Šta je to što dve kreativne snage privlači? Svakako energija, možda slična estetika? Ispostavlja se da je svim našim sagovornicima proces nastajanja onoga na čemu rade izuzetno važan, jer ono što stvaraju, stvaraju iz čiste ljubavi. Zato je nemoguće u ovakav proces rada uvrstiti bilo koga, pre i posle svega važno je prepoznavanje na ljudskom i kreativnom nivou, dok je sličan senzibilitet praktično presudan.
Odgovore na ovu temu i sve ono što podrazumeva proces saradnje kreativica, te stvaranja jedne kolekcije dali su nam Shash i Madlena, Alanov fashion i Mila Pejić, Samo nežno prema sebi i DAIRE i Iva Ču i Mates.
Kako se rodila ideja za saradnju sa Madlenom?
Madlena i ja smo se upoznale preko zajedničke drugarice u bašti jednog beogradskog restorana i tom prilikom, kroz priču o modi i umetnosti, veoma brzo shvatile da smo istog senzbiliteta. Kada se sa nekim prepoznate na prvu, nije potrebno mnogo vremena da poželite da zajedno stvarate čuda. Ubrzo nakon tog susreta, predložila sam Madleni saradnju, koju je ona rado prihvatila.
Koja je pozadinska (behind the scene) priča ove saradnje?
Saradnja sa Madlenom uvek teče lagano jer se naše ideje i misli savršeno nadopunjuju i prepliću. Kada započnemo neki projekat, dovoljno je da Madleni pošaljem svega par rečenica u vidu koncepta i inspiracije koje ona potom vizuelno predstavi.
Madlena me zove muzom jer je inspirišem svojom pričom i svojim radom, a isto tako ona deluje na mene. Upravo zato je sve što Madlena stvori za Shash odmah savršeno i tačno onako kako sam zamislila.
Kako je izgledao proces nastajanja kolekcije?
Inspirisane drevnom japanskom filozofijom „wabi sabi“, Madlena i ja smo stvorile kolekciju Infusion koja slavi lepotu nesavršenosti i složenost krajnjih davalaca života - žene i prirode.
Sve je počelo sa odabirom boja i pravljenjem palete koju sam zamislila za ovu kolekciju. Nakon što sam ih izabrala, poslala sam paletu boja Madleni, zajedno sa pričom o filozofiji „wabi sabi“.
Inspirisana bojama i idejom o lepoti nesavršenosti, Madlena je započela svoj rad na vizuelnom prikazu. Madlenini savršeni crteži, kao i neke od najznačajnih žena sveta, inspirisali su me dalje pri stvaranju komada koji čine ovu kolekciju.
Koju kolaboraciju na svetskom nivou pamtite?
Izdvojila bih kolaboraciju Elze Skjapareli i Salvadora Dalija, budući da je to jedna od najranijih saradnji modnog dizajnera i umetnika. Ova kolaboracija bila je spoj elegancije i avangarde koja nikoga nije ostavila ravnodušnim.
Iz tog perioda svi pamte haljinu sa crtežom jastoga koju je Elza dizajnirala 1937.godine, a Dali lično iscrtao. Ista ta haljina i dan danas je mnogima inspiracija i poziv da se usude da budu jedinstveni.
Koliko smatrate važnim prožimanje umetnosti i mode?
Umetnost, u koju spada i moda, je upravo i čini dostupnom na jedan drugačiji način. Njihovo prožimanje je veoma važno, jer umetnost i moda postaju deo našeg života, omogućavajući nam da kroz komade izrazimo svoju jedinstvenost i različitost.
Umetnost nam pokazuje da nema granica, da je sve stvar našeg doživljaja, inspiracije, mašte i osećaja. Zato kada se ona ubrizga u odevne komade, ti komadi dobijaju jedan novi izraz i dalje nastavljaju da inspirišu.
Da li senzibilitet osoba koje rade na projektu smatrate važnim za uspeh istog, kako gledate na taj deo priče?
U radu sa ljudima, senzbilitet mi je najvažniji, jer od toga sve zavisi. Koliko osećamo jedni druge, kako se prepoznajemo i način na koji komuniciramo, sve to utiče na stvaralaštvo i krajnji rezultat našeg rada.
Kada je saradnja sa Madlenom u pitanju, tu smo se odmah prepoznale, a više od reči govore upravo komadi u koje je ubrizgana sama umetnost i koji predstavaljaju najbolje od dva sveta koji je postao jedan u implicitnom obliku njegovog stvaranja.
