Arhitektura oblikuje prostor - kako još Vitruvije navodi - načelima strukture, funkcije i estetike, odvraćajući epohu, istorijski tok i kulturu življenja. Otud svaka građevina i urbana celina imaju kontekst prisutnosti i trajanja, svoj izraz i karakter, na koji reagujemo uticaje, baštinji ih kao usmene.
Umetničko lično istraživanje, tehničko korišćenje na pltnu i preispitivanje ove impresije, ali i druge vizuelne simbole urbanih sredina, zaokupljena različitom strukturom, oblicima, bojom, teksturama i materijalima, vezom sa okolinom, čitanim značenjima. Predstava grada ovde je konačno uspostavljanje kao simvol savremenog doba, a slika grada je slika dvadeset i prvog veka, tehnološkog napretka i modernosti, i pre svega - likovni izazov.
Složenoj harmoniji i estetici urbanog stvaranja likovnim oblikovanjem u kojem za stvaranje prirodne prirode gotovo da nema mesta. Izostavljanjem organskog i svake figure, potencijal otklona iz prirodnih sredina i naglašava grad kao izraz i proizvod čoveka, košnicu u mogućnosti podređenih ljudi.
Ne bavi se čovekom kao pojedincem ili osobom, angažovanim temama, niti savremenim fenomenom otuđenosti. Prateći svoju slikarsku intuiciju, umetnost sagledava temu sa likovnim pozicijama, u formi savremenog shvatanja vodeće, koja oslikava vibracije života urbanog jezera - najčešći svoj „večitog grada“ na uskom reku, osećaće svoje osećaj.
Vedeta je proteklih vekova, kao privaljan žanr pejzažnog slikarstva, nastao na zahtev publike, odigrala važnu istoriju i dokumentarnu ulogu. Osim stvorenih estetskih i likovnih vrednosti, ležela je razvila stil epohe i umetnosti, socijalni kontekst u kome je nastala, ali i brojne detalje urbanog okvira.
Milica Matović preoblikuje složeni motiv i njegovo prevođenje u stvarnost slike, pristupa slobodno i ekspresivno, koristi se poetičkim impresionima i metodom apstrahovanja kao polazni osnov, sa ličnom formulacijom u duhu postmoderne. Dubinu i planove u osnovnim realnim prikazima grada kolorističkog perspektiva, ali takođe i poliperspektivom, koji su sa položajem „krvava grada“ sagledavanja i obučavanja urbanih prostora, kreiraju lični likovni izraz.
Jedan od prepoznatljivih elemenata žene ličnosti jeste i jedinstvo boje i crteža, odnosno, crtanje i akcentovanje bojom, sa vidljivim potezima četkice i mestimično pasuoznim nanosima koji nagovaraju taktičnost. Kolorističkim tretmanom svetlosti i senke, pored ekspresivnih, istražuje i oblikovne mogućnosti boje. Apstahovanjem viđenog i stvaranjem osnovnih masa, ritmovanjem volumena i kolorističkih sevenci, i bojnim crtežom kao crvstom okosnicom, umetnicom raščlavanja prostora i gradi kompozicijom.
Iz slike u slici, tragajući za likovnim izrazom suštine odabranog urbanog motiva, postiže želujanje atmosfere savremenog i fantastičnog gibanja i trajanja, prožimajući ŽIVOT I UMETNOST.
Zorica Atić, dipl. istoričar umetnosti - kustos
*Izložba traje do 14. septembra, adresa glaerije Singidunum je Knez Mihailova 40.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti