Svi su tada gledali Mad Men i Bitange i princeze, slušali Viva la Vida grupe Coldplay i još uvek skidali muziku na MP3 uređaje. Facebook je tek dolazio, a Netflix je bio samo servis za iznajmljivanje DVD-ova. Tada još nismo znali za TikTok, striming ratove ili influensere sa milionima pratilaca. Ali, znali smo da se nešto menja – u tehnologiji, medijima, muzici i načinu na koji komuniciramo.

A te 2008. godine, u Rovinju se dogodilo nešto što će obeležiti celu regionalnu medijsku i kreativnu industriju. Održan je prvi Weekend Media Festival, tada zamišljen kao ležerno okupljanje medijskih profesionalaca, koje se pretvorilo u kultno mesto susreta, inspiracije, zabave i novih ideja. Zanimljivo, prvi Weekend održan je tačno na isti datum kao i Weekend.18, što je još jedan znak da se puni krug zatvara upravo ove godine.

Počeci digitalne pop kulture kakvu poznajemo

Septembar 2008. godine nije obeležio samo početak novog komunikacijskog poglavlja u regionu, već i vreme velike globalne neizvesnosti. Svetska finansijska kriza počela je duboko da pogađa ekonomije širom sveta, a zemlje regiona suočavale su se sa sopstvenim izazovima tranzicije, ekonomskog prilagođavanja i političkih previranja. Bilo je to vreme kada je internet počinjao da ima stvaran uticaj na javno mišljenje, a mediji tražili nove uloge u promenljivom društvu. Sve te promene stvarale su okruženje u kojem su komunikacija, inovacije i mediji dobijali na još većem značaju.

Na televiziji su dominirale regionalne verzije formata poput Plesa sa zvezdama i Operacije trijumf, dok su u pop kulturi veliki uzlet imale domaće sapunice, rijaliti emisije i pop-folk izvođači. U sportu, emocije su se prelivale sa terena na društvene mreže, dok su muzički trendovi istovremeno dolazili iz LA-a, Londona, ali i iz Beograda, Zagreba i Sarajeva.

Tehnološki pejzaž izgledao je potpuno drugačije nego danas. YouTube je tek počeo da menja način na koji gledamo sadržaj, a Twitter je bio platforma na kojoj su se geek-ovi dopisivali u 140 znakova. Facebook je polako ulazio u društveni prostor, dok su blogeri i forumi činili onlajn scenu iz koje su izrasli prvi influenseri.

18 godina Weekend Media Festivala u Rovinju
Foto: Promo

Sve je bilo nešto sporije, ali jednako intenzivno, a upravo u tom duhu 2008. godine, dok su se menjali mediji, menjala se i publika. I baš tada, usred svih tih promena, rodio se Weekend Media Festival, sa vizijom da okupi sve one koji žele da razumeju, oblikuju i slave svet komunikacije u tranziciji.

Prvi Weekend Media Festival: Vizija ispred vremena

Niko tada nije slutio da će Weekend Media Festival postati ovakav kakvog ga danas poznajemo – regionalno mesto susreta, gde se razmenjuju ideje, testiraju nove strategije, pokreću saradnje i otvaraju važne teme medija, biznisa, kulture i tehnologije.

Već od prvog izdanja, bilo je jasno da Weekend ima ambiciju da bude više od još jednog festivala. Raspravljalo se o medijima, politici, pop kulturi i svemu između. Od panela „Medijatizacija politike – političari kao celebrity!“ i „TV produkcija u regionu – Mission Impossible?“ do „Celebrity kultura u regionu – stilisti, starlete i skandali! Oglašavanje?“ Publika je sa jednakim zanimanjem pratila ozbiljne rasprave i lakše teme, a vrhunac je bila premijera tada nove serije Sve će biti dobro, uz prisustvo glumačke ekipe.

18 godina Weekend Media Festivala u Rovinju
Foto: Dino Ninković

Na svom premijernom izdanju, Weekend Media Festival okupio je više od 1300 profesionalaca iz industrije. Već tada su na pozornicu stali vizionari poput Blejka Čendlija iz Facebooka i marketinškog autora Džozefa Džefija, kako bi govorili o budućnosti televizije, usponu digitalnih medija i rastućem značaju brendova u društvu. U vremenu kada su dominirali štampa, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti. Festival koji je odlučio da bude deo stvaranja nove komunikacije.

Weekend.18: Inovacija inspirisana Weekend tradicijom

Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru – sa još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja. Šest festivala u jednom, stotine predavača, panelista i učesnika, najbolji regionalni i svetski gosti, kreativna rešenja budućnosti, veštačka inteligencija, mediji, tehnologija, brendovi, lideri. I naravno – žurke zbog kojih se Weekend.18 neće zaboraviti.

18 godina Weekend Media Festivala u Rovinju
Foto: Promo

Ako je 2008. bila godina kada je sve počelo, onda je 2025. godina kada se vraćamo tamo gde sve ima smisla – na Weekend svih Weekenda.