Na sledećoj stranici pročitajte odgovore koje su dali Alanov fashion x Mila:
Kako se rodila ideja?
Marina (Alanov fashion): Mila je pre par meseci već bila naše zaštitno lice za kampanju “Leto na balkonu” i fotografije koje je napravila za Alanov izazvale su veoma pozitivne komentare, tako da smo nestprljivo čekali priliku da je ponovo angažujemo.
Mila (Pannoniandust): Bio je to kasni mart i moj, ko zna koji po redu, karantinski dan. Bila sam prinuđena da se vratim iz Holandije, gde sam se školovala tog semestra. Sedela bih svaki dan na svom prozoru i hvatala ranoprolećne zrake sunca, od jutra do mraka. Onda se javila Marina sa predlogom da se uključim u kampanju Leto na balkonu. Odmah sam prihvatila! Obojila je moje pomalo jednolične dane Alanov bojama i ukrasila ih Alanov karnerima.
Koja je pozadinska (behind the scene) priča ove saradnje?
Marina (Alanov fashion): Od ove godine bih želela da uspostavim lepu tradiciju da i svake naredne Alanov sarađuje sa različitim umetnicima. Ovog leta na moju sreću bilo ih je više: Mila Pejić, kao model (inače fotograf), a mogu slobodno reći i Alanov muza i njen talentovani Vladimir Janić, kao fotograf. Mislim da smo “kliknuli na prvu” i Alanov, a i nas dve.
Uglavnom, klimam glavom dok slušam glasovne poruke uz osmeh koji uglavnom znači da naglas potvrdjujem njene ideje i pitam se kako čita moje misli. U toku ovog turbulentnog leta imala sam i divnu saradnju sa Marijom Pecić, (aritektom/dizajnerom), koja je naše fotografije kampanje “Moje more” prenela na predivne razglednice koje su već postali zaštitni znak Alanov-a.
Kako je izgledao proces nastajanja kolekcije?
Marina (Alanov fashion): Veoma izazovno, pretpostavljam kao i svima u ovom periodu. Trudilila sam se da izvučem maksimum, da u komunikaciji na profilu dominiraju pozitivne teme, da obradujemo svoje klijente i da im stavimo do znanja da nas nikakve nepredvidive životne okolnosti neće sprečiti da budemo tu za njih. Da ove godine shvatimo šta je važno, da smo mi sami “naše more” i da ga kreiramo svakog dana. Tako da sam se ove godine i ja prepustila kreativnosti i osim kupaćih kostima odlučila da proširim kolekciju na haljine, suknjice, ogrtače za plažu, sve ono što će nam pomoći da kad obučemo budemo bliži moru i tom osećaju kada smo tamo.
Mila (Pannoniandust): Oduševila sam se Marininom fleksibilnošću i kreativnošću ove godine i pored svih poteškoća sa kojim su se mali biznisi suočili. Imala sam privilegiju da ispratim deo Marininog procesa razmišljanja i mogu samo da kažem da je maksimalno osluškivala želje svojih dama ali i da je pratila svoju intuiciju. Kao vizuelna umetnica, garantujem da je proces ono najbitnije u svakom radu i da od njegovog kvaliteta zavisi finalni proizvod u kojem su satkana sva razmišljanja, emocije i trud. Zamislite onda koliko svega od navedenog kriju svi ti Alanov karneri!
4. Koja se važna poruka krija iza ove kolaboracije? Šta poručujete njome?
Marina (Alanov): Najvažnija poruka je uvek ljubav. Želim svima da u ovim vremenima imaju dobre misli, dobre emocije i da stvaraju dobra dela. Alanov je nastao iz ljubavi prema mojoj baki krojačici u želji da njeno prezime i dalje nastavi da živi.
To je Mila prepoznala, kao i njen Vladimir i ta ljubav između njih i onoga što rade, samo se kao talas zapljusnula i na Alanov novu kolekciju. Alanov favorizuje sporu modu i želimo da pokažemo da naše kupaće kostime možete “izvući” iz ormara i kroz nekoliko godina i čak tada ćete biti zadovoljni izabranim, jer ne samo da su naši modeli bezvremenski, već činjenica da možete ih iskombinujete uz suknje, pantalone ili šorc predstavlja ozbiljan razlog zašto će oni nenamteljivo postati vaši omiljeni modeli kupaćih kostima.
