Od odlaska u Njujork 2010. godine, umetnički rad Ivane Bašić, jedinstven u pogledu pristupa figuraciji, materijala i složenih procesa koje koristi u svojoj produkciji, stekao je međunarodno priznanje od strane najprominentnijih kustosa i institucija savremene umetnosti.
Beogradskoj publici predstavlja se izložbom pod nazivom Bez tla, koju će ljubitelji umetnosti imati prilike da pogledaju u galeriji Novembar (Kursulina 22) u periodu od 7. juna do 30. jula.
Počevši od projekta SOMA, prvi put prikazanog u okviru izložbe Dreamlands koju je priredila kustos Chrissie Iles u Whitney muzeju američke umetnosti u Njujorku, koji je potom otkupljen i uvršten u stalnu kolekciju ovog muzeja, pa do najnovijeg rada Belay My Light, The Ground Is Gone, koji je posebno naručen od strane renomiranog kustosa Nikole Burio za izložbu Crash Test: Molecular Revolution u Centru savremene umetnosti- La Panacée u Monpeljeu, predstavljena izložba pruža uvid u mnoštvo nivoa u kojima, kroz svoju praksu, Ivana ispituje stanja i ograničenja materije, njenu temporalnost, plastičnost i kapacitet postajanja.
Materija se, u skulpturalnim formama Ivane Bašić kreće od tečnog voska do najtvrđeg metala, od kamena do njegovih najsitnijih čestica. Selekcija radova na izložbi prati njeno ispitivanje iskustvenih i atmosferičnih aspekata tela koja balansiraju u graničnim stanjima izmenju iščezavanja i opstajanja. Bašić otelotvoruje figure čija unutrašnja sila pokušava da se oslobodi, i u procesu povređuje njihove krhe i prazne forme koje su u isto vreme tela i skučeni prostori bivanja. Vajane u glini, modelirane u silikonu i odlivene u vosku, sa kožom i povredama oslikanim uljanom bojom, ove skulpture se uzdižu kroz dah – zarobljen u staklu, i/ili čelične proteze kao potpora slabom telu.
Ivana Bašić, rođena 1986. u Beogradu, u Njujork odlazi 2010. godine posle studija grafičkog dizajna, gde je na Njujorškom Univerzitetu magistrirala na odseku kreativne tehnologije.
Skulpturom je profesionalno počela da se bavi od 2014. Dve godine kasnije otvara prvu samostalnu izložbu u Galleriji Annka Kultus u Londonu, a izložba dobija izvanredan kritički prijem i pažnju medija.
I ubrzo nakon toga dobija poziv za prvu institucionalnu izložbu u Whitney Muzeju u Njujorku. Na izložbi Dreamlands kuriranoj od strane Whitney kustoskinje Chrissie Iles, Ivane Bašić izlaže skupa sa najvećim imenima iz sveta savremene imetnosti, gde Ivanina postavka skulpture i video rada dobija odlične rekcije kritike i publike, te biva otkupljena od strane Whitney-a za njihovu stalnu kolekciju.
Posle toga su usledile izložbe u prestižnim galerijama Andrea Rosen u Čelsiju, Martos u Los Anđelesu, Nina Johnson u Majamiju, izložba u Hessel Muzeju u Njujorku, Loyal Galeriji u Stokholmu, Nogueras Blanchard u Barseloni, tokom kojih Ivanini radovi dobijaju značajnu pažnju zbog potpuno novog i specifičnog pristupa figuraciji, kao i njenoj radikalnoj logici upotrebe materijala.
Nakon ovoga Ivana dobija ponudu za samostalnu izložbu u jednoj od najprestižnijih i istorijski najbitnijih galerija na svetu Marlborough, sa sedištima u Njujorku i Londonu, koja je radila sa kultim umetnicima iz oblasti moderne i savremene umetnosti kao sto su Lucian Freud, Mark Rothko, René Magritte, Henri Matisse, Andrew Kuo, Tony Matelli.
Ivanina izložba izaziva punu pažnju na njujorškoj i internacionalnoj sceni, zbog potpuno inovativnog skulptoralnog senzibiliteta i materijanog narativa, kao i ekstravagnene visceralne prirode njenih radova, koji postaje njen prepoznatljivi pečat.
Recenzije pune pohvala izlaze u Artforumu, Brooklyn Rail-u, ArtSpace-u.
Ovu kompletnu instalaciju Beogradska publika će imati priliku da vidi na Oktobarskom salonu tekuće godine.
Zapratite ELLE na Instagramu i prvi dobijte sve insajderske informacije magazina ELLE >>>https://www.instagram.com/elleserbia/
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti