Hrabro. Kreativno. Naše.Taman kada smo pomislili da je inspiracija presušila, da se moda neretko čini tek kao nemušti posmatrač igri senki u svetu koji se menja brže nego što bilo ko može da prihvati, Beograd nas je još jednom podsetio zašto je bio i ostao jedan od najuzbudljivijih kosmopolitskih gradova na starom kontinentu.
Poput svetionika koji razbija maglu i paradoksalno sivilo utkano čak i u monumentalnim arhitektonskim obeležjima, prestonica nikada neće prestati da donosi nove, drugačije ideje, te otvara vrata kreativnosti i strasti, s uspehom prizivajući snagu tradicije i mladalački duh inovacije.
U tom maniru, od 15. do 20. maja, tokom Beogradske nedelje mode, prostor Hangara bio je stecište mode i mesto susreta nostalgije i perspektivnih nada.
Jedna od najupečatljivijih modnih priča bila je IQOS x MATES kolaboracija, koja je stilskom izrazu udahnula tonove muzike i reimaginacije. Dizajnerski duo MATES — Marko Ilijev i Saša Stević — udružio je snage sa brendom IQOS kako bi stvorio limitiranu kolekciju inspirisanu reinterpretacijama tradicionalnih pesama. Vizuelni identitet linije nadahnut je IQOS Curious X projektom, oslanjajući se na emocije i vibracije koje donose kultne domaće numere, iznova oživljene kroz talenat umetničkih parova: Angellina i Mapo Keys, Džordži i Neda Nikolić, Iva Lorens i A.N.D.R.
ELLE je bio na licu mesta, te smo iz prve ruke pogledali ekskluzivne komade i odabrali favorite (od dukserice “Hej lepa devojko” i kačketa “'ajde Jano” nećemo se odvajati do daljnjeg). Drugog dana, IQOS zona označena je kao the-place-to-be za ljubitelje kvalitetnog zvuka, budući da su tokom večeri u Hangaru nastupili svi muzički parovi koji su učestvovali u , dok su pobednici glasanja na IQOS sajtu, Angellina i Mapo Keys, zatvorili muzički program numerom “Čaje Šukarije”. Nismo propustili ni reviju autorske mode, te personalizaciju kolekcije uz pomoć MATES tandema i DJ setove koji su trajali do kasno u noć.
IQOS zona osmislila je i dodatne sadržaje: showroom prezentacije, open design market, foto aktivacije, kao i Curious X Fashion Bar koji je nudio miks koktela i slatkih zalogaja.
A kako je izgledalo stvarati ovu posebnu kolekciju? U nastavku, donosimo specijalan intervju s Markom i Sašom koji otkrivaju šta ih je vodilo dok su slušali pesme i skicirali prve ideje, ali i šta Beograd predstavlja za njih.
Koji je bio prvi impuls koji vas je inspirisao da se upustite u ovaj projekat?
M: Radoznalost, nepoznatost, novi izazovi.
S: Rekao bih da je to bio kreativni impuls — pomislio sam da bi ovo moglo biti izuzetno kreativno, veoma izazovno i uzbudljivo i to je bilo to. A svemu tome dodajemo i da je IQOS jasno dao viziju da to mogu samo Mejtsi da urade :)
Kako ste pristupili reinterpretaciji pesama kroz modnu kolekciju?
M: Slušajući pesme u njihovom originalnom, a potom i novom izdanju, ideje su se nizale i onda sam pomislio da treba pomešati “Mejts" i neki drugi ugao posmatranja u jednu mini kolekciju.
S: Bilo je zaista uzbudljivo i pokušali smo svakoj pesmi da priđemo iz nekog drugog ugla — u nekom slučaju polazna tačka bilo je područje odakle datiraju najranije zabeleženi podaci o pesmi, dok smo kod neke druge pesme kao polaznu tačku uzimali segmente tradicionalne nošnje i tako korak po korak formirao se jedan divan i zaista bogat moodboard.
Da li ste imali strogo definisane asocijacije ili ste se prepustili instinktu?
M: Postojale su stvari koje su bile definisane, ali to me nije sprečavalo da se poigram u okvirima koji će pomiriti različite vrste ideja, pristupa i sagledavanja neke šire slike.
S: Apsolutno je instinkt imao vodeću ulogu i rekao bih da su nam izvođači mnogo pomogli u prvom koraku jer smo i njihovu energiju i senzibilitet utkali u samu atmosferu.
U čemu se vas dvojica najviše razlikujete, u kreativnom smislu?
S: Rekao bih da Marko ima češće jasnu krajnju viziju i sliku kako želi da nešto izgleda dok sam ja neko ko donosi ideje o tome kako bismo do toga mogli doći — naravno uvek na što složeniji i komplikovaniji način.
M: Saša je detaljista, a ja sam osoba koja gleda uvek krajnji utisak i celinu.
Ove sezone ste … (dovršite rečenicu bez previše razmišljanja – prva asocijacija obično je najbolja)
M: Radoznao.
S: Ove sezone sam u odluci da provedem vreme sa Sašom (velikim i malim). Naravno i Dobijem (moj pas).
Na koji način doživljavate Perwoll Fashion Week u kontekstu razvoja savremene modne scene u Beogradu?
M: Događaj koji opstaje uprkos raznim izazovima i brzini vremena u kojoj živimo.
S: Perwoll Fashion Week doživljavam kao temelj, kao bazu, kao start, kao odskočnu dasku, kao veliku platformu odakle sve kreće. Svim mladim dizajnerima želim mogućnost da to bar jednom dožive.
Opišite Beograd leti — u tri reči.
M: Vrelina, kej, napetost.
S: Beograd leti — sunce, sladoled, bazen. A evo i gratis Pančevo leti — hlad, pivo, bazen :)