Mila je to demonstrirala divnom, romantičnom šetnjom kroz svoje Panonsko more.
Mila (Pannoniandust): Ja sam osoba koju će zauvek oduševljavati neka drugačija, minula vremena. Nezavisno od svega, uvek ću maštati o tome kako sedim na nekoj velikoj terasi na Jadranskoj rivijeri u Jugoslaviji i pijem belu kafu. Alanov komadi jesu ono što potpiruje moju maštu o vremenima u kojima se odevanju i unikatnosti posvećivalo više pažnje. Veliki ogrtači koji se viore na vetru, marame za kosu, haljine na tufnice, kupaći bogatih karnera…Komadi u koje utkate sve mirise leta i jedva čekate sledeće da ih obučete ponovo. Dakle, poruka je da se više posvetimo, da usporimo, da osvestimo i prepoznamo vrednost generalno - stvari koje oblačimo i ljudi kojima smo okruženi. Upravo sam to uradila ja ovog puta: sarađujem sa divnom Marinom, stajem pred objektiv voljenog Vladimira i nosim Alanov - ima li šta lepše i vrednije od ovakvog načina rada?
Da li možemo da očekujemo neku ponovnu saradnju u narednom periodu?
Marina (Alanov fashion): Naravno! Jer život vam retko ponudi da upoznate nekog ko je otelotvorenje svega što želite da vaš lični brend bude: mila, dobra, ženstvena, pametna i uvek pomalo drugačija i svoja.
Mila (Pannoniandust): Volim smele ljude koji konstantno rastu i istražuju - takav je tim Alanov. Za takav tim uvek navijam i vrlo rado ću se odazvati svakoj novoj inicijativi za bolji i kvalitetniji svet i učestvovati u stvaranju istog!
Budući da su saradnje između dizajnera, dizajnera i umetnika (i slično) sve češća pojava danas, da li imate neku omiljenu kolaboraciju na svetskom nivou koju biste izdvojili?
Marina (Alanov fashion): Kako smo mi “ženski brend” izdvojila bih Judi Chicago američku slikarku, kojoj treba zahvaliti na kovanici "feministička umetnost" i njenu saradnju sa Diorom. Čuveni fancuski modni brend je na svojoj haute couture reviji u Parizu postavio Judi-ne izvežene banere sa različitim pitanjima na temu: “What If Women Ruled the World?”. Na velikim izveženim banerima, redom su bila postavljena i druga slična pitanja na ovu temu - kako bi izgledao svet da žene njime vladaju. Judyni radovi nisu bili samo sjajna scenografija za reviju, oni su bili dopuna revije i njen neophodan element.
Mila (Pannoniandust): Ja ću ipak dati primer iz vremena kojima sam, kao što već rekoh, više naklonjena. Kad god se pomene saradnja između dizajnera i umetnika, ja pomislim na fantastičnog Yves Saint Laurenta, koji se odlučio da spoji modu i slikarstvo, pa je svoje kolekcije posvećivao velikim imenima likovne umetnosti kao što su Pit Mondrijan (Mondrian Collection, 1966), Anri Matis i Fernan Leže (kolekcija jesen-zima 1961).
Na sledećoj stranici očekuju vas odgovori koje su dali MATES X IVACHU:
Kako se rodila ideja za kolaboraciju sa Ivom?
Iva: U vrijeme vandrednog stanja, provodili smo sate u maratonskim video pozivima. Jedne večeri sam, razmišljajući o neizvjesnoj budućnosti, odlučila predložiti Saši i Marku da barem svoju napravimo malo izvjesnijom, kad je već globalna takva kakva je bila (i jeste).
Dan poslije smo imali još jedan video poziv, tog puta poslovni i odlučili ući u kreiranje zajedničke priče.
Marko: Ideja za kolaboraciju sa Ivom desila se potpuno spontano nakon jednog karantinskog video poziva.
Saša: Došli smo na ideju tokom višesatnih video razgovora, online pijanki i žurki koje smo praktikovali tokom karantina. Jedne večeri baš pre odjavljivanja, Iva je i zvanično zakazala online sastank za sutradan.
Koja je pozadinska (behind the scene) priča ove saradnje?
