Svi su tada gledali Mad Men i Bitange i princeze, slušali Viva la Vida grupe Coldplay i još uvek skidali muziku na MP3 uređaje. Facebook je tek dolazio, a Netflix je bio samo servis za iznajmljivanje DVD-ova. Tada još nismo znali za TikTok, striming ratove ili influensere sa milionima pratilaca. Ali, znali smo da se nešto menja – u tehnologiji, medijima, muzici i načinu na koji komuniciramo.
A te 2008. godine, u Rovinju se dogodilo nešto što će obeležiti celu regionalnu medijsku i kreativnu industriju. Održan je prvi Weekend Media Festival, tada zamišljen kao ležerno okupljanje medijskih profesionalaca, koje se pretvorilo u kultno mesto susreta, inspiracije, zabave i novih ideja. Zanimljivo, prvi Weekend održan je tačno na isti datum kao i Weekend.18, što je još jedan znak da se puni krug zatvara upravo ove godine.
Počeci digitalne pop kulture kakvu poznajemo
Septembar 2008. godine nije obeležio samo početak novog komunikacijskog poglavlja u regionu, već i vreme velike globalne neizvesnosti. Svetska finansijska kriza počela je duboko da pogađa ekonomije širom sveta, a zemlje regiona suočavale su se sa sopstvenim izazovima tranzicije, ekonomskog prilagođavanja i političkih previranja. Bilo je to vreme kada je internet počinjao da ima stvaran uticaj na javno mišljenje, a mediji tražili nove uloge u promenljivom društvu. Sve te promene stvarale su okruženje u kojem su komunikacija, inovacije i mediji dobijali na još većem značaju.
Na televiziji su dominirale regionalne verzije formata poput Plesa sa zvezdama i Operacije trijumf, dok su u pop kulturi veliki uzlet imale domaće sapunice, rijaliti emisije i pop-folk izvođači. U sportu, emocije su se prelivale sa terena na društvene mreže, dok su muzički trendovi istovremeno dolazili iz LA-a, Londona, ali i iz Beograda, Zagreba i Sarajeva.
Tehnološki pejzaž izgledao je potpuno drugačije nego danas. YouTube je tek počeo da menja način na koji gledamo sadržaj, a Twitter je bio platforma na kojoj su se geek-ovi dopisivali u 140 znakova. Facebook je polako ulazio u društveni prostor, dok su blogeri i forumi činili onlajn scenu iz koje su izrasli prvi influenseri.
Sve je bilo nešto sporije, ali jednako intenzivno, a upravo u tom duhu 2008. godine, dok su se menjali mediji, menjala se i publika. I baš tada, usred svih tih promena, rodio se Weekend Media Festival, sa vizijom da okupi sve one koji žele da razumeju, oblikuju i slave svet komunikacije u tranziciji.
Prvi Weekend Media Festival: Vizija ispred vremena
Niko tada nije slutio da će Weekend Media Festival postati ovakav kakvog ga danas poznajemo – regionalno mesto susreta, gde se razmenjuju ideje, testiraju nove strategije, pokreću saradnje i otvaraju važne teme medija, biznisa, kulture i tehnologije.
Već od prvog izdanja, bilo je jasno da Weekend ima ambiciju da bude više od još jednog festivala. Raspravljalo se o medijima, politici, pop kulturi i svemu između. Od panela „Medijatizacija politike – političari kao celebrity!“ i „TV produkcija u regionu – Mission Impossible?“ do „Celebrity kultura u regionu – stilisti, starlete i skandali! Oglašavanje?“ Publika je sa jednakim zanimanjem pratila ozbiljne rasprave i lakše teme, a vrhunac je bila premijera tada nove serije Sve će biti dobro, uz prisustvo glumačke ekipe.
Na svom premijernom izdanju, Weekend Media Festival okupio je više od 1300 profesionalaca iz industrije. Već tada su na pozornicu stali vizionari poput Blejka Čendlija iz Facebooka i marketinškog autora Džozefa Džefija, kako bi govorili o budućnosti televizije, usponu digitalnih medija i rastućem značaju brendova u društvu. U vremenu kada su dominirali štampa, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti. Festival koji je odlučio da bude deo stvaranja nove komunikacije.
Weekend.18: Inovacija inspirisana Weekend tradicijom
Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru – sa još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja. Šest festivala u jednom, stotine predavača, panelista i učesnika, najbolji regionalni i svetski gosti, kreativna rešenja budućnosti, veštačka inteligencija, mediji, tehnologija, brendovi, lideri. I naravno – žurke zbog kojih se Weekend.18 neće zaboraviti.
Ako je 2008. bila godina kada je sve počelo, onda je 2025. godina kada se vraćamo tamo gde sve ima smisla – na Weekend svih Weekenda.