Stefano Seletti je ime koje u svetu dizajna izaziva istovremeno poštovanje i radoznalost. Njegovi radovi prepliću umetnost i svakodnevicu, dokazujući da i najobičniji predmet može poneti priču i probuditi emociju. Seletti veruje da dizajn ne sme biti predvidljiv već da svaki komad mora da izazove konvencionalna očekivanja. Ne biste kupili jednostavan beli tanjir od mene
često naglašava objašnjavajući svoju filozofiju stvaranja. Njegova ideja kontradikcije i inovacije podstiče nas da svakodnevicu posmatramo kroz drugačiju prizmu, tražeći humor, provokaciju i estetsku vrednost u onome što naizgled deluje jednostavno.
U nastavku otkrivamo pet razloga zbog kojih je Stefano Seletti nezaobilazno ime u savremenom svetu dizajna i zašto bi svako ko voli da prati trendove, umetnost ili enterijer morao da zna za njega.
1. Pretvara svakodnevicu u umetnost
Za Selettija dizajn nikada nije samo funkcija, već iskustvo. Njegova linija Estetico Quotidiano transformiše predmete od plastike i papira (od podmetača do čaša) u komade koji podižu standard upotrebe na nivo umetnosti. Svaki predmet postaje fragment scene, mali narativ koji posmatrač otkriva sopstvenim tempom. Na taj način predmet dobija svoj karakter i priču.
2. Filozofija kontradikcije
Seletti gradi svoj opus na neočekivanim spajanjima: klasike s avangardom, humora s ozbiljnom refleksijom, funkcije s fantazijom. Njegove čuvene Monkey Lamp lampe (majmuni koji u rukama nose sijalicu) savršen su primer kako dizajn koji na prvi pogled deluje pogrešno može postati kultni simbol. Seletti pomera granice konvencionalnog dizajna i pokazuje da kontradikcija nije greška već kreativni alat. Upravo kroz ovu filozofiju Seletti stvara predmete koji traju i inspirišu i decenijama nakon nastanka.
3. Kultne kolekcije
Osim po lampama, Seletti je poznat po saradnji sa magazinom Toiletpaper koja je iznedrila kolekciju prepunu humora i provokativnih grafika. Tepisi, fotelje i dekorativni predmeti postaju umetnički eksponati u domovima i prostorima, privlačeći pažnju i podstičući razgovor. Njihova estetika je odvažna, ponekad i šokantna, ali uvek nezaboravna.
4. Granice dizajna pomera kroz saradnje
Seletti je sklon eksperimentu i otvoren za saradnje koje donose potpuno nove perspektive. Projekti poput Sensorium Piazza pretvaraju javne prostore u interaktivne pozornice gde se posetioci uključuju kao aktivni učesnici umetničkog rada. Kombinujući tehnologiju, svetlosne efekte i narativne elemente, on stvara iskustva koja brišu granicu između dizajna i performansa. Takvi projekti dokazuju da dizajn ne mora da bude statičan, već može da živi kroz interakciju i kolektivno sećanje.
5. Inspiracija za mlađe generacije
Seletti veruje u snagu rizika. Njegovi najpoznatiji komadi nastali su upravo iz te hrabrosti da se ne pristane na kompromis. Stefano nas uči da dizajn može biti i provokativan i zabavan, a opet istinski vredan i trajan. Njegov opus je otvoren poziv mladima da pomere granice i stvore nešto neočekivano autentično i snažno.
Materijalizacija svih ovih činjenica doživela je svoj vrhunac na nedavno održanom, ekskluzivnom događaju koji je u potpunosti spojio Selettijeve ideje, estetiku i umetničku viziju. Naime, početkom oktobra, u jedinstvenom ambijentu Ložionice u Beogradu, okupili su se predstavnici medija, dizajneri, umetnici i odabrani punoletni korisnici kako bi uživo doživeli rezultat ove saradnje. U fokusu je bila limitirana serija uređaja koja nosi poruku „Više od prvog utiska“, simbolizujući transformaciju svakodnevnog u nešto novo, hrabro i neočekivano.
Iako nesvakidašnja, saradnja između IQOS-a i Selettija činila se kao prirodan nastavak razvoja brenda, čijoj se kolekciji pridužila i nova limitirana Iluma, obeležena Selettijevim prepoznatljivim dizajnom. Zlatni detalji savršeno su uklopljeni u Selettijevu estetiku drugačijeg i neočekivanog, što limitiranoj seriji Iluma uređaja daje novi izgled, a punoletnim korisnicima mogućnost da zavire u svet u kome je svaki detalj pažljivo i sa razlogom odabran.
IQOS Iluma i Prime x Seletti i IQOS Iluma i x Seletti predstavlju hrabrost da se poznato transformiše u nešto novo i drugačije, sa dizajnerskim rešenjima koje svaki od dva proizvoda čine posebnim i neponovljivim iskustvom.
Posetioci su imali priliku da istraže zonu proizvoda i uživaju u pažljivo odabranim umetničkim delima iz Seletti kolekcije, dok su posebno kreirani scenografski elementi činili prostor imerzivnim iskustvom koje budi emocije i podstiče radoznalost. Veče je kulminiralo objavom imena IQOS korisnika koji su osvojili putovanje u Milano na globalni Seletti događaj, spajajući sve prethodne faze saradnje u jedinstvenu priču o kreativnosti, inovaciji i umetničkom izrazu.
*Ovaj proizvod nije bez rizika i oslobađa nikotin, koji izaziva zavisnost. Samo za punoletne.
