Šljokice, perje i ćelave perike: Maskiranje za koncerte je globalni hit

Fenomen "maskiranja" za nastupe svetskih umetnika postao je globalni hit. Da li će ovaj trend stići i kod nas?
Foto: Cristina Massei / Alamy / Profimedia

Nekada je to bilo mnogo jednostavnije.

Podela u muzičkom smislu, onom žanrovskom, oduvek je bila dosadna. Najprostije - dualitet rok i narodnjaci. Pa se pod tim rokom podrazumevalo mnogo čega, pa čak i ono što ne pripada samom žanru. Rok je bio i metal i pop i pank. S druge strane spektra bili su narodnjaci. Pa je tu spadalo sve ono što nije bio rok, sve ono što obožavatelji iz boksa tvrdog zvuka nisu mogli da tolerišu i na šta su reagovali kao psi kad im svirneš onu srebrnu pištaljku.

Ali ta gruba i neprecizna podela donosila se najviše na osnovu fizičkog izgleda i određene odeće koju osoba nosi. Danas to izgleda mnogo drugačije.

Ćelave perike Mr. Worldwide

Već nekoliko godina unazad vlada groznica, trend da se za koncerte odabranih umetnika oblačimo vrlo specifično.

Jedan od, možda, najbizarnijih primera, koji je preokupirao društvene mreže, jeste kostim za koji se mnogi, ma svi, odlučuju za nastup pevača Pitbulla. Muškarci, devojke i deca sa kartama za spomenutog izvođača tačno znaju šta će obući – lažni, tanki brkovi, crno odelo i naravno, neizostavna, ćelava perika. Ukratko - svi se oblače tako da izgledaju kao Pitbull.

U početku su to bile male grupe devojaka koje su se iz šale tako odevale. To su zatim objavljivale na TikTok i time su privukle ogromnu pažnju. Danas je to postao trend. Ako niste tako obučeni, vi ste autsajder. Neko bi pomislo da je ovo genijalni marketinški potez PR tima umetnika, ali to nije slučaj. Međutim, nakon što je ovaj fenomen preovladao svetom, umetnik je bio dovoljno snalažljiv da iskoristi priliku. Zato sada možete kupiti kompletan kostim, pod nazivom „Mr. 305 kit“, koji sadrži leptir mašnu i ćelavu periku direktno od Mr. Worldwide.

Ekplozija šljokica, perja i parki

Ove godine prisustvovali smo možda i dešavanju decenije kada je reč o muzici. Govorimo o pomirenju dva brata i ponovnom okupu čuvene grupe Oasis. Ovaj brit-pop bend imao je veliki uticaj na modu. Tačnije bili su, kao i danas, usko povezani sa tom sferom. Bend iz Mančestera utemeljio je jedan klasični, engleski look. Adidas znak, parka, ribarska kapica i okrugle naočare za sunce.

Iako ne bi bilo pametno frljati s brojkama (pre svega zbog celokupne drame oko lažnih karata) okvirno je prodato 1.4 miliona ulaznica. Velika potražnja i želja da ih ponovo ili po prvi put čujemo uživo vratila je i njihov specifičan stil. Pa je tako adidas izbacio celu jednu limited edition kolekciju u vidu trenerki, dukseva, dresova, pa čak i patika.

Pre ove godine turneje koje su dominirale planetom su bile Harry Styles – „Love on Tour“, Taylor Swift – „Eras Tours“ i Beyonce – „Cowboy Carter“.

Nekadašnji član benda One Direction svojom pojavom na sceni, tematikom kojom se bavi u svojoj muzici i estetikom nametnuo je određeni stil. Šljokice, perje, roze naočare, razne vrste letnjeg voća (po kojima su mnoge njegove pesme naslovljene) postale su ključna obeležja njegovih fanova. Narukvice prijateljstava i kaubojski šeširi pastelnih i ružičastih boja su sada obavezni rekviziti „sviftija“.

Ova manija “maskiranja” uzela je maha i čini se da nema nameru da stane.

Tu smo da se provedemo

Sve te sitnice, od šarene narukvice do tamno-zelene parke, su znakovi prepoznavanja. Signali da nismo usamljeni u onome što volimo i potvrda da nismo jedini kojima je stalo (toliko da smo osmisliti celokupan „kostim“ do najsitnijih detalja). 

To je isti onaj osećaj kao kad ispred vas hoda neka osoba i na njenom rancu zapazite bedž svog omiljenog benda. Iako joj ne znate ime, prezime niti nameravate da saznate, vi ste stvorili neki osećaj prema njoj. Procenili ste je prema tom malom, okruglom obeležju i na neki način vam se „dopala“.

Zli jezici rekli bi da ovaj trend - oblačenja po određenim „pravilama“ - podseća na početak kulta ličnosti. Ali to nije slučaj. I svetlosnim godina je udaljen od toga. Jer, prosto i jednostavno, proizilazi iz nečeg lepog. Iz čiste emocije. Iz potrebe da ostvarimo neke momente koje ćemo pamtiti dugo, dugo – potencijalno zauvek. Cilj je samo doabr smeh, zabava i igranje uz omiljene hitove.

Koncerti bez kostima

Iako je ovaj fenomen zahvatio ceo svet, kod nas i dalje nema takvih primera. Kada je slučaj sa bendovima i izvožačima dugog staža ništa se nije promenilo. Isto važi i za mlađe umetnike. Ne postoji određena estetika ili stil koji muzičari nameću i koji bi njihovi fanovi mogli kreativno da "iskoriste".