na jedan miran način. Da biste optimizovali svoj trening, hodajte trideset minuta dnevno u specijalnoj MBT obući, čiji je đon dizajniran tako da imitira mekane, neravne podloge i na taj način stimuliše mišiće duboko u butinama i gluteusu. Tako se poboljšava i venska cirkulacija.  

Beauty pomagači: Za vas su namenjeni serumi i visoko koncentrovane formule, one koje ciljaju mesta sa kojih se veoma teško razbija celulit. 

Priredila: Branislava Kostić

Komentari 0

Vaš komentar je uspešno poslat i postaće vidljiv čim ga naši administratori odobre.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Najpopularnije

Moda

Celebrity