Iva: Sada kada pravimo retrospektivu, iza scene su se ispili hektolitri kave i vode, litre vina, pojelo se značajno puno kalorija, a sve to dok smo pasionirano radili na kolekciji. Osobno sam presretna jer ova služba nije oduzela od naše družbe i jer smo svi svoje uši i usta koristili proporcionalno. Više slušali, manje pričali i na kraju je dobar osjećaj neizostavan.
Marko: Pa najveći udeo je prijateljstvo, razumevanje i kapiranje sličnih vrednosti.
Saša: Ovo je bila jedna avantura, a svi znaju da ja volim avanture, tokom koje smo se svo troje pronašli i u ulogama predavača a i učenika i najvažnije uživali i ludo se zabavljali od samog početka do kraja.
Kako je izgledao proces nastajanja kolekcije?
Iva: Tik po završetku vandrednog stanja, sjeli smo u dnevni boravak, nabacivali ideje, dok ih je Saša sa svojom čarobnom olovkom na papiru “materijalizirao” u skice.
Uslijedili su dani biranja materijala i boja, a potom proizvodnja. U svemu tome, kada govorim o osobnom iskustvu, svake sam večeri preispitivala ideje, dok jedne nisam došla do konačnog sklada sa svim za šta smo se odlučili.
Marko: Sličan kao nastanak svake prethodne samo malo teži jer je potrebno da tri glave misle kao jedna ili bolje rečeno da tri glave donesu najbolju odluku. Iva je sa nama prolazila kroz svaki segment procesa stvaranja tako da je bilo baš zabavno.
Saša: To je enigma za koju se trudim da svaki put nađem novi put ka rešenju, jednačina za koju uvek želim komplikovanije i interesantnije formule i procese rešavanja. Jednostavno ako želite, to vam može izgledati kao recept za tortu koji uvek primenjujete, a ja ipak težim ka tome da to svaki put izgleda drugačije. Svakako da je ovaj put već bio izazov što nas je troje, i naravno što imamo žensko mišljenje u procesu stvaranja.
Koju kolaboraciju na svetskom nivou pamtite?
Iva: Na ovo pitanje, smatram suvisliji odgovor mogu dati Saša i Marko, obzirom da ja svjetsku modnu scenu ne pratim poput njih.
Marko: Hm, prva mi pada sad na pamet Dries Van Noten i Lacroix.
Saša: Dries Van Noten i Christian Lacroix. To je kolaboracija koja me instant vratila u dane kada sam kao klinja pokušavao da nacrtam sve nabore i detalje koje sam gledao na fotografijama sa revija Christiana Lacroix. A pored toga to je još jedno priznanje koliko je Dries Van Noten genijalan.
Koliko smatrate važnim razmenu kreativne energije i koliko je ona vama značajna u procesu rada?
Iva: Kreativna energija je po meni životna energija i ako je blokirana, ne može uspjeti ni proces.
Tako da je razmjena iste u jednom timu od izuzetne važnosti. Bez pretencioznosti, ali i lažne skromnosti, u našem procesu je tekla nizvodno.
Marko: Veoma mi je značajna. Od početka bavljenja modom ja je delim sa Sašom i sa saradnicima tako da za drugačiji vid i ne znam. Jako je bitno brainstormingovati i razmenjivati ideje.
Saša: Rekao bih da je energija zapravo jedna od ključnih stvari za bilo šta što radimo. Zaista volim te razmene, jer u neku ruku i učimo a sa druge strane to je uvek inspirativno. Često pomenem projekat na kome smo tokom fakulteta Marko i ja učestvovali - spojili su nas sa studentima arhitekture u manje grupe i onda smo razmenjivali iskustva i poredili procese prikupljanja informacija, pravljenja mood boarda i na kraju sam pristup i proces realizacije.
Da li senzibilitet osoba koje rade na projektu smatrate važnim za uspeh istog, kako gledate na taj deo priče?
Iva: Pitanje nameće afirmativan odgovor. I takav i jeste! Iako se svatko od nas troje uvelike razlikuje, nit za kojom smo išli je ista, tako da smo u našoj različitosti senzibiliteta našli zajedničku crtu.
Marko: Mislim da je bitno da se senzibiliteti poklope, ne moraju nužno biti isti ali moraju imati sličan cilj i pogled na projekat.
Saša: Da, definitivno smatram da to izuzetno utiče na sve. Pre ove kolaboracije, Marko i ja smo sarađivali sa sjajnim dizajnerkama Dunjom Sabljić (nakit) i sa Magdalenom Klašnjom (obuća). Bili su to izvanredni projekti i to su bile kolaboracije u kojima su one stvarale imajući u vidu naš mood board. I naravno uradile su to divno.
