Ljubavna priča najpoželjnije Cartier narukvice: Nakon 56 godina "Love Bracelet" dobija novi dizajn

U sklopu strategije lansiranja brenda, narukvicu su dobili kultni parovi tog vremena: Sophia Loren i Carlo Ponti, Elizabeth Taylor i Richard Burton…
Richard Burton Elizabeth Taylor dobili su Cartier Love Bracelet kao simbol njihove kultne i strastvene romanse. Foto: Courtesy Everett Collection / Everett / Profimedia

Svako slomljeno srce možda jeste neizdrživo bolno na trenutke, ali često se desi, ma gotovo uvek, da iz njega proistekne nešto neobično, umetnički. Kao da nas natera da zavirimo u određene delove uma koje nismo ni znali da posedujemo, i otključa vrata nekoj novoj inspiraciji koja se često preoblikuje u nešto večno. Baš tako je i nastao jedan od najlepših i kultnih komada nakita, sa bajkovitom ljubavnom idejom.

Ljubavna priča jedne narukvice

Aldo Cipullo, koji je tada radio kao italijanski dizajner za Tiffany & Co, je jednog tmurnog dana, onakvog zbog kog vam se i ne ustaje iz kreveta, u New Yorku, ostao ostavljen sam na raskrsnici Fifth Avenue i 59th Street (kod Central Park Southa). Ostavljen, slomljenog srca. Bio je skrhan. Svi snovi o zajedničkom životu, stanu i uspomenama su se srušili u tom jednom trenutku na mokrim ulicama grada koji nikad ne spava.

Ima jedna rečenica iz serije "Fleabag", kada glavna junakinja izgubi majku i u očaju se zapita - "gde odlazi sva ta ljubav i emocija koju sam prema njoj gajila, šta ću sad sa tim kad nemam prema kome da je usmerim?". Sve ono što Cipullo nije ostvario sa voljenom osobom je zapravo moralo negde da ode, da se transformiše u nešto kako ne bi izludeo. Sav taj naboj emocija integrisao se u ideju o ljubavnoj narukvici.

"Love Bracelet" je trebalo da simbolizuje posvećenu vezu, a ključ je bio u tome što je bila neophodna još jedna, ta druga osoba, da je zakopča. Narukvicu nije bilo moguće zakopčati samostalno. Italijanski dizajner je inspiraciju našao u američkoj industrijskoj estetici, dizajnirajući narukvicu sa vidljivim šrafovima. Taj stil bio je inovativan i nekonvencionalan, sa sobom je doneo novu eru i promenio percepciju aksesoara, čineći ih prihvatljivijim za svakodnevno nošenje.

Tiffany je automatski odbio ovu ideju, pa je Aldo Cipullo ponudio dizajn "Love Bracelet" kući Cartier New York, gde je Michael Thomas odmah prepoznao njegov potencijal za novu, modernu generaciju.

Kulturni značaj

Motiv "Love" kuće Cartier jedan je od najprepoznatljivijih i najpopularnijih stilova ovog francuskog juvelira. Dizajn je relativno nov za ovu kuću, osnovanu 1847. godine. Prvi put se pojavila 1969. godine, a danas, nakon 56 godina, je dobila i novi izgled. Nova verzija, pod nazivom "Love Unlimited", predstavlja fleksibilniji i elegantniji model.

Cartier "Love Bracelet" je vrlo brzo stekao popularnost među slavnim ličnostima. Prema glasinama, kako bi obeležio lansiranje, Cartier je poklonio ovaj komad poznatim parovima tog vremena. Elizabeth Taylor i Richard Burton dobili su Cartier "Love Bracelet" kao simbol njihove kultne i strastvene romanse. Steve McQueen i Ali MacGraw bili su još jedan par koji je Cartier odabrao da im pokloni ovaj legendarni komad nakita, a u sklopu strategije lansiranja brenda narukvicu su dobili i Sophia Loren i Carlo Ponti.

Od jednog slomljenog srca i odbijene ideje, "Love" kolekcija danas odiše bezvremenskom pričom, predstavlja simbol prestiža i ostaje večni obelisk ljubavi.