“Fotografsko delovanje Vesne Pavlović ispostaviće se kao indikativno, pa i pionirsko, u jednom procesu redefinisanja fotografskih i uopšte umetničkih postupaka i istraživanja u Srbiji od početka devedesetih. Tada su je njeni savremenici mogli upoznati kao pridruženu članicu grupe Škart - koja će se sa svojim poetičkim i participativnim formama delovanja izvan etabliranog sistema ispostaviti kao prekretnička umetnička pojava - a njene fotografije postaće amblematske kao dokumenti aktivnosti u okviru civilnog društva, anti-ratnih pokreta ili pak dokumenti performativnih i kritičkih umetničkih postupaka u javnom prostoru. Ostvarivši tako čitav jedan arhiv slika o tom vremenu, Vesna Pavlović se od kraja devedesetih gotovo i neće vraćati sopstvenoj arhivi ali će zato čitav njen rad od tada biti posvećen odnosu fotografskog i arhivskog. U tom odnosu fotografsko nije toliko funkcija dokumentovanja događaja, nije samo proces proizvodnje slika o nekom događaju, koliko i samo utiče na događaj koji određuje tipologiju sećanja. Fotografska slika oblikuje sećanje tako što postaje njegovo mesto, njegova investirana lokacija.

U radovima koji će uslediti - a posebno posle njenog odlaska u SAD gde je danas profesorka Univerziteta Vanderbilt -  interesovanje za foto-arhive, a posebno one koji se odnose na socijalističku Jugoslaviju, uvek je pitanje materijalizacije neke fotografske slike u stvarnom, fizičkom prostoru, a posebno u onom koji ima neku funkciju u procesu sećanja. “(iz teksta Branislava Dimitrijevića)

Vesna Pavlović ima veliku izlagačku praksu iza sebe, uključujući solo izložbe u Phillips Collection muzeju u Vašingtonu, First Art muzeju u Nešvilu, u Muzeju Jugoslavije u Beogradu i Crocker muzeju umetnosti u Sakramentu kao i brojne grupne izložbe širom sveta.

 Njeni radovi se nalaze u brojnim javnim i privatnim umetničkim kolekcijama od kojih su samo neke Phillips Collection i Hirshhorn Museum i Sculpture Garden u Vašingtonu, i Muzej savremene umetnosti u Beogradu.

O galeriji Laufer i njenom osnivaču

Nakon diplomiranja na Sorboni, David Laufer,  živeo je i radio u Parizu, Njujorku, Istanbulu, Beogradu i Lozani, pre nego što se preselio u Beograd sa svojom porodicom. 

Zalaganje na lokalnoj umetničkoj sceni Laufer započinje kao savetnika ministra kulture 2002. godine pri rekonstrukciju beogradskog Narodnog muzeja.

Od tada do danas permanentno radi na promociji i unapređenju savremene umetničke scene u Srbiji.

Logičnom sledu za otvoranje galerije tj platforme za umetničke izložbe, događaje i promociju umetnika prethodilo je njegovo dugogodišnje iskustvo kolekcionara umetnosti.

Živopisan prostor u boemskoj četvrti Savamala u Beogradu i pažljivo sastavljen asortiman umetnika pruža publici i kritici uvid u savremenu umetničku scenu Srbije i šire. 

Među umetnicima koje Laufer galerija zastupa pored Vesne Pavlović prvu postavu čine i Dragan Bibin, ruska umetnica Sofia Yechina, Adrian Klajo, Dejan Krstić i Boogie.

Laufer smatra da srpska umetnička scena ima jedinstveno mesto na evropskoj sceni, ali iako je dala brojne svetski poznate umetnike, uglavnom ostaje neotkrivena od strane međunarodne umetničke zajednice. Zajedničke teme vezane za nedavnu prošlost u regionu sve više su relevantne za aktuelne događaje širom sveta. Trenutak je da šira publika shvati jak osećaj regionalnog identiteta koji je nastao iz sukoba. To je bio podstrek za osnivanje ove galerije a biće i njena misija. 

Radno vreme galerije: od utorka do subote od 14:00-19:00 časova

Nedeljom i ponedeljkom - ne radi.