Ovaj put mi smo potpuno uključili Ivu u svaki segment našeg procesa. Verujte mi sensibilitet, energija i pre svega ljubav i volja - to su stvari koje će uvek, ali uvek, dati sjajne rezultate. Marko i ja se vodimo time od dana kada smo radili zajedno vežbe na fakultetu i danas je isto tako.
Na sledećoj stranici pročitajte odgovore koje su dali Samo nežno prema sebi x DAIRE:
Kako se rodila ideja za saradnju?
Jana (samonežnopremasebi): Od početka #samonežnopremasebi projekta, jedan od artikala koji su nam ljudi najčešće tražili bila je majica sa ovim natpisom. Nisam želela da to bude standardna majica sa printom pa sam dugo razmišljala kako bi trebalo da izgleda majica koja bi adekvatno prenosila ovu ideju u drugačijem mediju. Tek u susretu sa Aleksandrom sve se iskristalisalo u našoj razmeni i komunikaciji. Verujem da su poverenje i logična podela posla uslov za dobar proces rada, rezultate a i temelj za buduće zajedničke projekte, što imamo u ovoj saradnji. Meni je to važno jer volim da gradim dugoročna partnerstva i ulažem sebe i svoje ideje na duge staze.
Aleksandara (DAIRE): Ideja i inspiracija rodile su se udruženim snagama, osluškivanjem želja i potreba kupaca kao i ličnim afinititetima. DAIRE je brend koji promoviše i podržava slobodan duh, lakoću pokreta i želju da se žene osećaju lepo u svojoj koži. Jana je predložila majice kao nastavak kolaboracije nakon haljina i kaiševa, a meni je to bio izazov jer nikada do sada nisam radila street wear komade. Poruka koju je Jana osmislila je toliko jednostavna, a toliko bitna na više nivoa. Pritom, u potpunosti se slaže sa porukom koju DAIRE želi da širi.
Koja je pozadinska (behind the scene) priča ove saradnje?
Jana (samonežnopremasebi): Zapravo, ovoga se setim svako malo, predivno mi je što je Aleksandrin brat poklonio bedžiće samonežnopromasebi na samom početku ovog mog umetničkog projekta. Evo, neka Aleks ispriča :)
Aleksandra (DAIRE): Jedan dan, ne baš tako uobičajen, u nekoj ludoj selidbi I ličnom procepu, brat mi je poklonio bedž koji je nosio poruku SAMO NEŽNO PREMA SEBI. OboŽavala sam ga i odmah nakačila na sve komade koje svakodnevno nosim, kao veoma važnu poruku. Pomoglo mi je i inspirisalo me, te sam nakon nekoliko meseci dobila veliku želju da upoznam master mind tog inspirativnog pokreta želeći da ga podržm, širim dalje i na taj način doprem do što više ljudi kojima će značiti onoliko koliko je i meni značilo.
Jedno popodne uz dobru kafu upoznala sam Janu, ispričala ovu priču kao i priču koju DAIRE želi da prenese. Tako se desila kreativna razmena energije sa kojom je otpočela naša saradnja.
Kako je izgledao proces nastajanja kolekcije?
Jana (samonežnopremasebi): Majice su nam najnoviji poduhvat. Tenzija oko pravljenja mainstream odevnog komada u mojoj glavi se gradila nekih godinu dana. Kao neko iz sveta grafičkog dizajna ne znam ništa o procesu u modnom svetu, o materijalima, majstorima, doradama, rokovima, a imam potrebu da u poslu organizujem i držim stvari pod kontrolom.
U tom smislu ovo je rasterećujuća saradnja, jer sa Aleksandrom sve ide lako i logično, sluša moje ideje i čuva me od nepotrebnih dramatičnih informacija iz proizvodnje (smeh). Ova majica, njena jednostavnost i lakoća za mene su i odraz atmosfere naše saradnje. Meka i vazdušasta, prilagodljiva, sa dobrom i pametnom strukturom koja ne opterećuje.
Mali kaligrafski crteži rasuti po majici su inspirisani lekovitim aspektima leta ali i Aleksandrinim tetovažama.
Aleksandra (DAIRE): Baš kao što je Jana rekla, neočekivano lako, sa dobrom podelom poslova i fenomenalnim timom ljudi. Ideja po ideja, kao i skill po skill, prave velike stvari. Toliko mi je lepo što smo obe unele dušu u ovaj projekat koji se oseća u finalnom proizvodu. Toliko pozitivnog feed backa smo dobile, a posebno je važan onaj deo kako se žene osećaju u zagrljaju te majice - to je sav naš uspeh i radost.
Koja se važna poruka krija iza ove kolaboracije? Šta poručujete njome?
Jana (smaonežnopremasebi): Meni je bilo važno da majica bude takvog oblika i kroja da pristaje različitim telima, da bude prilagodljiva realnim ženama i njihovim stilovima, nosiva za sve od niskih oblih cura do visokih tananih dama u zrelim godinama. Takođe, bilo mi je važno da samonežno majica bude od pamuka jer već dugo imamo previše plastike na rafovima. Dodatno sam presrećna što smo izbegli plastične ili plastificirane kese ali i one najjednostavnije papirne koje meni kao dizajneru bodu oči, pa našu majicu dobijate u platnenom cegeru sa printom u istom grafičkom stilu.
Aleksandra (DAIRE): Lakoća pokreta, govora, izražaja i sopstva. Želimo da žene budu ono što jesu, baš takve kakve jesu i da vole i prihvataju sebe i svoje telo. Izuzetno nam je bilo važno da se koriste isključivo prirodni materijali što je ujedno i pravilo broj 1. mog brenda. Želimo da svima lepo stoji i ono što je takođe vrlo bitno - da traje! Mislim da je pokret koji glasi : BUY LESS that LASTS LONGER nešto najbolje što se desilo modnoj industriji u novije vreme.
Ovo nije prvi put da sarađujete zajedno, šta vas je podstaklo na ponovnu saradnju?
Jana (samonežnopremasebi): Ovo je bio logičan nastavak onoga što smo prethodno započele sa hajinama, a pošto se blizilo leto, došlo je vreme za taj zahtevni komad - belu majicu. Ono što je sledeće jeste majica za muškarce, na istom talasu, a potpuno drugačija.
Aleksandra (DAIRE): Ne vidim ovo kao ponovno započinjanje saradnje, već kao saradnju koja je jednom započeta, uhvatila je dobar talas i zasnovana je na prvim vrednostima, istim željama i ambicijama - i koja ne želi da se zaustavi! Toliko je sve došlo prirodno i spontano da bi bilo šteta zaustaviti se u misiji koja za cilj ima podizanje kolektivne svesti o modi, ženskom telu i te slobodnom i nesputanom duhu.
Budući da su saradnje između dizajnera, dizajnera umetnika (i slično) sve češća pojava danas, da li vam je omiljena neka od kolaboracija na svetskom nivou koju biste izdvojili?
Jana (samonežnopremasebi): Obožavam kolekciju Drisa van Notena iz novembra 2016. na kojoj je sarađivao sa Job Vouters. Holandski dizajneri u svom radu često imaju spečificnu vezu teorije i prakse koja odgovara mom načinu razmišljanja. pravo to imaju i DAIRE u svom konceptu, Aleks ovo opisuje kao spoj praktičnog i spiritualnog.
Aleksandra (DAIRE): Za mene je to svaka kolaboracija koja je zasnovana na dobrim vrednostima, koja oslobađa individuu bilo kakvih pravila i normi, te ruši granice godina, polova, klasa i ograničavajućih uverenja.
10 KOMADA KOJE SVAKA ŽENA U PEDESETIM TREBA DA IMA U SVOM GARDEROBERU: Inspirišite se da postanete ikona stila
OVI MODELI PANTALONA NAJBOLJE PRISTAJU ŽENAMA 50+ : Modne ikone sa Instagrama ih uključuju u svoje dnevne outfite
ANGELINA JOLIE PROŠETALA NAJPOŽELJNIJU TORBU ZA 2023. GODINU: Košta preko 3000 dolara i ponovo vraća u modu XXL formu
9 PROIZVODA KOJE NE BI TREBALO DA KORISTITE KADA PREĐETE 50: Umesto da čine lice svežim, daju potpuno suprotan efekat
DA LI ŽENE TREBA DA SE ODREKNU NASLEDSTVA U KORIST MUŠKOG ČLANA PORODICE? Ekonomska moć nad drugim je osnov nejednakosti