Izložba najnovijih radova umetnice Ivane Živić „Plivačice“ biće prikazana u galeriji Zadužbina Ilije M. Kolarca (Studenski trg 5) od 29. avgusta do 16. septembra. Tokom izložbe posetioci će moći da vide desetak radova u ulju na platnu na kojima je umetnica radila poslednje četiri godine, a otvaranje izložbe je predviđeno za 29. avgust u 19 časova.
Ivanina dela karakterišu istraživanje enterijera ispunjenih vodom, naslikanih sa karakterističnom mešavinom figuracije, fantastike i montaže. Posmatrač se oseća obavijen ovim prostorima nastanjenim usamljenom figurom plivača koja istražuje unutrašnji emotivni svet.
Umetnica se ne bavi neprijatnim temama sveta oko nas već boravi u svetu osećanja, predstavljenih kroz seriju visoko estetizovanih metaforičnih prostora kroz koje telo plivačice sa lakoćom prolazi, leti i zaranja.
Dva osnovna gradivna elementa priče – plivačica i sobe – pozicionirani su kao prirodni odgovor na neprirodnu situaciju: prostori deluju stabilno i stvarno, dok se telo plivačice pojavljuje kao rasplinuta, nestvarna pojava, astronaut koji krstari nekim svojim unutrašnjim svemirom- iz teksta koji je za katalog „Pod vodom“ napisala teoretičarka umetnosti Aleksandra Lazar.
Prema rečima istoričarke umetnosti Zorice Atić, stvaralački rad Ivane Živić započinje u pojavnom, uočenim prizorom i izdvojenim detaljem, a završava bogatom i nadrealnom likovnom pričom. „Scenografski interpretirani kao kulise velelepnih zdanja, zidovi među kojima se krećemo postaju prostori želja i kontemplacije, ali i potrebe za kontrolom i racionalizacijom.
Umetnica kombinovanjem tri motiva kojima gradi prostor slike - vode, raskošnog enterijera i usamljene figure, posmatrača sigurnom rukom vodi u likovnu naraciju koja polazi od vidljive realnosti. Služeći se realizmom i višeznačnošću, Ivana Živić postiže začaranu i poetsku atmosferu slike koju prisustvo vode naglašava svojim višestrukim simboličkim značenjima.
Nestvarni ambijenti takođe su bogati simbolima, dok je odenuta figura u promišljenom i asocijativnom odnosu sa prostorom kojim se kreće bez zadržavanja“, ističe istoričarka umetnosti Antić.
Sama umetnica o svojim radovima kaže: „Ljudi su oduvek tražili slobodu u religiji, filozofiji, kulturi i umetnosti. Svako u skladu sa ličnim senzibilitetom teži oslobođenju od straha, oslobođenju od patnje, pritiska, tuđih mišljenja, nametnutih uverenja… Voda izaziva osećaj lakoće, levitacije, letenja i slobode, dok sa druge strane, prostori, makar bili i raskošni ostavljaju utisak neke teskobe, sputanosti, klaustrofobije, zatvora. Utisak potopljenog prostora guši, ubrzava želju za nalaženjem izlaza, pojačava težnju za slobodom.“
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti